Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82567 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Ik kan hier veel over zeggen @Nadia maar ik doe het niet. Jij bent immers moderator op dit forum en bepaalt dus het speelveld waarin de bal mag rollen.

Zoals ik al zei: als je een LG of Samsung hebt, kijk een tijdje via de app daarvoor. Dus zonder ontvanger en zonder HDR. Dan hoef je niets aan je tv aan te passen en kun je rustig afw88 of KPN met een oplossing komt. 

Reputatie 7

Hier ook een gebruiker van de Arris Vip5202.. 

Update brengt bij mij niet de ervaren problemen met zich mee. Ja, de TV geeft aan dat HDR is geactiveerd maar daar blijf het bij, beeld is er niet anders op geworden.. 

Fijn om lezen dat je geen problemen ervaart met de beeldkwaliteit na de update, @mAiden. Dat is goed nieuws. Welk tv en type heb je? 
 

Wel loop ik tegen het feit aan dat mij afstandsbediening niet kan updaten, krijg nu al 3dagen de melding dat er een update klaar staat, als ik deze dan vervolgens doe verschijnt er paar minuten later de melding dat de update mislukt is, om het op een later moment opnieuw te proberen..

Hmmh, heb je de afstandsbediening ook al een reset gegeven? 

​​​​​​Factory reset afstandsbediening 
<rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)

Reputatie 6
Badge +8

Hoi allemaal, veel berichten voorbij zien gekomen. Dank voor het delen van jullie ervaringen. Zo te lezen is niet iedereen happy :see_no_evil:  Jullie feedback wordt gedeeld met onze developers. Volgende week zullen we daar weer op terugkomen.

Nou… Ondanks mijn wat felle reactie hier, valt het voor mij wel mee omdat ik de decoder gewoon op een HDMI poort zonder HDR ondersteuning heb geplaatst.

Maar ik was dus gisteren bij vrienden die een LCD 4K HDR toestel hebben en daar hebben we geprobeerd het beeld weer een beetje “normaal” te krijgen met jullie work-arround (oplossing kunnen we het niet noemen natuurlijk). Toen de normale zenders er weer een beetje OK uitzagen (nog steeds iets flets met een te laag contrast) kwam ik achter nog iets anders: Door deze instellingen zijn de HDR zenders (Insight TV en Netflix) dan dus juist niet meer om aan te zien. Er wordt dus precies het tegenovergestelde bereikt met jullie workaround, dan wat jullie update voor ogen had. En als je het beredeneerd, dan is dat ook 100% logisch…

 

HDR Signaal → TV gaat in HDR mode → Prima beeld op HDR zenders, vertekend contrast & kleuren op alle NIET SDR zenders 

Wat is het logische gevolg als je dus je contrast, luminantie  & kleuren gaat aanpassen? Want die pas je niet per zender aan. Juist… 
 

Reputatie 7

Zoals ik al zei: als je een LG of Samsung hebt, kijk een tijdje via de app daarvoor. Dus zonder ontvanger en zonder HDR. Dan hoef je niets aan je tv aan te passen en kun je rustig afw88 of KPN met een oplossing komt. 

Goede tip, iTV kijken zonder kastje en kabels met de KPN Smart TV app als (tijdelijk) alternatief. Dank, @Henk2304 voor het meedenken! 

Wat een belachelijk idee @Nadia hoezo kijken zonder kabels en kastje.  
Mijn lg oled heeft op alle hdmi poorten HDR niet uit te zetten of te omzeilen. 
En jullie app is niet beschikbaar!!
Toen ik gisteren vroeg in de chat om een HD ontvanger moest ik maar ff 5euro per maand bij betalen!
Dus het probleem dat jullie hebben veroorzaakt is nu mijn probleem.  

 

Bedankt KPN! 

Reputatie 6
Badge +8

Voor degene die hier last van hebben en wel een goede beeldkwaliteit willen is er eventueel een oplossing in de vorm van een andere aanbieder  :grin:

 

*Admin: tekst aangepast.

Voor degene die hier last van hebben en wel een goede beeldkwaliteit willen is er eventueel een oplossing in de vorm van een andere aanbieder :grin:

 

Daar kom ik net vandaan omdat elke 3 maanden de horizon stuk ging ik zeg T-Mobile?

Reputatie 4
Badge +2

Op mijn PHILIPS 65OLED854 ziet het er best goed uit dat de HDR aan blijft staan.

Had trouwens sowieso al de tv zo ingesteld dat bij  geen originele HDR toch de beelden opwaardeerde alsof als er wel een vorm van HDR is, om toch zo meer highlights, de meerwaarde van het HDR beeld te kunnen weergeven. 

Denk dat veel mensen voor zo te klagen eerst eens hun tv beter optimaler kunnen instellen.

Op mijn PHILIPS 65OLED854 ziet het er best goed uit dat de HDR aan blijft staan.

Had trouwens sowieso al de tv zo ingesteld dat bij  geen originele HDR toch de beelden opwaardeerde alsof als er wel een vorm van HDR is, om toch zo meer highlights, de meerwaarde van het HDR beeld te kunnen weergeven. 

Denk dat veel mensen voor zo te klagen eerst eens hun tv beter optimaler kunnen instellen.

Ik denk dat ik dat gedaan heb en dat deze update echt klanten gaat kosten!

Reputatie 2

Op mijn PHILIPS 65OLED854 ziet het er best goed uit dat de HDR aan blijft staan.

Had trouwens sowieso al de tv zo ingesteld dat bij  geen originele HDR toch de beelden opwaardeerde alsof als er wel een vorm van HDR is, om toch zo meer highlights, de meerwaarde van het HDR beeld te kunnen weergeven. 

Denk dat veel mensen voor zo te klagen eerst eens hun tv beter optimaler kunnen instellen.

Het ziet er best goed uit? Dat klinkt heel anders dan ‘het ziet er verdraaid goed uit’; dat laatste is over het algemeen wat ik in mezelf zeg als ik fatsoenlijke hdr-content op mijn 854 kijk. Het maakt niet uit welke instelling ik aanpas of welke hdr-modus ik gebruik, het beeld wordt er niet beter van. Het is geen visueel drama, maar zonder meer slechter dan wat het was.

En zelfs als zouden andere instellingen helpen; het is gewoon belachelijk dat we onze tv moeten aanpassen om van iets slechts iets te maken dat wel door de beugel kan. Instellingen pas je aan om iets goed nog beter te maken, niet om iets slechts iets beter te maken….Ga nou niet KPN napraten en ook beginnen over dat mensen hun tv beter moeten instellen. Vanuit technisch oogpunt is het bizar dat er een hdr-sausje over sdr-content wordt gegooid, want daar wordt het allerminst ineens hdr door en veelal werkt het domweg averechts. Bovendien: een lcd-tv van 500 euro met hdr geeft een totaal andere hdr-ervaring dan een oled-tv van 2000 euro; ook alleen daarom al moet je dit niet doen, of deze pseudo-hdr desnoods als keuze presenteren.

Waar je op doelt heet overigens Perfect Natural Reality. De grap is dat dat een soort sdr-hdr-algoritme is dat wél werkt; Philips deed dat stukken beter dan deze hdr-container die KPN ons nu oplegt. Maar surprise surprise, omdat mijn 854 nu een hdr-signaal uit de Arris-ontvanger krijgt, kun je dat algoritme van de tv niet meer gebruiken.

 

Reputatie 7

Ik hoop niet dat de ZTE ZXV8001 hier ooit ook aan zal moeten geloven.

Hoi @wjb ,
 

Ik hoop niet dat de ZTE ZXV8001 hier ooit ook aan zal moeten geloven.

Ik hoop met jou mee, ben tevreden zoals het nu is met de  ZTE ZXV8001
Niets aan doen, gewoon zo laten.

Reputatie 7

Hoi @wjb ,

Ik hoop niet dat de ZTE ZXV8001 hier ooit ook aan zal moeten geloven.

Ik hoop met jou mee, ben tevreden zoals het nu is met de  ZTE ZXV8001
Niets aan doen, gewoon zo laten.

Nou ... niets aan doen ... wel even de YouTube app er af slopen, die doet het toch niet.

En als we dan toch bezig zijn, verwijder dan ook direct even al die andere onzinnige apps.

De enige app die ze wat mij betreft er op mogen laten staan is Netflix.

Reputatie 6
Badge +8

Voor degene die hier last van hebben en wel een goede beeldkwaliteit willen is er eventueel een oplossing in de vorm van een andere aanbieder  :grin:

 

*Admin: tekst aangepast.

Oeh… Dat is wel een flink zwaktebod, “Admin” ;-)

Maar als je het goed wilt doen, moet je ook de reactie daar onder aanpassen, want daar staat de quote.

Vraagje: Op wat voor Beeld instelling kan ik de KPN 4K Mediabox het beste instellen ? Standaard ( zodat mijn Sony SD 8505 zelf upscaling doet ) of uhd @ 60 Hz?

Hoi @wjb ,

Ik hoop niet dat de ZTE ZXV8001 hier ooit ook aan zal moeten geloven.

Ik hoop met jou mee, ben tevreden zoals het nu is met de  ZTE ZXV8001
Niets aan doen, gewoon zo laten.

Nou ... niets aan doen ... wel even de YouTube app er af slopen, die doet het toch niet.

En als we dan toch bezig zijn, verwijder dan ook direct even al die andere onzinnige apps.

De enige app die ze wat mij betreft er op mogen laten staan js Netflix.

Ik gebruik die nooit dus daar ga ik ook in mee @wjb 

Reputatie 7

Vraagje: Op wat voor Beeld instelling kan ik de KPN 4K Mediabox het beste instellen ? Standaard ( zodat mijn Sony SD 8505 zelf upscaling doet ) of uhd @ 60 Hz?

Ik heb een ZTE ZXV8001 als erfenis uit de pilot periode maar ik heb geen 4K abonnement.

Ik heb de TV ontvanger dan ook op 1080i afgesteld om zo alle upscaling aan mijn KL-43XD8305 over te laten voor het beste resultaat.

HDR is waardeloos altijd aan. 

  1. Pixels te zien in het gewone HD beeld, niet extreem wel slechter dan de standaard Uhd uitvoer van de Arris vip5202.
  2. Insight tv kan zijn HDR HLG stream niet aan de tv kwijt die  zender is niet meer zo sprankelend zoals het was voor HDR altijd aan.
  3. Hickups in het beeld ongeveer 2 a 3x in een uur
  4. Mijn ogen doen er pijn van en tranende, brandende ogen
  5. Ja mijn tv is gekalibreerd door een ISF professional (professioneel afgesteld) 
  6. Jullie willen toch dat klanten een geweldig product kopen met de beste tv weergave, gooi de bitrate omhoog van de HD zenders pleur alle SD zenders weg. 
  7. Is het nou zooooooo moeilijk om een HDR aan/uit functie in de volgende Firmware in te bouwen. 
  8. Sommige TV's hebben geen HDR loze HDMI poorten, geen handmatige HDR uitschakeling, Geen KPN smart tv app.
  9. Maak een beter product dan Ziggo!!!! 
Badge +12

https://tweakers.net/nieuws/164034/kpn-gaat-forceren-van-hdr-in-tv-ontvanger-niet-terugdraaien.html

Het is (gelukkig) opgepikt. Ik hoop dat KPN zich achter de oren krabt en de optie 'HDR-uit' toevoegt.

Zo niet..tja..dan maar een paar klanten minder. Blijkbaar interesseert het ze toch geen ene moer..

Hoe ver kan een bedrijf wegzakken...zonde.

Belachelijk dat men niet eens de moeite neemt om te luisteren naar zijn klanten. Dat er in een test opstelling wellicht geen problemen naar voren komen betekend niet dat klanten geen problemen ervaren.

Het kan nooit moeilijk zijn om een simpele Auto/Aan/Uit schakelaar in het menu te zetten, ik zie dit eerder als niet willen.

Als “oplossing” de klant dwingen om zijn eigen tv maar aan te passen qua instellingen is alles behalve acceptabel, dat is de omgekeerde wereld.

Net als zovelen hier heeft mijn tv (Samsung KS7000 serie) geen optie om HDR uit te schakelen, waardoor ik dus altijd met dat :zipper_mouth: beeld zit opgescheept.

 

Nu heb ik 1 workaround gevonden die weer enigszins de kleuren laat terug komen, maar nog steeds HDR laat aanstaan, namelijk Game-Modus inschakelen voor de betreffende HDMI aansluiting. Maar ook dit kan niet de bedoeling zijn.

 

Reputatie 7

Wij gaan denk ik binnenkort Cord cutten :nerd:

 

Ondanks dat onze Smart tv een Samsung uit 2016 is, ontvangt deze wel de Apps die wij willen gaan gebruiken, en dán te bedenken dat KPN voor 2016 modellen ook nog eens geen ondersteuning wil bieden voor de KPN tv App :joy:

 

Dus NLziet, Netflix, Prime Video en Dplay in de bovenste rij.

 

 

Kijk ik naar de prijzen van de losse streamingdiensten.

NLZiet €95,40 per jaar (= maandbetaling)

Prime Video €49,- per jaar

Dplay €39,99 per jaar (eerste jaar €19,99)

 

Netflix betalen wij nu niets voor, dus deze neem ik niet mee in de berekening :sweat_smile:

Ook hebben wij nog altijd Digitaal Signaal over de kabel van Ziggo waarmee we de reguliere zenders in het ongecodeerde basispakket kunnen bekijken. Echter is dat net niet fijn genoeg voor je ogen, op de 5HD kanalen na, die zijn met oa. Ziggo Sport (F1) prima te bekijken. Ook NLZiet heeft een mindere kwaliteit, maar tegenover het kijkgedrag van ons, is dat zeker te verwaarlozen.

 

Qua kosten kom je dus uit op;

KPN TV  €120,-

KPN Internet €510,-

Totaal: €630,-

 

NLZiet, Dplay, Prime Video € 184,39 (eerste jaar €164,39)

Internet-Only T-Mobile 50Mbit €360,-

Totaal: €545,-

 

Het is maar een lullige €85,- (eerste jaar €105),- goedkoper tegenover KPN, maar alles is te bedienen via je tv, zonder een aanvullende ontvanger.

 

 

 

Reputatie 7

Hoeveel mobiele abonnementen heb je bij KPN ondergebracht?

Dit is echt totale waanzin, 98% van de content verkeerd weergeven...

Ik heb een gekalibreerde TV (in zowel SDR, HDR als Dolby Vision). De kleuren zijn perfect in alle drie de standen, maar niet met de KPN ontvanger. Nou zou ik deze aan kunnen passen op de TV om in de buurt te komen (maar echt correct is geen doen), echter hangt de STB aan een receiver met meerdere apparaten, dan zou HDR dus niet meer kloppen op de andere apparaten.

Het Netflix argument is ook heel slecht, zo wel mijn TV als NVIDIA shield ondersteunen HDR/Dolby Vision met Netflix en die schakelen ook keurig over.

Dat sommige mensen overdreven kleuren als mooier ervaren is ook geen argument, die hebben hun TV wel op de dynamic stand staan.

KPN, zet of HDR gewoon uit, want elke HDR TV kan Netflix wel op een andere (meestal betere manier met Dolby Vision) kijken, of zorg dat je automatisch kunt schakelen of geef ons een menu optie om HDR uit te schakelen.

Reputatie 7

Ik kan me ook niet voorstellen dat Netflix de eis heeft dat HDR altijd aan zou moeten staan.

Ik heb het vermoeden dat KPN dit zegt om "de schuld" bij iemand anders neer te leggen, maar mij klinkt het als zeer ongeloofwaardig. 

Dat Netflix een eis zou stellen dat HDR ondersteund moet worden bij Netflix titels met HDR vind ik niet meer dan logisch, maar niet dat HDR altijd maar aan moet staan.

 

En al zou dit het geval zijn, biedt dan in ieder geval de mogelijkheid om het HDR uit te zetten en dan desnoods de Netflix app te deactiveren.