Beantwoord

Waarom moet ik iedere dag opnieuw mijn favoriete zenders aangeven bij ITV Online?

  • 13 May 2022
  • 26 reacties
  • 385 keer bekeken

Ik heb op mijn pc op tv.kpn.com mijn favorieten zenders aangegeven. En iedere nacht verdwijnen die favorieten instellingen op mysterieuze wijze. Dus niet persé als ik de pc uit zet, dat doe ik overdag ook en dan zijn ze bij opstarten weer gewoon nog aanwezig. Maar iedere ochtend zijn ze weer verdwenen en moet ik ze weer opnieuw aangeven (of niet, maar dat is mijn keuze). Waarom houdt de app die favorieten niet vast? Wat gebeurt er bij kpn in de nacht dat die iedere favorieten steeds weer verdwijnen ?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 26 June 2022, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nelleke6 
Had je wel op Bewaar instellingen geklikt?

Hoi @Nelleke6 
Had je wel op Bewaar instellingen geklikt?

Die knop zie ik niet staan. Waar staat die knop op de pc versie ?

Reputatie 4
Badge +1

Klik op het hartje  rechts naast de zender naam…..zo is het op mijn iPhone .

 

Reputatie 7

Moet je dan ook iedere dag weer opnieuw inloggen op https://tv.kpn.com?

Klik op het hartje  rechts naast de zender naam…..zo is het op mijn iPhone .

 

Ja, dat doe ik dus. En dan worden die hartjes wit. En de volgende dag is dat dus weer weg.

Moet je dan ook iedere dag weer opnieuw inloggen op https://tv.kpn.com?

Nee ik blijf wel ingelogd. Dat is dus het gekke.

Reputatie 7

Moet je dan ook iedere dag weer opnieuw inloggen op https://tv.kpn.com?

Nee ik blijf wel ingelogd. Dat is dus het gekke.

Hmmm 🤔, welke browser gebruik je?

Moet je dan ook iedere dag weer opnieuw inloggen op https://tv.kpn.com?

Nee ik blijf wel ingelogd. Dat is dus het gekke.

Hmmm 🤔, welke browser gebruik je?

Firefox

Reputatie 7

Kan je ook eens een andere browser gebruiken en kijken of daarmee hetzelfde gebeurt?

Kan je ook eens een andere browser gebruiken en kijken of daarmee hetzelfde gebeurt?

Ga ik proberen

Reputatie 7
Badge +16

Is het gelukt om een andere browser te gebruiken, @Nelleke6? En wat zijn je bevindingen?

Reputatie 7
Badge +16

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!

Status nu is dat het weer onthouden wordt. Behalve als ik uitgelogd wordt en opnieuw moet inloggen, dan zijn alle opgeslagen favorieten weer weg. Dat blijft nog steeds raar. Sowieso niet handig dat ik periodiek uitgelogd wordt, maar dan zouden de opgeslagen favorieten wel bewaard moeten blijven en dat is dus niet het geval.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Nelleke6!

Fijn dat nu (gedeeltelijk) weer werkt. Welke andere browser heb je nog meer uitgetest? Ik begrijp Firefox en….? 
Ik zal het zelf ook even testen.

Firefox en Chrome

Het is echt alsof de duvel er mee speelt: nu moet ik WEER om de haverklap de favorieten opnieuw instellen omdat die instellingen steeds verdwijnen. Is echt super irritant.

Reputatie 7
Badge +16

 omdat die instellingen steeds verdwijnen. 

Gaat het alleen om de favorieten of ook om andere instellingen?

Wij hebben het intern getest maar kunnen dit niet reproduceren. De favorieten zijn eergisteren ingesteld in tv.kpn.com (via Chrome) en zijn nog steeds zichtbaar, óók bij het uitloggen en opnieuw inloggen.
Heb jij de cookies en geschiedenis van jouw browser(s) al eens gewist: maak dat ook een verschil?

 omdat die instellingen steeds verdwijnen. 

Gaat het alleen om de favorieten of ook om andere instellingen?

Wij hebben het intern getest maar kunnen dit niet reproduceren. De favorieten zijn eergisteren ingesteld in tv.kpn.com (via Chrome) en zijn nog steeds zichtbaar, óók bij het uitloggen en opnieuw inloggen.
Heb jij de cookies en geschiedenis van jouw browser(s) al eens gewist: maak dat ook een verschil?

Ja, maakt allemaal geen verschil. Wordt net weer spontaan uitgelogd (geen idee waarom) en meteen weer de favorieten zenders kwijt.

Vanmorgen ook weer opnieuw moeten inloggen en de favo's opnieuw aan moeten vinken. Ik begrijp dus 2 dingen niet:

  • waarom wordt ik om de haverklap uitgelogd
  • waarom worden bij uitloggen de favo's niet bewaard

Beide blijven irritant 

Reputatie 7
Badge +16

De antwoorden op deze vragen, zullen we moeten uitzoeken, @Nelleke6.

  • Welk besturingssysteem heb jij op jouw PC?
  • Maak je gebruik van wifi of een bekabelde verbinding op deze PC? 
  • Heb je het modem al eens herstart? (Minimaal een minuut stroomloos maken)
  • En wil je dit ook eens testen op een ander apparaat? 

Ik wil je ook vragen om jouw klantgegevens te noteren in jouw Forum profiel. Ik kan dan, na jouw antwoorden op de bovengenoemde vragen, navraag doen bij een achterliggende afdeling. Graag de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam en geboortedatum
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

De antwoorden op deze vragen, zullen we moeten uitzoeken, @Nelleke6.

  • Welk besturingssysteem heb jij op jouw PC?
  • Maak je gebruik van wifi of een bekabelde verbinding op deze PC? 
  • Heb je het modem al eens herstart? (Minimaal een minuut stroomloos maken)
  • En wil je dit ook eens testen op een ander apparaat? 

Ik wil je ook vragen om jouw klantgegevens te noteren in jouw Forum profiel. Ik kan dan, na jouw antwoorden op de bovengenoemde vragen, navraag doen bij een achterliggende afdeling. Graag de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam en geboortedatum
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

Windows 10

bekabelde verbinding

modem heb ik al een keer herstart, zonder resultaat

op andere apparaten (voor zover ik weet) geen problemen.

 

Mijn gegevens heb ik in mijn profiel aangevuld.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb bij deze jouw topic en klantgegevens voorgelegd, zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen, laat ik het weten!

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Nelleke6! ik heb het nagevraagd en mijn collega heeft het uitgelegd. De conclusie is dat er iets gebeurd in de ‘local storage’ van jouw browser. De favoriete zenders worden opgeslagen in de local storage van jouw browser.
Gebruik jij iets als Hitman Pro of CCleaner om jouw pc op te ruimen? We vermoeden dat er iets op je pc is, dat periodiek deze local storage leeghaalt: het ligt in ieder geval niet aan onze kant, dus wij kunnen je er niet verder bij helpen.

Heb jij zelf een idee wat het kan zijn? 

Hallo @Nelleke6! ik heb het nagevraagd en mijn collega heeft het uitgelegd. De conclusie is dat er iets gebeurd in de ‘local storage’ van jouw browser. De favoriete zenders worden opgeslagen in de local storage van jouw browser.
Gebruik jij iets als Hitman Pro of CCleaner om jouw pc op te ruimen? We vermoeden dat er iets op je pc is, dat periodiek deze local storage leeghaalt: het ligt in ieder geval niet aan onze kant, dus wij kunnen je er niet verder bij helpen.

Heb jij zelf een idee wat het kan zijn? 

Weet ik zo niet uit mijn hoofd maar ga ik uitzoeken. Dank !

Reputatie 1

Hoi Nelleke6

Ik heb hetzelfde probleem gehad en dat is nu opgelost.

Je moet in Firefox de volgende instelling ingeven:

Ga naar <Settings>, klik links op <Privacy and Security>, zoek rechts sectie <Cookies and Site Data> en klik op [Manage exceptions].

Voeg toe adres: https://tv.kpn.com en klik [Save changes].

(ik heb 'n engelstalige PC; laat het even weten als het zo niet lukt).

Succes.

Â