Beantwoord

verder kijken van bijvoorbeeld tv programma’s

  • 17 October 2020
  • 24 reacties
  • 934 keer bekeken

Badge

Ik mis deze functie in het itv menu. Zie ik wat over het hoofd of bestaat dit gewoon niet bij KPN? Met name verder kijken van normale tv programma’s vind ik persoonlijk eeg handig. Je krijgt dan alle video’s, tv programma’s en opnames bij elkaar om weer verder te kijken waar je gebleven bent.

icon

Beste antwoord door Niek_ 23 October 2020, 12:01

Bekijk origineel

24 reacties

Ik geloof dat ik niet helemaal snap wat je precies bedoelt, dus:

Als je een titel via Begin Gemist, Terugkijken, opname of On Demand niet helemaal hebt afgekeken dan ga je gewoon verder op het punt waar je was gebleven.

Keek je live (daar valt gepauzeerd ook onder) dan wordt niet onthouden waar je was.

Badge

Hoi Peter, dank voor je handreiking. Maar hoe vind ik dan weer het programma waar ik verder mee wil gaan. Bij ziggo had je dan de optie verder kijken en kreeg je een overzicht met tv programma’s e.d. die je niet hebt afgekeken en kun je snel vinden wat je zoekt. Als ik dit via de gids moet doen is voor mij onbegonnen werk. Het gaat niet om opnames ( bewaard) maar om terug kijken van b.v. 2voor12. Groet, Daniël

Je zult moeten onthouden waar het in de gids staat. Je kunt dan alleen via de gids weer verder met Begin Gemist/Terugkijken. Maar, net als bij Ziggo, niet meer dan één week terug.

Opnemen is veel handiger.

Wel goede tip trouwens, zo'n lijst. Iets voor de KPN moderator die hier komt om aan het ontwikkelteam ITV door te geven.

Badge

👍zal aan mij liggen maar ik vind dat erg onhandig om dit via de gids te moeten doen en weet vaak niet meer precies de juiste aflevering te vinden. Zekerals er ook nog meerdere herhalingen zijn of bijvoorbeeld met snooker op Eurosport is het ook lastig welke je precies hebt gekeken en verder wil kijken. Ik raak de draad wel eens kwijt.

Dan kijk je wel héél veel via Begin Gemist en Terugkijken! Voor mij zijn dat opties als ik alleen bij uitzondering een programma over het hoofd heb gezien en vergeten op te nemen.

Ik kijk altijd de avondprogrammering van mijn favozenders na (1 t/m 11, 19 en 25) en stel opnames in van ALLES wat ik zou willen zien. Maar ook weer niet alles wat los en vast zit; meestal maar tot zo'n 5 programma's want veel soeps is het tegenwoordig ook niet. En 'je’ hebt 's avonds tenslotte maar zo'n 6 kijkuren per dag. Overdag kijk ik nooit.

Ik kijk via opnames. Alleen sport en nieuws kijk ik live.

Benieuwd: wat was je reden om over te gaan naar KPN?

Badge

Ja ik ben nogal impulsief in kijk gedrag. Deze week vakantie dan kijk ik wat meer en ook overdag tv. Als ik alles moet gaan plannen is voor mij niet zo makkelijk als even terugkijken. Maar zou een optie kunnen zijn maar waarom heb je dan de optie van terugkijken. Dankun je alles net zo goed van te voren plannen/opnemen.

 

Ik ben overgestapt ivm glasvezel en het eerste jaar een goede aanbieding. Ook de Fritzbox was voor mij een welkome aanvulling tov Ziggo modems. Mijn Ping en jitter is gehalveerd tov Ziggo. Belangrijk voor online spellen van de kinderen. Ik vind TV bij KPN wel slechter dan wat ik gewend ben met gemak en ook tv app is slechter bij KPN.

Ik vind TV bij KPN wel slechter dan wat ik gewend ben met gemak en ook tv app is slechter bij KPN.

Tja, ik ben weer niet zo happy met wat ik aantref bij kennissen m.b.t. Ziggo-TV…. Ieder zijn meug.

Ook dat het allemaal verschillend is. TV via Module; ontvanger typen allemaal verschillend met menu's en mogelijkheden. Bij KPN (meer) eenheid.

Via KPN met glasvezel is het beeld mooier dan via Ziggo. Als je tenminste de eerste 10 zenders kiest via 661 t/m 670. Dat is 12,5 Mb/s. Bij Ziggo net ietsje minder: 12 Mb/s. Overige zenders nagenoeg gelijk aan Ziggo. KPN 7 Mb/s; Ziggo 9 Mb/s.

Je zult het er voor het moment mee moeten doen. Het nieuwe TV-platform, écht nét in gebruik, is natuurlijk work in progress. Net als het vorige de afgelopen 13 jaar was. Maar daar was de rek uit.

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb helaas geen andere oplossing voor je dan dit inderdaad via de gids weer terug te kijken @DeGraafjes66 . Misschien is inderdaad het Opnemen pakket voor jou handig in dit geval. Bij het ontwikkelteam van iTV hebben ze het op dit moment ontzettend, dus ik verwacht ook niet dat er op (korte) termijn verandering in komt. 

Badge

Hoi @Niek_ , dank voor je reactie. Nu ik toch je aandacht heb het volgende.

Verder heb ik nog een probleem met mijn iTV ontvangers. Het nieuwste kastje past niet goed bij mijn oude tv. (sorry voor de Jip en Janneke taal maar ik weet de details van Tv en iTV kastjes niet allemaal). Nu is dat kastje wat ik bij de oude tv gebruik wel goed maar op dit moment ontzettend traag met gids displayen en zoeken en dergelijke. Als ik het nieuwste kastje gebruik dan kan ik alleen kiezen, volgens mij, tussen UHD en SD waarom geen full HD want dat is wat ik wil en nodig ben. Tevens gaat de TV al over zijn nek nog voor ik de keuze kan maken en heb ik dus meestal, niet altijd, geen beeld. Ben geen expert dus ik omschrijf het even voor wat ik weet. Hebben jullie daar ook al een oplossing voor behalve het kopen van een nieuwere tv ipv Samsung EU40…. (full HD) maar geen UHD. Groet, Daniël

De 2260, 2952 zijn nog courante kastjes. Als je er nu zo een hebt krijg je er ook zo een voor terug. Het laden van de gids daarop duurt momenteel 1,5 tot 3 seconden. Dat heeft iedereen met deze kastjes.

De Arris 5202 geeft gewoon HD hoor. Kan ook prima op een niet-4k dus Full HD televisie. De 5202 is voor bestaande klanten alleen beschikbaar als ze het 4k-zenderpakket gaan afnemen (dus abo wijzigen naar Hussel).

Euh, Samsung UE40... etc is toch altijd UHD/4k televisie? Ik kom geen TV, en zeker geen Samsung, tegen van af 40 inch die nog FHD is.

Ikzelf heb een UE43… en alleen HD via KPN (en BRD) en dat is prima beeld op een UHD tv hoor.

:star: Wat is nu je TV en hoe oud is ie?

Badge

Hoi @PeterG , TV is Samsung UE40B7020WP en langzamere iTV is VIP2952 en snellere is VIP5202. Verhaal van de monteur was dat kastje VIP5202 te snel of hoge resolutie was voor de Samsung TV. Ik had dus eerst 2x de 5202 maar door toedoen van de monteur heb ik nu die tragere waar ik me behoorlijk aan erger en het lijkt steeds erger te worden. Hoe oud de TV is weet ik niet heb hem gekregen van zwager tweedehands. 

Samsung UE40B7020WP is een Full HD en al 11 jaar oud model (dat is technisch alweer stokoud). De introductie was in voorjaar van 2009 (Tweakers). Dat kan inderdaad problemen geven i.c.m. de Arris 5202 omdat die tv niet bekend is met HDCP 2.2 maar met HDCP 1.4.

Verhaal van de monteur was dat kastje VIP5202 te snel of hoge resolutie was voor de Samsung TV.

Resolutie heeft er niets mee te maken. De 5202 kan ook 'gewoon’ HD ofwel 1080i en 1080p afgeven. Het is die HDCP die bij oudere televisies soms, niet altijd, problemen geeft.

Omruil naar de 2952 was in dit geval de juiste beslissing. Je TV was nooit met de 5202 samen gaan werken. Ik heb ook een 2952. Als het menu (en gids) snel is is het net 1,5 seconden. Dat vind ik geen probleem. Maar het zakt soms met 1 seconde per week en dan moet er 1 X i.d. 4 weken een herstart gedaan om de snelheid (die 1,5 sec.) weer te krijgen. Voorheen deed ik 3 X per jaar een herstart bij traagheid….

Het traagste wat ik heb gehad met het nieuwe platform v.d. gids was 5 seconden. Maar dat is inmiddels weken geleden. Nu dus 1,5 tot 3 à 4 en een herstart 'zet’ het dus weer op 1,5.

Het zal wel beter worden. Dit kan KPN zich namelijk niet veroorloven. Alle begin… ook van dit nieuwe platform waar de ontvangers nu op zitten.

Badge

Bedank @PeterG voor de bevestiging. Zal ik toch nog maar weer eens een reset doen. En ooit hopelijk een nieuwe tv van mijn zwager krijgen 🤣

Badge

@PeterG  heb de herstart uitgevoerd en er werd nieuwe software gedownload en geïnstalleerd. Nu duurt het laden van de gids 3 sec dus geen 1,5. Vind het scrollen tussen de pagina's ook veel te lang duren voor de volgende of vorige gids pagina verschijnt. Is inderdaad werk aan de winkel.

Reputatie 3
Badge +1

het lijkt mij handig om een funtie in te bouwen na dat je een programma aan het kijken bent en je krijgt bijvoorbeeld visite om een menu met verder kijken te maken zo dat je niet steeds de aflevering of programma steeds opnieuw moet zoeken 

of bestaat dit inmiddels al????????

ik heb het nog niet gevonden ??????

Marco van O

Hallo @Marco van O. Je drukt op de play/pauze toets

Reputatie 3
Badge +1

ik bedoel als ik hem afgesloten heb uiteraard

 

Hallo @Marco van O. ook dan moet het lukken, bij mij wel tenminste.

Het betreffende programma stil zetten, overschakelen naar een ander programma, dit bekijken, als je dan weer verder wilt kijken naar het vorige programma dat je stilgezet hebt, dat kan tot maximaal 1 week terug, ga je naar de gids, klikt op het betreffende programma en gaat weer verder waar je gebleven bent.

Doe ik regelmatig zo.

 

Reputatie 3
Badge +1

oke dat begrijp ik je moet dan wel onthouden welke dag het geweest is en welke tijd het zou handiger zijn als je een kopje verder kijken hebt lijkt mij 👍👍👍

oke dat begrijp ik je moet dan wel onthouden welke dag het geweest is en welke tijd het zou handiger zijn als je een kopje verder kijken hebt lijkt mij 👍👍👍

Hallo @Marco van O. Je kunt het ook even op een kladje schrijven of een opnemen-abonnement nemen, dan kun je het ook snel terugvinden en kun je tot 1 jaar terugkijken of korter als je opname-ruimte eerder vol is, want dan verdwijnt steeds de oudste opname bij het plaatsen van een nieuwe opname.

 

Reputatie 3
Badge +1

ik heb opnemen bij mijn pakket je kunt ook je mobiel weg doen en de tamtam gebruiken

ik probeer het wat makkelijker te maken maar krijg ik een antwoord dat ik een papiertje moet pakken pffff  😂 😂 😂 maar laat maar zitten ik laat het gewoon op me afkomen 

Dan kijk je wel héél veel via Begin Gemist en Terugkijken! Voor mij zijn dat opties als ik alleen bij uitzondering een programma over het hoofd heb gezien en vergeten op te nemen.

Ik kijk altijd de avondprogrammering van mijn favozenders na (1 t/m 11, 19 en 25) en stel opnames in van ALLES wat ik zou willen zien. Maar ook weer niet alles wat los en vast zit; meestal maar tot zo'n 5 programma's want veel soeps is het tegenwoordig ook niet. En 'je’ hebt 's avonds tenslotte maar zo'n 6 kijkuren per dag. Overdag kijk ik nooit.

Ik kijk via opnames. Alleen sport en nieuws kijk ik live.

Benieuwd: wat was je reden om over te gaan naar KPN?

Ben jij een gewone gebruiker van KPN, of een werknemer van KPN?

 

Probleem is dat hier geen thumbnail beschikbaar is voor het snel terugkijken van een deels bekeken (gemist) programma. Simpele functionaliteit die Ziggo wel bood.

Je gaat nu door op eigen ervaringen, maar ik ben benieuwd OF kpn hier iets aan gaat doen, niet naar hoe jouw kijkgedrag is op basis van de tekortkomingen in de App van KPN. Dit is geen oplossing maar een pleister.

Persoonlijk erg tevreden met het internet van KPN, maar laten het zwaar afweten op TV kijkgebied. Helaas nog contract tot augustus 2023. 

 

Ik heb helaas geen andere oplossing voor je dan dit inderdaad via de gids weer terug te kijken @DeGraafjes66 . Misschien is inderdaad het Opnemen pakket voor jou handig in dit geval. Bij het ontwikkelteam van iTV hebben ze het op dit moment ontzettend, dus ik verwacht ook niet dat er op (korte) termijn verandering in komt. 

 

Zijn er nog KPN Itv ontwikkelaars die hier iets aan gaan doen? Want ‘helaas pindakaas’ vind ik een erg matig antwoord.

Je zoekt je suf in jullie tv gids mogelijkheid in de hoop de juiste aflevering te vinden die je gekeken had.

 

👍zal aan mij liggen maar ik vind dat erg onhandig om dit via de gids te moeten doen en weet vaak niet meer precies de juiste aflevering te vinden. Zekerals er ook nog meerdere herhalingen zijn of bijvoorbeeld met snooker op Eurosport is het ook lastig welke je precies hebt gekeken en verder wil kijken. Ik raak de draad wel eens kwijt.

 Ik herken helemaal wat je zegt. Ik ben net een paar dagen overgestapt van ziggo naar KPN en moet erg wennen. En zeker mis ik dus dat overzicht van programma's onder de noemer Verder Kijken. En het gekke is. Ik start net KPNTV app op mijn Tablet en krijg een korte introductie te zien waaronder dus een overzicht Onder ‘Verder Kijken’. Maar niet te vinden dus.. heel vreemd. 
 

 

Reageer