Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2022

  • 26 December 2021
  • 807 reacties
  • 60615 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook in 2022 zullen we weer regelmatig nieuwe updates uitbrengen voor onze interactieve tv ontvangers. Om het geheel overzichtelijk te houden, daarvoor dit nieuwe topic.

Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hierĀ en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten:Ā de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen.Ā De meeste updates gaan over deze twee onderdelen.Ā 

  • De NMC is degene met het versienummer datĀ begint met 8. De HTML begint met 5.Ā 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig.Ā 

Daarnaast is er deĀ DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

Ā 

Kijk hier voor een volledig overzicht van eerdere updatesĀ & het (inmiddels gesloten)Ā overzichts- en discussietopic van 2021

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 January 2023, 10:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

807 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@joop2011Ā Ik heb de vraag intern uitgezet, op dit moment lijken er niet (veel) meer signalen te zijn binnen de klantenservice.Ā 

Zou je als het probleem zich weer voordoet het hier kunnen laten weten? :)

Reputatie 3
Badge +1

@joop2011Ā Ik heb de vraag intern uitgezet, op dit moment lijken er niet (veel) meer signalen te zijn binnen de klantenservice.Ā 

Zou je als het probleem zich weer voordoet het hier kunnen laten weten? :)

Sinds de update regelmatigĀ zwart scherm op alle drie vip2952 bij afspelen opnames langer dan 1:15 uur. Bij serie opnames geen probleem. Ā Voor meer info zie hier.Ā 

Ā 

@joop2011Ā Ik heb de vraag intern uitgezet, op dit moment lijken er niet (veel) meer signalen te zijn binnen de klantenservice.Ā 

Zou je als het probleem zich weer voordoet het hier kunnen laten weten? :)

Als XS4ALL klant sluit ik me aan in de rij; ook hier gebeurt het de afgelopen weken te vaak dat opnames een zwart beeld geven. De afspeelduur loopt daarbijĀ wel op, echter zonder beeld. De lengte van de opname maakt niet uit, het is zowel bij een speelfilm als bij een enkele aflevering uit een serie. De volgende avond start die opname wel.
Glasvezel 100/100, Fritzbox 7590, HMB2260 V2 (op LAN 1 van de Fritzbox)

Ook bij ons dit probleemĀ 

Reputatie 3
Badge +1

@joop2011Ā Ik heb de vraag intern uitgezet, op dit moment lijken er niet (veel) meer signalen te zijn binnen de klantenservice.Ā 

Zou je als het probleem zich weer voordoet het hier kunnen laten weten? :)

Als XS4ALL klant sluit ik me aan in de rij; ook hier gebeurt het de afgelopen weken te vaak dat opnames een zwart beeld geven. De afspeelduur loopt daarbijĀ wel op, echter zonder beeld. De lengte van de opname maakt niet uit, het is zowel bij een speelfilm als bij een enkele aflevering uit een serie. De volgende avond start die opname wel.
Glasvezel 100/100, Fritzbox 7590, HMB2260 V2 (op LAN 1 van de Fritzbox)

Ik heb nu een film die al 3 dagen op zwart blijft staan. seconden lopen wel weg, maar geen film, alleen zwart beeld. Dus die volgende dag gaat voor die film niet op.

@joop2011Ā Ik heb de vraag intern uitgezet, op dit moment lijken er niet (veel) meer signalen te zijn binnen de klantenservice.Ā 

Zou je als het probleem zich weer voordoet het hier kunnen laten weten? :)

Als XS4ALL klant sluit ik me aan in de rij; ook hier gebeurt het de afgelopen weken te vaak dat opnames een zwart beeld geven. De afspeelduur loopt daarbijĀ wel op, echter zonder beeld. De lengte van de opname maakt niet uit, het is zowel bij een speelfilm als bij een enkele aflevering uit een serie. De volgende avond start die opname wel.
Glasvezel 100/100, Fritzbox 7590, HMB2260 V2 (op LAN 1 van de Fritzbox)

Ik heb nu een film die al 3 dagen op zwart blijft staan. seconden lopen wel weg, maar geen film, alleen zwart beeld. Dus die volgende dag gaat voor die film niet op.

Geachten,

Als KPN klant moet ik mij ook aansluiten in de rij van klanten die na de laatste update nog altijd( sinds inmiddels jaren) zitten met een iTV menu dat niet vooruit te branden is, en daarenboven nu ook het regelmatig vastlopen van opnames voor enkele en soms wel Ā tientallen secondes. Of de opname ueberhaupt start is inderdaadĀ  ook een loterij geworden.

Ik vraag mij af waarom KPN denkt dit de klanten te moeten blijvenĀ aandoen. Is er een plan van aanpak om op korte termijn de diverse bugs te tackelen ? Of modderen we zo 2023 in en door ?

Eenieder fijne feestdagen gewenst,

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo allemaal, welkom in 2023 :)

Ook dit jaar gaan we natuurlijk updates verzorgen voor de tv ontvangers. En ook zullen we daarvoor steeds informatie geven hier op het forum.Ā Dat doen we alleen dit jaar op een iets andere manier dan afgelopen jaar. Deze keer gĆ©Ć©n overkoepelend topic voor het hele jaar. In plaats daarvan maken we gebruik van ons nieuwe forum onderdeel: Product Updates.Ā Hier plaatsen we een nieuw topic voor elke update. Je kunt dan je vragen/opmerkingen/issues kwijt bij het topic van de update in kwestie.Ā  Wil je bericht ontvangen elke keer als er een nieuwe update geplaatst wordt? Abonneer je dan op de Product Updates. Dit kan met de blauwe abonneerknop rechtsboven.

Ā 

De eerste TV ontvanger update van 2023 is:

Ā