Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedeavond beste Erik is het de bedoeling dat dat wij twee nieuwe afstand bediening voor de 5202.Arris krijgen wij hebben twee decoder 5202.Arris. šŸ˜€

Ja, je kunt het nog steeds anders lezen dan Erik (waarschijnlijk) bedoelt.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Goedeavond beste Erik is het de bedoeling dat dat wij twee nieuwe afstand bediening voor de 5202.Arris krijgen wij hebben twee decoder 5202.Arris. šŸ˜€

Nee, die krijg je niet. Nieuwe afstandsbedieningen, die vanaf nu uitgeleverd worden, hebben een andere (nieuwe) chipset. Om deze te ondersteunen moet die software op de ontvangers aangepast worden. Met deze nieuwe software versie kunnen dus afstandsbedieningen met die oude chipset (zoals die van jou) als ook die met een nieuwe chipset op de ontvanger gebruikt worden. Dus (helaas) geen redenen om oude afstandsbedieningen te vervangen.šŸ˜Ž

Reputatie 7
Badge +30

Goedeavond beste Erik is het de bedoeling dat dat wij twee nieuwe afstand bediening voor de 5202.Arris krijgen wij hebben twee decoder 5202.Arris. šŸ˜€

Nee, die krijg je niet. Nieuwe afstandsbedieningen, die vanaf nu uitgeleverd worden, hebben een andere (nieuwe) chipset. Om deze te ondersteunen moet die software op de ontvangers aangepast worden. Met deze nieuwe software versie kunnen dus afstandsbedieningen met die oude chipset (zoals die van jou) als ook die met een nieuwe chipset op de ontvanger gebruikt worden. Dus (helaas) geen redenen om oude afstandsbedieningen te vervangen.šŸ˜Ž

Dit, inderdaad. Ik voeg nog wat woorden toe aan de update :)

Die tekst het overschakelen naar energiespaarstand zie ik nu al wat is dan de wijziging? Het inkorten maar de term Ecostand? Waardoor het er visueel iets beter uitziet maar verder geen meerwaarde heeft.

Reputatie 5
Badge +5

Ik lees de laatste tijd alleen maar updates waar we als gebruiker niets van merken. Komt er ook nog eens een update waarbij naar de wensen van der klanten wordt geluisterd en deze zijn doorgevoerd?

Reputatie 2

@Erik_ Had het eigenlijk eerder moeten aangeven, zeker nu er net aan dit scherm gewerkt is, maar het aan/uit-symbool op het scherm komt niet overeen met het decodersymbool op de afstandsbediening.

Tja, er zijn nog steeds ook veel oude afstandsbedieningen in gebruik met wel dat symbool. De D3 en zelfs nog de 2011 B.

Dus zouden er eigenlijk 2 symbolen in de tekst moeten. Echter is het getoonde al zeker 30 jaarĀ hetĀ symbool voor aan en uit ( of stand-by).

Niemand die het niet begrijpt lijkt mij.Ā 

@xFeverrĀ .

Reputatie 3
Badge +2

Op de TV ontvanger die ik heb staan, staat wel dat symbool, misschien verwijst het ook wel een beetje daarnaar toe?

Op de TV ontvanger die ik heb staan, staat wel dat symbool, misschien verwijst het ook wel een beetje daarnaar toe?

Hmm, met diƩ knop is ie nou juist niet uit stand by te halen als je eco gebruikt. Dat kan alleen met de afstandsbediening.

CC @MandersOnlineĀ .

Reputatie 7
Badge +30

Interactieve TV Update november 2022 #2

HTML 5.154.204

Ā 

Wat zit er in?

Helaas, weer iets waar jullie nog niet zoveel van merken. Onder water voorbereiding op latere aanpassingen. En een bugfix dat soms een geselecteerde tegel (bijvoorbeeld in zoekresultaten) zichtbaar bleef over de pop-up met de detail omschrijving nadat je op OK drukt.Ā 

ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Wanneer komt ā€˜ie?

  • Testgroep: 7 en 11 november
  • Uitrol: 14 en 17 november

Ā 

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

Reputatie 7
Badge +16

Helaas, weer iets waar jullie nog niet zoveel van merken.

Is de koek een beetje op qua ontwikkelingĀ @Erik_Ā ? Na 4 maanden geen enkele vernieuwing meer lijkt het een beetje uit ontwikkeld. Beetje zoals de vorige software ook ruim 2 jaar geen enkele vernieuwing meer kreeg.Ā 

Moet heel eerlijk zeggen dat de ontvangers hier ook een beetje staan om het stof in huis op te vangen. Doe er ook niet zoveel meer mee met al die streamingdiensten hedendaags.Ā 

Stof staat ie hier niet te verzamelen, @ChrizzieyĀ . Maar ik gebruik 'm alleen voor kpn tv op de grote tv. Apps van de tv zelf verder.Ā 

Overige 2 tv's zijn voorzien van Android-TV boxen. Met de app van kpn.

Reputatie 7
Badge +30

Helaas, weer iets waar jullie nog niet zoveel van merken.

Is de koek een beetje op qua ontwikkelingĀ @Erik_Ā ? Na 4 maanden geen enkele vernieuwing meer lijkt het een beetje uit ontwikkeld. Beetje zoals de vorige software ook ruim 2 jaar geen enkele vernieuwing meer kreeg.Ā 

Moet heel eerlijk zeggen dat de ontvangers hier ook een beetje staan om het stof in huis op te vangen. Doe er ook niet zoveel meer mee met al die streamingdiensten hedendaags.Ā 

Het team is natuurlijk druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger. Daar gaat veel tijd in zitten. Maar, we blijven ook dingen doen voor de bestaande ontvangers, zoals de nieuwe apps voor NPO en Xite.

Reputatie 7

Het team is natuurlijk druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger. Daar gaat veel tijd in zitten. Maar, we blijven ook dingen doen voor de bestaande ontvangers, zoals de nieuwe apps voor NPO en Xite.

Ik zou willen dat ze ook wat voor de glasabonnee willen gaan doen.

Je weet vast wel waar ik het dan over heb.Ā šŸ˜‰

updates zijn leuk maar dan moet de hardware wel mee werken. heb nog een Arcadyan HMB2260 v2 maar als er snelle beelden op de tv zijn voetbal of F1 dan wordt het wazig. stream ik kpn itv van mijn pc naar de tv gaat het welk soepel. de tv kastjes decoderen dus de snelle beelden niet snel genoeg. jammer.Ā Ā 

Gek. Mijn ervaring is precies andersom,Ā @MarcelZijlmansĀ .

Met sport gebruik ik veel liever de ontvanger.Ā 

Sporten die ik kijk zijn voornamelijk voetbal en tennis. En F1 maar dat kijk ik via de app.Ā 

Maar heb jij toevallig een Philips tv met die hmb2260? Bij mijn moeder met die combinatie moet ik altijd even wennen. Oogt niet zo vloeiend als op mijn Samsung.Ā 

En waarom stream je vanaf je pc? Je kunt op de Philips gewoon de kpn itv app voor Android-TV downloadenĀ šŸ˜‰.Ā 

Ik heb een Sony Tv , en F1 tv abo. ( stuk goedkoper dan Viaplay) helaas werkt de F1 tv app niet op lage versie van Android. Maar ik heb mijn pc gelinkt aan de Sony Tv en gebruik hem als grote monitor/ beeld . Kan natuurlijk ook streamen vanaf mijn iPhone . Maar het decoderen van de pc gaat sneller en beter dan het KPN tv kastje. Dus beter en vloeiender beeld. Hoop dat KPN betere en snellere tv kastje ( van deze tijd) kan leveren. Ander toch over naar ziggo ( deze hebben gewoon beter beeld en hogere stream)Ā 

Reputatie 5
Badge +5

Helaas, weer iets waar jullie nog niet zoveel van merken.

Is de koek een beetje op qua ontwikkelingĀ @Erik_Ā ? Na 4 maanden geen enkele vernieuwing meer lijkt het een beetje uit ontwikkeld. Beetje zoals de vorige software ook ruim 2 jaar geen enkele vernieuwing meer kreeg.Ā 

Moet heel eerlijk zeggen dat de ontvangers hier ook een beetje staan om het stof in huis op te vangen. Doe er ook niet zoveel meer mee met al die streamingdiensten hedendaags.Ā 

Het team is natuurlijk druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger. Daar gaat veel tijd in zitten. Maar, we blijven ook dingen doen voor de bestaande ontvangers, zoals de nieuwe apps voor NPO en Xite.

Denk dat beter is om de bestaande app van Videoland goed te krijgen in plaats van nieuwe apps erop te zetten.

Reputatie 5
Badge +5

Helaas, weer iets waar jullie nog niet zoveel van merken.

Is de koek een beetje op qua ontwikkelingĀ @Erik_Ā ? Na 4 maanden geen enkele vernieuwing meer lijkt het een beetje uit ontwikkeld. Beetje zoals de vorige software ook ruim 2 jaar geen enkele vernieuwing meer kreeg.Ā 

Moet heel eerlijk zeggen dat de ontvangers hier ook een beetje staan om het stof in huis op te vangen. Doe er ook niet zoveel meer mee met al die streamingdiensten hedendaags.Ā 

Het team is natuurlijk druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger. Daar gaat veel tijd in zitten. Maar, we blijven ook dingen doen voor de bestaande ontvangers, zoals de nieuwe apps voor NPO en Xite.

Kpn kennende krijg je geen nieuwe ontvanger als bestaande klant zolang de oude nog werkt, dus wat hebben wij als bestaande klant aan de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger?

Reputatie 7
Badge +24

Kpn kennende krijg je geen nieuwe ontvanger als bestaande klant zolang de oude nog werkt, dus wat hebben wij als bestaande klant aan de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger?

Op de lange termijn krijg je natuurlijk wel een keer dieĀ nieuwe ontvanger...

Waarschijnlijk te laat , ben al 22 jaar KPN klant maar de koek raakt wel op. Toch maar ff bij de concurrent kijken ziggo heeft altijd beter beeld gehad , mijn buurman is ook te spreken over t-mobile . Dus keuze genoeg .Ā 

Reputatie 7

... ziggo heeft altijd beter beeld gehad ...

Daar zijn de meningen over verdeeld, er zijn ook veel mensen die de beeldkwaliteit van KPN juist als beter ervaren.

Reputatie 7
Badge +16

Het team is natuurlijk druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger.Ā 

Ah check, wist niet of ik daar iets over mocht zeggen in dit topic. Maar ik vermoede dat al.Ā 

Reputatie 7

Persoonlijk heb ik het laatste jaar echt een afkeer gekregen van tv ontvangers,.. KPN moet Ć³Ć³k gewoon een stabiele app introduceren met een tv App only abbo optie. Dus zonder ontvanger, en nee ik wil geen ongebruikte ontvanger thuis in de kast laten verstoffen.Ā 

Reputatie 7

Persoonlijk heb ik het laatste jaar echt een afkeer gekregen van tv ontvangers,.. KPN moet Ć³Ć³k gewoon een stabiele app introduceren met een tv App only abbo optie. Dus zonder ontvanger, en nee ik wil geen ongebruikte ontvanger thuis in de kast laten verstoffen.Ā 

Probleem is dat het zeer onverstandig zou zijn die app zo goed te maken dat mensen deze gaan gebruiken op hun primaire televisie. De kosten zullen dan de pan uit rijzen omdatĀ al die unicasts voor die smart-TV apps in een veel, heel veel, hogere belasting van de centrale infrastructuur zullen resulteren vergeleken metĀ de multicasts voor de TV ontvangers.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat KPN de beeldkwaliteit en functionaliteit bewust lager houdt dan die van een TV ontvanger maar dat laat natuurlijk onverlet dat de app wel stabiel moet zijn.