Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Helaas, weer iets waar jullie nog niet zoveel van merken.

Ā 

Het team is natuurlijk druk bezig met de ontwikkeling van de nieuwe ontvanger. Daar gaat veel tijd in zitten. Maar, we blijven ook dingen doen voor de bestaande ontvangers, zoals de nieuwe apps voor NPO en Xite.

Nu Ziggo de Next Mini op de markt heeft gebracht die signaal via wifi kan ontvangen, verwacht ik dat de nieuwe ontvanger van KPN die mogelijkheid ook krijgt.

Piet.

Reputatie 7

Nu Ziggo de Next Mini op de markt heeft gebracht die signaal via wifi kan ontvangen, verwacht ik dat de nieuwe ontvanger van KPN die mogelijkheid ook krijgt.

Als dat zo is, dan zullen er heel wat problemen gaan ontstaan op wifi toegangspunten die geen "multicast to unicast" ondersteunen en de IGMP multicasts vrolijk gaan broadcasten op het wifi netwerk. Mijn accesspoints van EDIMAX ondersteunen gelukkig wel muticast to unicast maar het is absoluut geen vanzelfsprekendheid dat een wifi toegangspunt (router / accesspoint) dat ondersteunt.

Reputatie 7

De next mini is ook met een utp kabel in het usb-c stekkerblok van de Next Mini via lan te bekabelen. Signaaloverdracht vind plaats via de usb-c kabel. De kpn ontvanger, krijgt ook vast wel zoiets. Dit soort dingen moet je niet willen via WiFi.Ā 

Reputatie 7

Dit soort dingen moet je niet willen via WiFi.Ā 

Als je op een Chromecast Google TV de smart-TV app plaatst dan werkt dat prima via wifi en dat kan ook prima omdat de smart-TV app aangesloten is op het online (unicast) TV platform. Een TV ontvanger via wifi is ook prima te doen mits het wifi toegangspunt "multicast to unicast" ondersteunt.

... ziggo heeft altijd beter beeld gehad ...

Daar zijn de meningen over verdeeld, er zijn ook veel mensen die de beeldkwaliteit van KPN juist als beter ervaren.

Als je ziggo ( bitrades HD: 1080i, 12 Mb/s: ) en kpn (HD 1080i: 7,2 Mb/s) tja dat is wel een groot verschil en dat zie je absoluut : of je moet een nieuwe brilĀ šŸ˜ŽĀ 

Reputatie 7

... ziggo heeft altijd beter beeld gehad ...

Daar zijn de meningen over verdeeld, er zijn ook veel mensen die de beeldkwaliteit van KPN juist als beter ervaren.

Als je ziggo ( bitrades HD: 1080i, 12 Mb/s: ) en kpn (HD 1080i: 7,2 Mb/s) tja dat is wel een groot verschil en dat zie je absoluut : of je moet een nieuwe brilĀ šŸ˜ŽĀ 

Bij Ziggo hebben de Nederlandse publieke en commerciƫle zenders een bitrate van 12Mbps en bij KPN hebben die zenders voor de glasvezelabonnee een bitrate van 12,5Mbps.

Ik heb een Sony Tv , en F1 tv abo. ( stuk goedkoper dan Viaplay) helaas werkt de F1 tv app niet op lage versie van Android. Maar ik heb mijn pc gelinkt aan de Sony Tv en gebruik hem als grote monitor/ beeld . Kan natuurlijk ook streamen vanaf mijn iPhone . Maar het decoderen van de pc gaat sneller en beter dan het KPN tv kastje. Dus beter en vloeiender beeld. Hoop dat KPN betere en snellere tv kastje ( van deze tijd) kan leveren. Ander toch over naar ziggo ( deze hebben gewoon beter beeld en hogere stream)Ā 

Helaas werkt de f1 tv app niet.?

Dat deze niet in de playstore te vinden is bij Sony en Philips Android tv.

Is deze via een omweg er gewoon op te zetten.

Ik zou zeggen start er een eigen topic over en ik help je daar verder.

Niet in dit topic.

Ik heb een Sony Tv , en F1 tv abo. ( stuk goedkoper dan Viaplay) helaas werkt de F1 tv app niet op lage versie van Android. Maar ik heb mijn pc gelinkt aan de Sony Tv en gebruik hem als grote monitor/ beeld . Kan natuurlijk ook streamen vanaf mijn iPhone . Maar het decoderen van de pc gaat sneller en beter dan het KPN tv kastje. Dus beter en vloeiender beeld. Hoop dat KPN betere en snellere tv kastje ( van deze tijd) kan leveren. Ander toch over naar ziggo ( deze hebben gewoon beter beeld en hogere stream)Ā 

Helaas werkt de f1 tv app niet.?

Dat deze niet in de playstore te vinden is bij Sony en Philips Android tv.

Is deze via een omweg er gewoon op te zetten.

Ik zou zeggen start er een eigen topic over en ik help je daar verder.

Niet in dit topic.

Marcel.

klopt dat de F1Ā tv niet werkt op lage versie van androidĀ  vanaf 8 of versie 9 werkt hij wel.

vaak zie dat de software sneller ontwikkeld dan de hardware. en bij smart- tvĀ  gaat het nog sneller terwijl de paneel van de tv nog prima is ( resolutie 4K ) maar de hardware niet meer up-update kan worden.Ā šŸ˜‘ maar mocht jij de omweg weten hoor ik die graag .

@MarcelZijlmans

Ik wil dit onderwerp niet in dit topic behandelen.

Start een eigen topic.

Ik pak het apk bestand van mijn Nvidia Shield tv pro.

Deze haal ik uit de playstore.

En deze installeer ik op Sony en Philips tv.

Graag een eigen topic starten help ik je daar verder.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen. De nieuwe software is goed binnen gekomen. Nieuwe software NMC 8.1.153_3.šŸ˜€šŸ‘HTML 5.152.201.op vip 5202.Arris. šŸ‘

Reputatie 4
Badge +1

... ziggo heeft altijd beter beeld gehad ...

Daar zijn de meningen over verdeeld, er zijn ook veel mensen die de beeldkwaliteit van KPN juist als beter ervaren.

Als je ziggo ( bitrades HD: 1080i, 12 Mb/s: ) en kpn (HD 1080i: 7,2 Mb/s) tja dat is wel een groot verschil en dat zie je absoluut : of je moet een nieuwe brilĀ šŸ˜ŽĀ 

Bij Ziggo hebben de Nederlandse publieke en commerciƫle zenders een bitrate van 12Mbps en bij KPN hebben die zenders voor de glasvezelabonnee een bitrate van 12,5Mbps.

Die HD Glaszenders zijn alleen wel ā€œverborgenā€ op kanaal 66X, waardoor waarschijnlijk de meeste abonnees deze niet bekijken.

Reputatie 7

Die HD Glaszenders zijn alleen wel ā€œverborgenā€ op kanaal 66X, waardoor waarschijnlijk de meeste abonnees deze niet bekijken.

Als je met "verborgen" bedoelt dat ze ver achter in de gids staan (661-670) dan geef ik je volkomen gelijk. Vandaar dat ik mij al jarenĀ hard maak voor de HD-"Glas" op 1 functionaliteit die bijna vier jaar geleden door KPN beloofd is echter nog altijd niet geĆÆmplementeerd is.

Mijn 5202 is ook weer helemaal bij.

Ā 

Reputatie 2
Badge

Op naar hopelijk een mooie update. Hopelijk krijgen we nu een keer een update die glas op 1 zet

In het kader van het groene streven van KPN om energie te besparen ben ik zelf ook aan de slag geweest.

Ik heb mijn modem, tv-toestel en tv-decoder allemaal via 1 stekkerdoos lopen. Om de continuĆÆteit van mijn internetverbinding en vast bellen te waarborgen heb ik de modem nu zo aangesloten dat deze 24/7 online is. Voor de overige apparaten heb ik de stekker op de stekkerdoos vervangen door een stekker met schakelaar en controlelampje.

Deze schakel ik nu af als ik naar bed ga en schakel ik weer aan als ik opsta.

Wat ik nu de laatste dagen merk, dat ik bij het opstarten ā€˜s morgens zie dat het groene lampje van de 5202 blijft branden met foutmelding 843. De 5202 kan blijkbaar niet zo goed tegen (tijdelijk) volledig afschakelen. Doe ik iets fout, gaat er in het apparaat iets fout of anderszins?

Ik heb geen zin om iedere morgen halsbrekende toeren uit te moeten halen om de 5202 weer in zijn stand-by stand te krijgen, dan krijgt mijn motivatie om groen te werkenĀ  wel een deuk.

Ā 

Reputatie 7
Badge +16

Heb ik geen last van @JanD, mijn slimme schakelaars schakelen op commando en tijd de schakelaar in en uit.Ā  Ik heb nooit issues met foutcodes of iets dergelijks op mijn 5202.Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Heel goed dat je hier op deze manier mee bezig bent @JanD! Jammer dat je 5205 vervolgens moeilijk begint te doenĀ šŸ™ Zoals Chrizziey al aangeeft; dit is niet standaard voor deze tv-ontvanger, het hoort gewoon goed te gaan. Zou je hem eens een ā€˜frisse startā€™ willen geven?Ā Als er softwarematig iets niet helemaal goed zit in jouw ontvanger, wordt dat na het opnieuw inladen verholpen!

Heel goed dat je hier op deze manier mee bezig bentĀ @JanD! Jammer dat je 5205 vervolgens moeilijk begint te doenĀ šŸ™ Zoals Chrizziey al aangeeft; dit is niet standaard voor deze tv-ontvanger, het hoort gewoon goed te gaan. Zou je hem eens een ā€˜frisse startā€™ willen geven?Ā Als er softwarematig iets niet helemaal goed zit in jouw ontvanger, wordt dat na het opnieuw inladen verholpen!

Hallo @Maja_Ā , ga ik doen en kom er op terug.

Bedankt voor het meedenken zover @Maja_Ā en @ChrizzieyĀ 

Hallo @Maja_Ā  en @Erik_Ā 

ik heb gisteten de frisse start gedaan, bleek er tevens een echte update te zijn, deze meteen verwerkt.

Vanochtend reageerde de 5202 goed na het weer op stroom zetten van e.e.a.

Ik houd het dit weekend nog even in de gaten of het stabiel blijft en laat het a.s. maandag, 14-11-2022 nog even weten.

CC: @ChrizzieyĀ 

JanD schrijft: Voor de overige apparaten heb ik de stekker op de stekkerdoos vervangen door een stekker met schakelaar en controlelampje.

Deze schakel ik nu af als ik naar bed ga en schakel ik weer aan als ik opsta.

@JanD. Als je de 5202 in eco zet verbruikt deze nog maar 0,3 Watt. Een tv is tegenwoordig nog maar 0,1 Watt in stand-by.

Dus daarvan, alleen 's nachts, de stroom helemaal afschakelen zet niet veel zoden aan de dijk. Tenzij half Nederland dat doet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb zonnepanelen en wekt meer op dan ik verbruik.šŸ˜Š

Vandaar dat ik ze alleen stand-by zet.šŸ˜‰

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb zonnepanelen en wekt meer op dan ik verbruik.šŸ˜Š

Vandaar dat ik ze alleen stand-by zet.šŸ˜‰

Ik ook, maar terug leververgoeding is ook prettig dus wil ook zo min mogelijk gebruiken.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb zonnepanelen en wekt meer op dan ik verbruik.šŸ˜Š

Vandaar dat ik ze alleen stand-by zet.šŸ˜‰

Ik ook, maar terug leververgoeding is ook prettig dus wil ook zo min mogelijk gebruiken.Ā 

Off topic: hoe veel krijg je daar nog? Bij mij zijn het nog 9 cent. Dat stelt natuurlijk niks voor. Dus maar een elektrische auto gekocht om dat, wat ik meer opwek, te 'vertanken'. Daar heb ik dan meer aan dan aan die 9 cent terugleververgoeding. (Maar inderdaad, dan wil ik verder wel zo min mogelijk gebruiken om zo veel mogelijk voor de auto over te houden.šŸ˜Ž)

Voor de overige apparaten heb ik de stekker op de stekkerdoos vervangen door een stekker met schakelaar en controlelampje.

Deze schakel ik nu af als ik naar bed ga en schakel ik weer aan als ik opsta.

@JanD. Als je de 5202 in eco zet verbruikt deze nog maar 0,3 Watt. Een tv is tegenwoordig nog maar 0,1 Watt in stand-by.

Dus daarvan, alleen 's nachts, de stroom helemaal afschakelen zet niet veel zoden aan de dijk. Tenzij half Nederland dat doet.

Hallo @PeterGĀ , ik vind Ā de opstarttijd te lang duren vanuit de ecostand. Mijn vrouw wil nog wel eens snel het nieuws op de radio horen, vanuit de ecostand niet zinvol, want dan is het nieuws al weer voorbij.Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Dat snap ik niet @JanDĀ 

Opstarten van uit helemaal uit duurt net zo lang.

En ik heb hem 's nachts op eco en doe 'm 's morgens aan op een radio zender zodat ik overdag alleen de versterker nog aan hoef te zetten. Die doet 7 seconden over inschakelen.Ā