Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Hoi @wjbĀ ,

Type ontvanger zie mijn ondertekening

NMC 8.1.143_1

HTML (zoals hier net door @ruudforsthovelĀ  gemeld: 5.152.201

Reputatie 7

HoiĀ @wjbĀ ,

Type ontvanger zie mijn ondertekening

NMC 8.1.143_1

HTML (zoals hier net doorĀ @ruudforsthovelĀ  gemeld: 5.152.201

Dat zal naar mijn verwachting ook niet veranderen. Die 8.0.143_1 zal waarschijnlijk een tikfoutje geweest zijn.

Reputatie 5
Badge +3

@PeterG,Ā @Bassman77, Welke NMC en HTML staanĀ bij jullie dan op de TV ontvanger en welk type TV ontvanger is dat?

ARRIS VIPĀ 5202

Ā 

Reputatie 5
Badge +3

HoiĀ @wjbĀ ,

Type ontvanger zie mijn ondertekening

NMC 8.1.143_1

HTML (zoals hier net doorĀ @ruudforsthovelĀ  gemeld: 5.152.201

Dat zal naar mijn verwachting ook niet veranderen. Die 8.0.143_1 zal waarschijnlijk een tikfoutje geweest zijn.

Welnu, lees de eerdere reacties hierover van KPN, het betrof wel degelijk een versie lager: NMC 8.0.143_1

Reputatie 7

HoiĀ @wjbĀ ,

Type ontvanger zie mijn ondertekening

NMC 8.1.143_1

HTML (zoals hier net doorĀ @ruudforsthovelĀ  gemeld: 5.152.201

Dat zal naar mijn verwachting ook niet veranderen. Die 8.0.143_1 zal waarschijnlijk een tikfoutje geweest zijn.

Welnu, lees de eerdere reacties hierover van KPN, het betrof wel degelijk een versie lager: NMC 8.0.143_1

Die heb ik ook gelezen en toch denk ik niet dat er een versie 8.0.143_1 zal gaan komen, dat zou immers zeer onlogisch zijn. Er is naar mijn stellige overtuiging ergens een miscommunicatie ontstaan in het versie nummer.

Kan jij overigens jouw abonnementsnummer nog even wegpoetsen uit dat plaatje.

Reputatie 7
Badge +9

Hier ook nietĀ 

Reputatie 5
Badge +3

HoiĀ @wjbĀ ,

Type ontvanger zie mijn ondertekening

NMC 8.1.143_1

HTML (zoals hier net doorĀ @ruudforsthovelĀ  gemeld: 5.152.201

Dat zal naar mijn verwachting ook niet veranderen. Die 8.0.143_1 zal waarschijnlijk een tikfoutje geweest zijn.

Welnu, lees de eerdere reacties hierover van KPN, het betrof wel degelijk een versie lager: NMC 8.0.143_1

Die heb ik ook gelezen en toch denk ik niet dat er een versie 8.0.143_1 zal gaan komen, dat zou immers zeer onlogisch zijn. Er is naar mijn stellige overtuiging ergens een miscommunicatie ontstaan in het versie nummer.

Het was dus een flauwekul antwoord van de kant van KPN.Ā 

Reputatie 7

Het was dus een flauwekul antwoord van de kant van KPN.Ā 

Dat hoor je mij niet zeggen. Het is wel een antwoord waar ik mijn vraagtekens bij zet.

Bij mij ook niet.

Reputatie 5
Badge +3

Het was dus een flauwekul antwoord van de kant van KPN.Ā 

Dat hoor je mij niet zeggen. Het is wel een antwoord waar ik mijn vraagtekens bij zet.

Ā 

@ruudforsthovelĀ Ā @PeterGĀ Hi beide, scherp van jullie, hetĀ viel mij ook op. De nieuwe NMC versie is inderdaad 8.0.143_1. Dat lijkt een stap lager - in cijfers - maar het isĀ het juiste versienummer voor deze update.

ZIE HIER HET ANTWOORD VAN ALEXANDRA.Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +7

Ja, dat lagere versienummer is wat vreemd. Op mijn vraag hierover heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Misschien komt dat nu alsnog.

Reputatie 7
Badge +16

Ja, dat lagere versienummer is wat vreemd. Op mijn vraag hierover heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. Misschien komt dat nu alsnog.


Bedankt voor je vriendelijke reminder. We gaan het even navragen/ dubbelchecken!

Reputatie 7
Badge +30

Betreffende de update versienummering, daar is van ons uit een foutje gemaakt. De huidige update is HTMLĀ 5.152.201 (ik pas dat bericht even aan en zal dat daarin ook vermelden).Ā De vorige update was NMCĀ 8.1.143_1.

Wij krijgen informatie over updates. Zowel vooraf als aankondiging, als achteraf als bevestiging dat een uitrol klaar is.Ā Waarschijnlijk is er bij het schrijven van de forumtekst voor de huidige update een beetje scheef gekeken in de mailbox, waardoor het verkeerde versienummer is overgenomen. Sorry voor de verwarring!

Reputatie 5
Badge +3

Betreffende de update versienummering, daar is van ons uit een foutje gemaakt. De huidige update is HTMLĀ 5.152.201 (ik pas dat bericht even aan en zal dat daarin ook vermelden).Ā De vorige update was NMCĀ 8.1.143_1.

Wij krijgen informatie over updates. Zowel vooraf als aankondiging, als achteraf als bevestiging dat een uitrol klaar is.Ā Waarschijnlijk is er bij het schrijven van de forumtekst voor de huidige update een beetje scheef gekeken in de mailbox, waardoor het verkeerde versienummer is overgenomen. Sorry voor de verwarring!

@Erik_Ā ego te absolvo šŸ˜„šŸ‘šŸ»

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb twee HMB2260v2 ontvangers aangesloten op een eigen Fritzbox7590 met FritzOS 7.29.

De ontvangers staan in de Eco-mode, dus het duurt even voordat ze opgestart zijn.

Gisteravond kreeg ik een scherm dat er een update beschikbaar was.

Het laden van de update mislukte diverse keren ondanks de aanwijzingen die op het TV-scherm verschenen.

Uiteindelijk de Experia V10 maar op de plaats van de Fritz gezet, toen lukte de update wel.

Is het een bekend probleem, dat er niet via de Fritzbox kan worden ge-updatet?

Of heb ik zelf een fout gemaakt?

Ā 

Ā 

Reputatie 7
Badge +19

Updaten van de ontvanger(s) via een FritzBox zou geen problemen mogen geven @JReĀ Wij leveren zelf ook Fritzboxen. Wat hier dan niet goed is gegaan durf ik zo niet te zeggen.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

@JReĀ @Jeroen_dBĀ Hier geen problemen met het updaten via de Fritz!Box.

Reputatie 5
Badge +4

@P.J.M. van der VoorenĀ @Jeroen_dBĀ 

Intussen gaat het updaten hier ook weer zonder problemen.
Ik heb niet kunnen achterhalen wat er fout ging, ineens ging het weer goed.

Het zou kunnen zijn dat het opnieuw opstarten van het glasvezelkastje heeft geholpen.

Reputatie 7
Badge +30

Ha, goed om te horen, @JRe!

Ā 

Verder, deze update is voltooid:

Interactieve TV Update oktoberĀ 2022

HTMLĀ 5.152.201

Ā 

Nieuwe komt eraan :)

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update november 2022

NMCĀ 8.1.153_3

Ā 

Wat zit er in?

Paar dingen, maar wederom dingen waar je niet zo heel veel van merkt. Wat je wel kunt merken: als je ecostand aan hebt staan op je tv ontvanger krijg je een aangepaste tekst op je scherm te zien als je de ontvanger uitzet

Verder: nieuw uit te leveren exemplaren van deĀ afstandsbediening voor de 5202 ontvanger hebben eenĀ andere chipset dan de bestaande afstandsbediening. Dit betekent dat de firmware van de ontvanger dit ook moet ondersteunen. Die ondersteuning zit in deze update. Dit heeft geen effect op bestaande afstandsbedieningen.Ā En daarnaastĀ nog wat onder water voorbereidingen op latere updates.

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 25 oktober & 1 november
  • Uitrol:Ā de rest wordt tussen 7 en 14Ā november uitgerold

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +16

Verder: de afstandsbediening voor de 5202 ontvanger wordt vernieuwd en krijgt een andere chipset

Nu maak je mij natuurlijk heel benieuwd @Erik_Ā .

Reputatie 7
Badge +30

Het is letterlijk alleen maar dat. Rest blijft hetzelfde, alleen zit er in de nieuw uit te leveren exemplaren een andere chipset. Maar ik snap hoe mijn zin het groter kan doen lijken, dus ik edit dat even.

Begrijp ik het goed dat de tekst wordt aangepast, maar het signaal / de ā€˜screensaverā€™ blijft?

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, @DBoom.

Reputatie 7
Badge +9

Goedeavond beste Erik is het de bedoeling dat dat wij twee nieuwe afstand bediening voor de 5202.Arris krijgen wij hebben twee decoder 5202.Arris. šŸ˜€