Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82563 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Iedereen die zijn/haar gegevens d.m.v. het lijstje in een privébericht heeft gestuurd staat in de aparte softwaregroep. Heb je gisteren/vandaag de gegevens doorgegeven? Dan kun je de ontvanger herstarten indien je nog niet bent teruggezet. Als je wacht dan zul je vannacht automatisch worden omgezet.

Aanvullende informatie over de vernieuwde UI komt allemaal nog.

Reputatie 6
Badge +8

Interessante Podcast van tweakers.net over, zoals ze het zo mooi noemen: “KPN's hdr-debacle”.

Het artikel met de bijbehorende podcast is hier te vinden:
https://tweakers.net/geek/164442/tweakers-podcast-103-amazons-aanvallen-kpns-hdr-issues-en-hoge-framerates.html

 

Is KPN er trouwens nog steeds van overtuigd dat ze iets slims gedaan hebben?

Elke keer als ik de ontvanger aanzet. Krijg ik een melding in beeld, software update voor de afstandsbediening. Ik klik dan op ok.

 

En na twee minuten krijg ik de melding te zien.

Softare update op uw afstandsbediening is vroegtijdig onderbroek of niet gelukt. We proberen het voor u later nog eens. 

Heb alles al geprobeerd:

Remote resetten
Tv ontvanger resetten

Mijn netwerk is high-end, dus daar ligt het niet aan. Iemand een tip, want het is megairritant, ik kan de remote dus nooit direct gebruiken. Elke keer komt de update in beeld.

 

 

Reputatie 6
Badge +8

Elke keer als ik de ontvanger aanzet. Krijg ik een melding in beeld, software update voor de afstandsbediening. Ik klik dan op ok.

 

En na twee minuten krijg ik de melding te zien.

Softare update op uw afstandsbediening is vroegtijdig onderbroek of niet gelukt. We proberen het voor u later nog eens. 

Heb alles al geprobeerd:

Remote resetten
Tv ontvanger resetten

Mijn netwerk is high-end, dus daar ligt het niet aan. Iemand een tip, want het is megairritant, ik kan de remote dus nooit direct gebruiken. Elke keer komt de update in beeld.

 

 

De update gaat via bluetooth. Zorg dat de afstandsbediening dicht in de buurt is van de ontvanger tijdens de update en dat de batterijen in de afstandsbediening goed vol zijn. Doe er evt. nieuwe in.

Uiteraard gedaan - krijg een nieuwe

Reputatie 6
Badge +10

Op mijn 2260 merk ik sinds de laatste update, dat het zendergeluid eerder is dan het beeld als ik de ontvanger uit Stand-by haal. Voorheen ging dit gelijktijdig.

Een half jaar geleden ben ik er ingetuind om een 4K abonnement te nemen en dit terwijl er vrijwel niks wordt aangeboden in 4K. Maanden lang had ik haperend beeld, 2 verschillende monteurs zijn langs gekomen en gaven de schuld aan de kabel zelfs nadat ik net een nieuwe CAT6 kabel had aangelegd. Nu heb ik inmiddels het nieuwere KPN (zwarte HDR) kastje ontvangen aangezien mijn beeld nog steeds niet goed was, en tot mijn verbazing heb ik nu heel donker beeld. KPN biedt producten aan die niet of niet goed werken en komen niet met een goede oplossing. Ik hoor graag wanneer er echt eens een keer iets constructiefs wordt gedaan wat mijn beeldkwaliteit gaat verbeteren (en waar ik ook voor betaal)

Reputatie 3
Badge +1

Op mijn 2260 merk ik sinds de laatste update, dat het zendergeluid eerder is dan het beeld als ik de ontvanger uit Stand-by haal. Voorheen ging dit gelijktijdig.


Dit viel mij ook op. En dan hebben we het echt over al 7 seconden geluid via de versterker voordat het beeld begint.

Reputatie 7
Badge +30

Op mijn 2260 merk ik sinds de laatste update, dat het zendergeluid eerder is dan het beeld als ik de ontvanger uit Stand-by haal. Voorheen ging dit gelijktijdig.

Sorry voor de late reactie, @ITVkijker. Hoe staat het hier nu mee? Merkt je dit nog steeds?

 

@D.Prins 7 seconden is wel erg lang.. Heb je de ontvanger al eens gereset? Of verandert er dan niets?

 

@Jordy86 we hebben inmiddels contact in je eigen topic. Hopelijk zal je snel ook de verbetering ervaren na het updaten van de firmware.

 

 

Reputatie 6
Badge +10

Op mijn 2260 merk ik sinds de laatste update, dat het zendergeluid eerder is dan het beeld als ik de ontvanger uit Stand-by haal. Voorheen ging dit gelijktijdig.

Sorry voor de late reactie, @ITVkijker. Hoe staat het hier nu mee? Merkt je dit nog steeds?

 

 

Ja, elke dag. Duurt echt een paar seconden zoals @D.Prins  ook al zei. 

 

@ITVkijker : Daarna is het wel synchroon mag ik hopen? Ik zal deze vertraging doorgeven aan development.

Reputatie 6
Badge +10

@ITVkijker : Daarna is het wel synchroon mag ik hopen? Ik zal deze vertraging doorgeven aan development.

Geen sync probleem nee. Puur het opstarten vanuit stand-by. Bedankt voor het doorgeven.

Reputatie 3
Badge +1

Op mijn 2260 merk ik sinds de laatste update, dat het zendergeluid eerder is dan het beeld als ik de ontvanger uit Stand-by haal. Voorheen ging dit gelijktijdig.

Sorry voor de late reactie, @ITVkijker. Hoe staat het hier nu mee? Merkt je dit nog steeds?

 

@D.Prins 7 seconden is wel erg lang.. Heb je de ontvanger al eens gereset? Of verandert er dan niets?

 

@Jordy86 we hebben inmiddels contact in je eigen topic. Hopelijk zal je snel ook de verbetering ervaren na het updaten van de firmware.

 

 


JA ik heb de boel al gereset. Software al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Maakt allemaal geen verschil.

Ook heb ik het idee dat de tijd steeds langer word..

Reputatie 6
Badge +10

Dit begint best irritant te worden ja. Is er al wat meer nieuws?

Waar blijft die nieuwe software google tv was beter dan linux

Reputatie 1

Ik wacht ook nog steeds op verdere berichten maar tis erg stil nu bij KPN 

 

Reputatie 7

Ik wacht ook nog steeds op verdere berichten maar tis erg stil nu bij KPN 

Zie "Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu".

Reputatie 1

Ik had me al aangemeld nog niets vernomen verder dus ik zit niet bij de groep denk ik 

Reputatie 7
Badge +22

Ik had me al aangemeld nog niets vernomen verder dus ik zit niet bij de groep denk ik 

Even geduld hebben, als je geselecteerd wordt dan krijg je zelf bericht van KPN. 

Reputatie 1

Ik had me al aangemeld nog niets vernomen verder dus ik zit niet bij de groep denk ik 

Even geduld hebben, als je geselecteerd wordt dan krijg je zelf bericht van KPN. 

Ik wacht geduldig af 😊

Iedereen die zijn/haar gegevens d.m.v. het lijstje in een privébericht heeft gestuurd staat in de aparte softwaregroep. Heb je gisteren/vandaag de gegevens doorgegeven? Dan kun je de ontvanger herstarten indien je nog niet bent teruggezet. Als je wacht dan zul je vannacht automatisch worden omgezet.

Aanvullende informatie over de vernieuwde UI komt allemaal nog.

Paul,

Ik heb je vorige week donderdag een privéberichtgestuurd, maar zit nog steeds op de HDR software, wat absoluut geen genot om naar te kijken is.

Reputatie 7
Badge +20

 @ralphieb Ik heb het aan Paul doorgegeven. Het was helaas even blijven liggen, maar hij pakt het direct op. 

Verder, aan allen die meelezen. Wist je dat er binnenkort een nieuw tv-menu aankomt, waar we ook die HDR-schakelaar in hebben verwerkt? Wij zijn druk bezig met de laatste stappen en we hebben jullie hulp nodig. In dit topic kun je je aanmelden voor de pilot, om dit nieuwe menu te testen. Lijkt het je leuk om mee te doen en om zo bij te dragen aan de ontwikkeling van een mooie nieuwe feature? Meld je aan en kom maar op met je feedback. Hier lees je alles over de pilot met het nieuwe menu en kun je je direct aanmelden

Hallo Paul,

Via de klantenservice van KPN ben ik op deze topic terecht gekomen. 

Ik heb een tv ontvanger gekregen van jullie, de Arris VIP5202. 

Het probleem is dat op het nieuwe kastje HDR zit en mijn beeldkwaliteit word daardoor heel slecht en donker (onscherp) op mijn TV kan ik die HDR niet uit zetten. 

Zou mijn TV ontvanger ook terug gezet kunnen worden naar een oudere software waar de HDR niet op zit?

 

Ik heb je een PB gestuurd.

Groetjes Nora 

Daarnet de kpn tv ontvanger 5202 aangesloten.

Daar miste ik kanaal 203. :cry:

 

Wanneer komt amazon prime kanaal 203 beschikbaar, is er al een update-datum ?

 

Ben maar weer terug gegaan naar het oude kastje.

 

Beeld-kwaliteit tussen nieuw en oude kastje is wel zichtbaar. :astonished:

5202 is veel mooier.  :smiley:

De netflix knop op de nieuwe afstandsbediening is ook prachtig !

 

@Nora Nady : @Paul_  pakt dit met jou op. Komt vast goed.

@Pv dV : Wordt aan gewerkt maar is koffiedik kijken wanneer het zo ver is. :-)