Beantwoord

Updates voor Interactieve TV 2020

  • 24 February 2020
  • 654 reacties
  • 82559 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Ook dit jaar zullen we weer regelmatig updates uitbrengen voor de interactieve ontvangers. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie in dit topic en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

 

Voor een overzicht van eerdere updates, zie dit KPNcylcopedie artikel.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 June 2020, 14:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

654 reacties

Reputatie 6
Badge +10

 

 

Hele toonmapping naar de bliksem. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik merk trouwens dat ie maar 1 TV ontvanger (ZTE-ZXV8001) automatisch update, de andere 2 (ZTE-ZXV8001) moet ik handmatig doen, dat is wel vreemd. Ik krijg schijnbaar maar 1 push-bericht vanaf KPN, maar ik heb er nog 2. En daar staat de nieuwe software nog niet op, en ik heb maximaal 3 ontvangers, dus dan moet ik toch ook 3 push-berichten krijgen. 🤔

Reputatie 7

Die "push-berichten" worden, naar ik begrepen heb, in batches via het IPTV platform naar alle TV ontvangers verzonden. Dit gaat net als live televisie met een IGMP multicast. Nu was er maar één batch voor de ZTE ZXV8001 en dus zouden alledrie jouw TV ontvangers deze ontvangen moeten hebben. Vreemd dat dat bij jou dus niet het geval lijkt te zijn.

Reputatie 1

Deze update is wel de meest domme update van KPN 

Zit al jaren bij jullie maar nu slaan jullie de plank goed mis

En ik lees dat het hdr probleem op te lossen is door hdr op tv uit te zetten want dan is het probleem opgelost 

Ik heb nog nooit zoiets doms gehoord bij de meeste tv's van nu moet je ultra HD aan zetten voor meer scherpte en diepere kleuren dan ook als er hdr word gedetecteerd zonder deze functie kan je beter gewoon een normale full hd tv kopen want dat is wat jullie hiermee dus zeggen 

jullie moeten gewoon  hdr functie aan of uit of automatisch detecteren bij hdr beeld als optie in de weer menu toevoegen  probleem opgelost 

Jullie maken nu van jullie probleem onze probleem en dat is niet eerlijk we betalen best veel aan abonnement 

Mocht dit probleem aanhouden stap ik lekker over op andere provider

Deze update is wel de meest domme update van KPN 

Zit al jaren bij jullie maar nu slaan jullie de plank goed mis

En ik lees dat het hdr probleem op te lossen is door hdr op tv uit te zetten want dan is het probleem opgelost 

Ik heb nog nooit zoiets doms gehoord bij de meeste tv's van nu moet je ultra HD aan zetten voor meer scherpte en diepere kleuren dan ook als er hdr word gedetecteerd zonder deze functie kan je beter gewoon een normale full hd tv kopen want dat is wat jullie hiermee dus zeggen 

jullie moeten gewoon  hdr functie aan of uit of automatisch detecteren bij hdr beeld als optie in de weer menu toevoegen  probleem opgelost 

Jullie maken nu van jullie probleem onze probleem en dat is niet eerlijk we betalen best veel aan abonnement 

Mocht dit probleem aanhouden stap ik lekker over op andere provider

Inderdaad hoop dat KPN deze update snel terug draaid, ben met soort gelijk geintje al weg gegaan bij ziggo en hoopte nu eindelijk eens een stabiel goed product te hebben. Gisteren aan de telefoon kreeg ik te horen dat ze er mee bezig zijn en er snel een update volgt. 

 

Reputatie 1

Oke ik hoop echt dat er een oplossing komt want liefst blijf ik bij KPN maar nu met deze update is tv kijken niet fijn en ontspannend

Ik hoop net als vele op een goede oplossing 

 

Reputatie 4
Badge +4

Dag 2 na de verschrikkelijke update….

Het beeld stottert en hapert

Het menu staat vast en kan dus niet bladeren door het menu, dus ook geen opname`s bekijken of je instellingen veranderen.

KPN draai die update aub terug.

Ik ga echt niet elke dag de boel resetten om normaal tv te kunnen kijken.

Reputatie 1

Zojuist met KPN gesproken en er ‘schijnt’ een nieuwe versie beschikbaar te zijn. De procedure is als volgt:

  • Power off (voeding eruit)
  • Power on terwijl de stadie knop vastgehouden wordt
  • standby blijven vasthouden, ca. 10sec. totdat lampje rood gaat knipperen.
  • op de AB de MENU knop indrukken
  • kies: terug fabrieksinstelling
  • kies: software verwijderen
  • kies: afsluiten zonder opslaan
  • hierna wordt nieuwe release gedoenload

Ik ga het zo proberen, ben benieuwd.

Reputatie 1

Oke dat zou top wezen ik ga het proberen 

 

Hier ook veel slechter beeld na update !!

Ga het straks ook proberen om de update te resetten

Reputatie 1

Helaas ook hier haperend en stotterend beeld na de update

Reputatie 1

Ik ben aan het testen of het werkt 

 

Reputatie 7
Badge +22

Er wordt gezegd dat de HDR standaard aan staat, geldt dit ook voor de ZTE ZXV8001 @Erik_ ? 🤔

Reputatie 4
Badge +4

Zojuist met KPN gesproken en er ‘schijnt’ een nieuwe versie beschikbaar te zijn. De procedure is als volgt:

  • Power off (voeding eruit)
  • Power on terwijl de stadie knop vastgehouden wordt
  • standby blijven vasthouden, ca. 10sec. totdat lampje rood gaat knipperen.
  • op de AB de MENU knop indrukken
  • kies: terug fabrieksinstelling
  • kies: software verwijderen
  • kies: afsluiten zonder opslaan
  • hierna wordt nieuwe release gedoenload

Ik ga het zo proberen, ben benieuwd.

Er veranderd helemaal niets na dit te hebben gedaan.

De afschuwelijke versie 7.7.90_1 blijft er gewoon opstaan.

Zie ook dit artikel:

KPN verpest kijkplezier, moderatoren reageren niet

Hoi @Dennis Schreve en anderen,

Ik heb ook een ZXV8001 die heeft ook een update gehad.
Ik kom geen problemen tegen, maak gebruik van PHILIPS 55OLED803.

Mijn tv neemt de eventuele upscaling naar HDR voor zijn rekening.

Reputatie 1

Idd werkt niet hdr blijft aan staan 

Is het nu zo moeilijk om de decoder te voorzien van een update dat hdr aan gaat bij hdr signaal nagenoeg iedere tv doet dit al die zo moeilijk moet het niet zijn lijkt me

 

Reputatie 7

Wat wordt er ook weer heerlijk dom gelezen, of domme nieuwsberichten in de wereld gebracht werkelijk waar :joy:

 

De ZTE staat compleet buiten de HDR discussie. Heeft alleen betrekking op de 5202. Openingsbericht wordt gewoon niet gelezen :rofl:

Zojuist met KPN gesproken en er ‘schijnt’ een nieuwe versie beschikbaar te zijn. De procedure is als volgt:

  • Power off (voeding eruit)
  • Power on terwijl de stadie knop vastgehouden wordt
  • standby blijven vasthouden, ca. 10sec. totdat lampje rood gaat knipperen.
  • op de AB de MENU knop indrukken
  • kies: terug fabrieksinstelling
  • kies: software verwijderen
  • kies: afsluiten zonder opslaan
  • hierna wordt nieuwe release gedoenload

Ik ga het zo proberen, ben benieuwd.

Er veranderd helemaal niets na dit te hebben gedaan.

De afschuwelijke versie 7.7.90_1 blijft er gewoon opstaan.


Hier exact hetzelfde !! Gewoon alles gelijk gebleven

Reputatie 1

@JeroenB22 echt he lees je eerst in voordat. Je reageerd

Reputatie 7

Ik weet wel waar het over gaat,…. Maar als je je aangesproken voelt. Prima.

Met @JeroenB22 als de eeuwige wijze aanwezige van deze  site, maakt alle onwetende die ook input willen geven van dat wat ze wel lezen van anderen overbodig.

Lang leve de wijze man, hij maakt andere die ook hun best doen om bij te dragen aan dat wat er geschreven is volledig overbodig.

Boodschap begrepen, zal mij van het forum verwijden.
Veel levensplezier @JeroenB22 U bent gezegend met alle wijsheid.

Reputatie 7

:joy:

 

Maar ja, er wordt duidelijk vermeld:

De Motorola 1853, de Arcadyan HMB 2260, de Arris 2952 en de ZTE 8001 gaan naar versienummer 7.7.89_3

De Arris 5202 gaat naar versienummer 7.7.90_1

 

Die domme totaaltv, denkt ook al dat versie 7.7.90_1 geld voor de ZTE. En hier in dit topic heb ik het ook al gelezen dat mensen dat gaan denken.

 

Betreft enkel de versie 7.7.90_1 welke de 5202 betreft. Dus vrij logisch dat de ZTE niet tot dit probleem behoord. Daarbij ook genoeg reacties gelezen dat de ZTE geen problemen heeft.

Reputatie 1

Ik vind dit ook echt belachelijk dat ze een update uitbrengen en dat nu op alle zenders HDR aanstaat zelf op SD zenders.Ik vind dat ze sowieso een optie hadden moeten geven om HDR uit te kunnen zetten net zoals op de PS4 bv. Ik ben sowieso ook niet echt fan van HDR ook al ondersteund mijn tv het wel en nu verplicht KPN om alles in HDR te gaan kijken en ziet er soms echt niet uit.Ik zeg dat ze de firmware moeten terugdraaien naar de oude versie op de 4k ontvanger.