Beantwoord

Verkeerde wedstrijd bestelt

  • 8 May 2019
  • 11 reacties
  • 329 keer bekeken

Beste,

Ik wilde vanavond de wedstrijd Ajax - Tottenham bestellen. Per ongeluk heb ik een andere wedstrijd besteld (Atlanta - Toronto). Omdat ik de wedstrijd niet wil missen heb ik nu betaald voor beide, is er een manier dat ik deze 6 euro alsnog verrekend kan worden aan het eind van de maand?

Met vriendelijke groet,
Laurent
icon

Beste antwoord door Susan_ 10 May 2019, 11:14

Bekijk origineel

11 reacties

Je had er helemaal niet voor hoeven betalen. Hij was gewoon op Veronica. "Gratis" en nog HD ook.

Over vergoeding voor de verkeerde match kan ik niks zeggen. Dat is aan een KPN Moderator.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Laurent23, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het kan natuurlijk voorkomen dat het een keer verkeerd gaat, maar helaas moet ik je mededelen dat we dit niet kunnen vergoeden. Het is niet dat er vanuit ons een storing is geweest waardoor de verkeerde wedstrijd is besteld of uitgezonden.. Ik begrijp wel dat het sneu geld is, maar het enige wat ik kan aanraden is om goed te kijken voordat je op OK drukt en de pincode invoert. Maar dat had je zelf vast ook al wel bedacht 😉 Gelukkig heb je alsnog de wedstrijd gezien, al heb ik hem snel uitgezet na die tijd! 😫
Beste,

Ik wilde vanavond de wedstrijd Ajax - Tottenham bestellen. Per ongeluk heb ik een andere wedstrijd besteld (Atlanta - Toronto). Omdat ik de wedstrijd niet wil missen heb ik nu betaald voor beide, is er een manier dat ik deze 6 euro alsnog verrekend kan worden aan het eind van de maand?

Met vriendelijke groet,
Laurent

Laurent,

Ik zou er een telefoontje aan wagen of chatten naar de Servicedesk. Over het algemeen zijn die coulant in dit soort situaties waarin artikelen voor wat voor oorzaak dan ook niet zijn afgenomen.

Ik sta stomverbaasd over het antwoord van de moderator. De moderator in de link hieroner heeft het beter beschreven 4 jaar geleden. Ik denk dat de mogelijkheid om zelf te annuleren nog steeds niet ingepland staat. Het antwoord zal toen ook wel zijn gegeven in de gedachte dat het wettelijk niet helemaal dicht zit.

KPN Moderator Vikash over annuleren
Als je instelt dat je de betaalcode moet gebruiken zijn er genoeg 'drempels' mijns inziens.
Heb je die uitstaan, ja, dan huur je 'm direct. (tegen kosten)
Als je instelt dat je de betaalcode moet gebruiken zijn er genoeg 'drempels' mijns inziens.
Heb je die uitstaan, ja, dan huur je 'm direct. (tegen kosten)

Peter,

Mag ik vragen in wiens belang je dit schrijft?

Er is wetgeving rond online kopen voor consumenten weet je? Ik ben geen jurist, dus als jij dat wel bent, en deze wetten voor de EU maakt en dat wil veranderen, vermeldt dat dan even?
Zucht.

Die wetgeving is voor fysieke aankopen bij webshops. Dit valt daar helemaal niet onder. Vandaar juist ook mijn opmerking omtrent de betaalcode. Die is daarvoor bedoelt.

Rare gedachte hoor.
dus als jij dat wel bent
Reputatie 7
Badge +21
@CorL, in sommige situaties kunnen we coulant zijn. Dat is wanneer er een storing was met de betaalcode of er tijdens de wedstrijd een storing is geweest. Echter, zoals Peter omgeschreven heeft, zijn er wat stappen die je moet ondernemen om de wedstrijd te bestellen. Het kan natuurlijk een keer fout gaan maar dat is wel de procedure.. Ik zal mijn collega eens vragen of hij nog iets heeft gehoord over het annuleren van een bestelling, bijvoorbeeld een wedstrijd.
@CorL, in sommige situaties kunnen we coulant zijn.

Susan,

Het gaat hier over wat er bij KPN gebeurt. Er wordt reclame dat als je een pakket afneemt, je dat net zo snel weer kan annuleren. Bij deze super kleine pakketjes kan dat echter niet. Lees eens wat Vikash schreef.
Reputatie 7
Badge +21
@CorL, een pakket neem je altijd voor minimaal 1 maand af. Een wedstrijd is inderdaad kleiner, maar hiermee zit je ook met rechten en derde partijen. Daarom is het niet mogelijk om na het bestellen, diezelfde bestelling te annuleren. Dit is destijds door mijn collega Vikash nagevraagd en geef ik nu door 🙂
-Verwijderd-
Bedankt allen voor de reacties.

CorL: ik heb me verdiept in de wet koop op afstand en dit is ook iets wat ik buiten het forum verder zal oppakken. Dat dit wel of niet onder wet van koop op afstand zou vallen kan ik nergens vinden. Her en der vind ik wel uitspraken of meningen van mensen, maar geen hard bewijs. Zodra ik meer weet, zal ik dit hier delen.

Reageer