Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82565 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Kijk… Dat lijkt er een stuk meer op. Inmiddels mezelf aangemeld.

En dan hopelijk in de toekomst een firmware waarin te kiezen is of HDR op alle zenders komt of alleen op de zenders met een HDR profiel.

 

Update: https://tweakers.net/nieuws/164198/kpn-wil-forceren-hdr-weergave-op-televisies-ongedaan-maken.html

Verder gewoon te hopen dat jullie nu als optie geven om content matching te ondersteunen. Mijn TV kan aanzienlijk beter upscalen dan de VIP5202. 

Reputatie 4
Badge +4

Zo maken jullie ons weer een beetje blij (mijn buurman en ik) 

Inmiddels berichten gestuurd. 

Reputatie 7

Me too :nerd:

Bericht verzonden, blij om te lezen dat er toch naar de klanten is geluisterd :ok_hand:

Badge +12

Hoi allemaal!

Klanten die op de 4k UHD tv-ontvanger type 5202 problemen ervaren met HDR in combinatie met hun televisie, en de oude software terug willen hebben kunnen dit via het KPN Forum aangeven.

We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:

Stuur bovenstaande ingevulde vragenlijst naar mij in een privébericht. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.

Wanneer kun je de oude software verwachten?

Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).


Blij dat er geluisterd is. Top!

 

@Paul_  Hoe gaan jullie om met de XS4ALL-klanten? Ik heb namelijk de update ook ongewild binnen gekregen maar heb dus geen KPN itv-nummeer voor je..

Hier ook XS4ALL...

Dank u kpn :). Begreep dat de volgende update met hdr aan/uit en heel misschien automatisch hdr wordt. Kunnen nu iig weer "normaal" tv kijken :). 

 

Grappig dat in de media steeds naar de klagers hier wordt gewezen, maja de aanhouder wint ;)

Top! Nu versie 7.5.74_3030.dev in de ontvangers staan. Beeld ziet er prima uit!

De Netflix app werkt ook prima, en met HDR content springt mijn tv over op HDR. 

In mijn ogen hoort het zo te werken en niet alles in HDR proberen te proppen. 

Dank u KPN!

 

Reputatie 6
Badge +8

@Erik_  & @Paul_ 

 

Inmiddels een mooi opiniestuk op tweakers.net over wat KPN gedaan heeft:

https://tweakers.net/reviews/7708/mogen-providers-beeldbewerkingen-forceren-via-de-tv-ontvanger.html

Misschien iets om voor te leggen aan jullie directie? (beter gezegd: de directie er mee om de oren te slaan) En misschien eens nadenken over het test-panel? 

Hebben jullie echt nog steeds het idee dat dit een daadwerkelijke verbetering is? En is er echt niet iemand bij jullie aanwezig geweest die heeft gezegd: "Wat we hier doen klopt niet, zeker niet van uit technisch oogpunt”?

Ik weet ook wel dat ik hier geen eerlijke antwoorden op ga krijgen, afgezien van een door de PR afdeling goedgekeurd en weloverwogen statement… Maar hopelijk leren jullie hier iets van. Tweakers heeft in ieder geval vragen gesteld bij de ACM over jullie handelen...

 

Hier ben ik ook zeer blij mee, heb meteen bericht gestuurd. Hopelijk zo snel mogelijk de oude software terug. 

Reputatie 1

Top update. Nu nog een update met HDMI-CEC!

Reputatie 4
Badge +4

Hier nu ook versie 7.5.74_3030.dev en het beeld is weer super.

Nu het geluid nog vooral met Foxsports harder zetten en dan helemaal tevreden. 

Nu eerst voetbal kijken (beker) en genieten van een heldere beeld.

Reputatie 7

Hij lijkt bij mij vast te zitten in een loop,... 

 

Second time :muscle_tone1:

Edit, daar was die al :fingers_crossed_tone1:

Badge +12

Ik zal vanavond eens een update forceren. Kijken of XS4ALL collectief de oude firmware terug gaat zetten.

Nieuwe firmware met hdr geeft slecht beeld tegenover oude firmware dus zou heel graag oude terugwillen

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

@Wouters1978  

 

Paul_ schreef:

Hoi allemaal!

Klanten die op de 4k UHD tv-ontvanger type 5202 problemen ervaren met HDR in combinatie met hun televisie, en de oude software terug willen hebben kunnen dit via het KPN Forum aangeven.

We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Naam klant:
  • E-mailadres van de klant:
  • Postcode / huisnummer:
  • Merk televisie:
  • Model televisie:
  • iTV abonneenummer (14 cijferig):
  • Exacte klacht omschrijving:

Stuur bovenstaande ingevulde vragenlijst naar mij in een privébericht. Alleen volledig ingevulde formulieren kunnen in behandeling worden genomen.

Wanneer kun je de oude software verwachten?

Binnen 24 (tot max. 48) uur zal het account in een speciale software-groep worden geplaatst. Na de 24 (tot max. 48) uur zal de tv-ontvanger het service-window (01:00 – 07:00) daarna dan vanzelf de oude software downloaden (of wanneer je herstart).

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_  Hoe gaan jullie om met de XS4ALL-klanten? Ik heb namelijk de update ook ongewild binnen gekregen maar heb dus geen KPN itv-nummeer voor je..

De klanten van XS4ALL mogen zich bij hun eigen provider melden zoals gebruikelijk. Ik heb niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld klantgegevens in te zien van andere providers..

Ik zie dat m'n inbox weer redelijk vol staat deze ochtend, en ik zal de gegevens doorzetten naar m'n collega's.

Wel het vriendelijke verzoek om het als lijstje door te sturen, en niet in proza. :sweat_smile:
Dan kan ik copy/pasten, en dat maakt mijn leven aanzienlijk makkelijker. (gaat over het algemeen wel goed hoor)

Reputatie 7
Badge +25

FYI: iedereen die tot nu toe de gegevens opgegeven heeft, heeft de oude software. Je kan de tv-ontvanger eventueel herstarten om het te forceren. 

Reputatie 7
Badge +30

Een van de mensen uit onze interne testgroep heeft, na de update, de instellingen voor zijn Samsung UE49KS7000 aangepast volgens de settings uit dit topic op avforums.com. Hij geeft aan dat zijn beeld daarmee erg goed is. Dus, mocht je ook een dergelijke tv hebben en wel met de instellingen aan de gang willen, probeer die eens.

Badge

@Paul_ heb zojuist ook een privébericht naar je gestuurd!

 

Hopelijk hier ook snel weer normaal beeld!

 

Dank,

Rollo2cv

Reputatie 1

Vraagje, heeft deze Arris vip 5202 ook slecht beeld op een Sony HD TV ???

Type Sony KDL-43W809C

Want zit te twijfelen of ik nu wel moet overstappen naar KPN met tv en internet.

Zit niet te wachten op slecht beeld of wat dan ook.

 

 

Reputatie 7

De Sony 43W809C is een full-HD televisie die geen HDR ondersteunt.

Je zult dan ook geen problemen ondervinden met de Arris VIP5202, alleen televisies met HDR worden getroffen.

Reputatie 1

Dus ik zou geen problemen moeten ondervinden met deze ontvanger op de Sony KDL-43W809C

Geeft deze Arris vip 5202 een mooi strak beeld en is het een snelle zapper of kan ik de ontvanger vergelijken met de Telfort HMB2260 ontvanger  die ik nu heb.

Reputatie 7

Dus ik zou geen problemen moeten ondervinden met deze ontvanger op de Sony KDL-43W809C

Geeft deze Arris vip 5202 een mooi strak beeld en is het een snelle zapper of kan ik de ontvanger vergelijken met de Telfort HMB2260 ontvanger  die ik nu heb.

Zelf heb ik ook een HMB2260 en de Arris VIP5202 is vergelijkbaar in snelheid en beeldkwaliteit. De bediening is via bluetooth dus hoef je de TV ontvanger niet in het zicht te hebben staan. Dan komen we ook direct bij de grootste tekortkoming van bet apparaat en dat is dat deze geen display heeft waarop je kunt zien naar welke radiozender je luistert.

Reputatie 1

Dus ik zou geen problemen moeten ondervinden met deze ontvanger op de Sony KDL-43W809C

Geeft deze Arris vip 5202 een mooi strak beeld en is het een snelle zapper of kan ik de ontvanger vergelijken met de Telfort HMB2260 ontvanger  die ik nu heb.

Zelf heb ik ook een HMB2260 en de Arris VIP5202 is vergelijkbaar in snelheid en beeldkwaliteit. De bediening is via bluetooth dus hoef je de TV ontvanger niet in het zicht te hebben staan. Dan komen we ook direct bij de grootste tekortkoming van bet apparaat en dat is dat deze geen display heeft waarop je kunt zien naar welke radiozender je luistert.

En hoe zit het met de vloeiende beeldweergave bij sport wedstrijden, lees dat er wat problemen zijn dat dan het beeld stottert.