Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7

En hoe zit het met de vloeiende beeldweergave bij sport wedstrijden, lees dat er wat problemen zijn dat dan het beeld stottert. 

Ik zou het niet weten, ik heb geen VIP5202.

Reputatie 1

Dus ik zou geen problemen moeten ondervinden met deze ontvanger op de Sony KDL-43W809C

Geeft deze Arris vip 5202 een mooi strak beeld en is het een snelle zapper of kan ik de ontvanger vergelijken met de Telfort HMB2260 ontvanger  die ik nu heb.

Zelf heb ik ook een HMB2260 en de Arris VIP5202 is vergelijkbaar in snelheid en beeldkwaliteit. De bediening is via bluetooth dus hoef je de TV ontvanger niet in het zicht te hebben staan. Dan komen we ook direct bij de grootste tekortkoming van bet apparaat en dat is dat deze geen display heeft waarop je kunt zien naar welke radiozender je luistert.

En hoe zit het met de vloeiende beeldweergave bij sport wedstrijden, lees dat er wat problemen zijn dat dan het beeld stottert. 

Ik heb wel de Arris VIP5202 en had eerst bij voetbalwedstrijden wat last van stotteringen maar ik heb achteraf de beeldinstelling veranderd naar 50hz resolutie in de ontvanger en dat verhielp mijn probleem. 

Reputatie 1

Ik heb nu ook weer normaal beeld op mijn lg 49sm8600pla tv ze hebben afgelopen nacht de firmware update weer teruggedraaid bij mij.Ik ben hier erg blij mee want geeft bij mij een beter beeld dan bij de HDR update.

Wat een schandaal eigenlijk dat je ineens een update wordt opgedrongen met zogenaamde HDR en daardoor het beeld gewoon 10 jaar terug gaat. Dat je dan vervolgens allerlei moeite moet doen om het normale goede beeld weer terug te krijgen is verre van klantvriendelijk. Via een forum!? Hele domme zet KPN. Overweeg nu een andere provider 

Reputatie 1

Zit nog te twijfelen of ik dan wel zal overstappen naar KPN, heb nu alles nog goed voor elkaar bij Telfort, wat dit jaar ook overgaat naar KPN. Maar blijf dan wel de voordelen houden van Telfort. Wat is jullie advies?

Reputatie 7

Wat is jullie advies?

Gewoon bij Telfort blijven.

Badge +12

Wat is jullie advies?

Gewoon bij Telfort blijven.

 

Ik zit nu bij XS4ALL en ga dus ook over naar KPN. Zolang ik de Fritz!Box mag blijven gebruiken en er verder helemaal niets verandert kijk ik het voorlopig even aan. Anders wordt Freedom een optie mits alles een beetje past qua prijs en geleverde diensten. Maar ik heb voorlopig nog tijd genoeg..

Reputatie 7

Zolang ik de Fritz!Box mag blijven gebruiken en er verder helemaal niets verandert kijk ik het voorlopig even aan. 

De FRITZ!Box kan je gewoon blijven gebruiken. Ook andere "XS4ALL functionaliteit" die nog niet bij KPN beschikbaar is zal geïmplementeerd gaan worden.

Je hoeft me niet te geloven, maar er zal echt vrijwel niets veranderen. Het enige punt van zorg is wellicht de klantenservice maar ook daar is met de "tech desk" het één en ander veranderd. En dan nog, wanneer heb je de klantenservice nodig? Als alles goed functioneert dan wordt ondersteuning overbodig. :slight_smile:  In de vele vele jaren dat ik abonnee van KPN ben heb ik vijf keer contact gehad met klantenservice.

Reputatie 1

Wat is jullie advies?

Gewoon bij Telfort blijven.

Maar KPN heeft de aktie een halfjaar 50% korting, en de nieuwste Arris vip 5202 en een nieuwere modem dan bij Telfort.

Badge +12

Zolang ik de Fritz!Box mag blijven gebruiken en er verder helemaal niets verandert kijk ik het voorlopig even aan. 

De FRITZ!Box kan je gewoon blijven gebruiken. Ook andere "XS4ALL functionaliteit" die nog niet bij KPN beschikbaar is zal geïmplementeerd gaan worden.

Je hoeft me niet te geloven, maar er zal echt vrijwel niets veranderen. Het enige punt van zorg is wellicht de klantenservice maar ook daar is met de "tech desk" het één en ander veranderd. En dan nog, wanneer heb je de klantenservice nodig? Als alles goed functioneert dan wordt ondersteuning overbodig. :slight_smile:  In de vele vele jaren dat ik abonnee van KPN ben heb ik vijf keer contact gehad met klantenservice.


Als ik de klantenservice van KPN nodig had (of zal gaan hebben) dan laat ik ze links liggen. Ik zoek mijn antwoorden wel op dit forum en op tweakers. Er blijft wat mij betreft ook maar één keuze over”of blijven bij XS4ALL/KPN of naar Freedom.

 

 

Reputatie 7

Als ik de klantenservice van KPN nodig had (of zal gaan hebben) dan laat ik ze links liggen. Ik zoek mijn antwoorden wel op dit forum en op tweakers.

Dat lijkt me heel verstandig. :wink:

 

Er blijft wat mij betreft ook maar één keuze over”of blijven bij XS4ALL/KPN of naar Freedom.

Ik heb zakelijk ook diensten bij XS4ALL lopen en ik weet wel waar die diensten ondergebracht gaan worden. :wink:

Reputatie 7
Badge +22

Wanneer gaan jullie nou eens bij de 4K zenders deze logo erbij zetten: 

In plaats van deze: 

Want het is wel misleidend! En ik heb dit al eens eerder aangegeven, en dan hebben we het over een paar jaren terug. 

Reputatie 6
Badge +8

Ondanks het privébericht met alle benodigde gegevens aan Paul nog steeds op de nieuwe firmware met de verplichte HDR en dus verkeerde kleuren en contrast op alle zenders op mijn Philips 65OLED803.

Uiteindelijk kijk ik nu al een week naar Ziggo ipv KPN. Kan ik een week mijn volledige tv pakket en decoder huur gecrediteerd krijgen?

Badge +12

Ondanks het privébericht met alle benodigde gegevens aan Paul nog steeds op de nieuwe firmware met de verplichte HDR en dus verkeerde kleuren en contrast op alle zenders op mijn Philips 65OLED803.

Uiteindelijk kijk ik nu al een week naar Ziggo ipv KPN. Kan ik een week mijn volledige tv pakket en decoder huur gecrediteerd krijgen?

 

Heb je al een geforceerde update uitgevoerd? Ik zit bij XS4ALL en kreeg gisteren een mailtje dat mijn verzoek om de firmware terug te zetten was doorgegeven aan KPN en dat het waarschijnlijk maandag opgepakt gaat worden. Echter...vanochtend had ik hem al binnen..

Reputatie 6
Badge +8

Ondanks het privébericht met alle benodigde gegevens aan Paul nog steeds op de nieuwe firmware met de verplichte HDR en dus verkeerde kleuren en contrast op alle zenders op mijn Philips 65OLED803.

Uiteindelijk kijk ik nu al een week naar Ziggo ipv KPN. Kan ik een week mijn volledige tv pakket en decoder huur gecrediteerd krijgen?

 

Heb je al een geforceerde update uitgevoerd? Ik zit bij XS4ALL en kreeg gisteren een mailtje dat mijn verzoek om de firmware terug te zetten was doorgegeven aan KPN en dat het waarschijnlijk maandag opgepakt gaat worden. Echter...vanochtend had ik hem al binnen..

Yep… Ik heb via het opstartmenu de instellingen gewist en de software opnieuw laten downloaden (waarbij je je gelijk afvraagt waarom dat trouwens zo langzaam moet gaan.). Maar kreeg opnieuw de “nieuwe” software binnen.

Badge +12

Ondanks het privébericht met alle benodigde gegevens aan Paul nog steeds op de nieuwe firmware met de verplichte HDR en dus verkeerde kleuren en contrast op alle zenders op mijn Philips 65OLED803.

Uiteindelijk kijk ik nu al een week naar Ziggo ipv KPN. Kan ik een week mijn volledige tv pakket en decoder huur gecrediteerd krijgen?

 

Heb je al een geforceerde update uitgevoerd? Ik zit bij XS4ALL en kreeg gisteren een mailtje dat mijn verzoek om de firmware terug te zetten was doorgegeven aan KPN en dat het waarschijnlijk maandag opgepakt gaat worden. Echter...vanochtend had ik hem al binnen..

Yep… Ik heb via het opstartmenu de instellingen gewist en de software opnieuw laten downloaden (waarbij je je gelijk afvraagt waarom dat trouwens zo langzaam moet gaan.). Maar kreeg opnieuw de “nieuwe” software binnen.

 

Dan hoop ik dat @Paul_ hier even voor je naar kijkt.

Reputatie 6
Badge +8

Ondanks het privébericht met alle benodigde gegevens aan Paul nog steeds op de nieuwe firmware met de verplichte HDR en dus verkeerde kleuren en contrast op alle zenders op mijn Philips 65OLED803.

Uiteindelijk kijk ik nu al een week naar Ziggo ipv KPN. Kan ik een week mijn volledige tv pakket en decoder huur gecrediteerd krijgen?

 

Heb je al een geforceerde update uitgevoerd? Ik zit bij XS4ALL en kreeg gisteren een mailtje dat mijn verzoek om de firmware terug te zetten was doorgegeven aan KPN en dat het waarschijnlijk maandag opgepakt gaat worden. Echter...vanochtend had ik hem al binnen..

Yep… Ik heb via het opstartmenu de instellingen gewist en de software opnieuw laten downloaden (waarbij je je gelijk afvraagt waarom dat trouwens zo langzaam moet gaan.). Maar kreeg opnieuw de “nieuwe” software binnen.

 

Dan hoop ik dat @Paul_ hier even voor je naar kijkt.

Thanks :) Heb hem ook al een Prive Berichtje verstuurd...

@Erik_ 

 

sinds een paar dagen weer de oude software op de 5202 en perfect beeld! top!

nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface. wordt dan de HDR altijd aan functie ook weer opnieuw geïnstalleerd of blijven de gebruikers waarvan de oude software terug is gezet vrij van deze update? zal jammer zijn dat we weer terug bij af zijn..

gr jeroen

Reputatie 7

nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface.

Waar lees je dat dat vanaf deze maand zal zijn?

Reputatie 7
Badge +25

 

sinds een paar dagen weer de oude software op de 5202 en perfect beeld! top!

nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface. wordt dan de HDR altijd aan functie ook weer opnieuw geïnstalleerd of blijven de gebruikers waarvan de oude software terug is gezet vrij van deze update? zal jammer zijn dat we weer terug bij af zijn..

gr jeroen

Nee, jullie zitten nu in een aparte softwaregroep en daar gaan jullie dan pas uit, zodra je een optie hebt om het uit te zetten. Dus je gaat niet terug naar af.

nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface.

Waar lees je dat dat vanaf deze maand zal zijn?

ik las dat vanmorgen maar kan het bericht niet direct terug vinden. misschien kan iemand van kpn er meer over vertellen.

Reputatie 6
Badge +8

Ahhh... Ook hier eindelijk weer terug naar hoe HDR echt hoort te werken. Gelijk de VIP5202 weer op HDMI 1 gestoken en ja… Alles ziet er weer uit zoals het hoort. Gewoon normale kleuren op de normale zenders en alleen op Insight TV & Love Nature HDR. 

 

@Paul_ : Overwegen jullie eventueel ook om content matching in te voeren als optie? Mijn TV kan veel beter naar 4K upscalen dan de VIP5202. Dat de functie evt. standaard uit zou staan voor de normale gebruiker zou OK zijn natuurlijk.

Reputatie 6
Badge +8

nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface.

Waar lees je dat dat vanaf deze maand zal zijn?

ik las dat vanmorgen maar kan het bericht niet direct terug vinden. misschien kan iemand van kpn er meer over vertellen.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuwe-userinterface-ontvangers-492052

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/menu-structuurverandering-492108

Reputatie 7
Badge +25

Ahhh... Ook hier eindelijk weer terug naar hoe HDR echt hoort te werken. Gelijk de VIP5202 weer op HDMI 1 gestoken en ja… Alles ziet er weer uit zoals het hoort. Gewoon normale kleuren op de normale zenders en alleen op Insight TV & Love Nature HDR. 

Bij jou waren blijkbaar 2 pogingen nodig.. Maar fijn dat het nu weer goed eruit ziet.

 

@Paul_ : Overwegen jullie eventueel ook om content matching in te voeren als optie? Mijn TV kan veel beter naar 4K upscalen dan de VIP5202. Dat de functie evt. standaard uit zou staan voor de normale gebruiker zou OK zijn natuurlijk.

Durf ik niet te zeggen. T.z.t. hoor je het natuurlijk, echter op dit moment kan ik er nog niets over zeggen.

 

nu lees ik ik een ander topic dat de 5202 vanaf deze maand een nieuwe update krijgt betreft de interface.

Waar lees je dat dat vanaf deze maand zal zijn?

Het bericht op KPN Beleef is aangepast. Er staan nu geen data en typenummers meer in. In één van de links hierboven staat echter een copy/paste van het oorspronkelijke bericht waarin de data en typenummers nog wel staan.