Beantwoord

Waarom zendt ESPN 1 geen top 3 clubs uit?

  • 16 October 2021
  • 13 reacties
  • 485 keer bekeken

Beste KPN,

Ik verneem graag waarom ESPN vandaag geen enkele wedstrijd van de top 3 (voetbal heren) op ESPN 1 uitzendt. Voor mij (en velen) is het dan nutteloos om deze zender in het standaard pakket te hebben. Waarom sluiten jullie dan een contract met ESPN af? Gaan jullie de zender afstoten als dit vaker voorkomt?

icon

Beste antwoord door Nick83 16 October 2021, 17:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat doet ESPN zelf. Het is een lekkermakertje wat ze voor weinig geld aan de providers aanbieden. Zodat die deze zender dus in het standaard pakket stoppen. De andere zenders vraagt ESPN flink geld voor. Dat heeft dus tot resultaat dat u daarvoor moet bijbetalen. 

ESPN zendt van de topclubs ca. 10 % van de wedstrijden uit op het vrije kanaal ESPN (1). De overige op kanaal 2 en zul je dus het pakket voor moeten nemen. 

Liefhebbers van de andere clubs willen hun helden ook graag af en toe gratis zien natuurlijk.

Of via Sport on Demand een wedstrijd afnemen. Dan betaal je wel € 6 per wedstrijd.

Het ‘open’ hoofdkanaal is dus een beetje een lekkermaker. (oeps… zo verwoordt Nick het dus ook)

De providers zouden er ook niet blij mee zijn als alle 4 topclubs elke speelronde op het open kanaal zouden zijn. Dan verdienen ze niks aan de pakketafname. Maar moeten ze wel dokken.

ESPN bij kpn:

ESPN op 14 en 221. ESPN 2 t/m 4 op 222 t/m 224. 
221 t/m 224 bij ESPN pakket.

Ik heb vanmiddag Feyenoord al gezien op ESPN 2 en nu PSV. Tijdens Ajax had ik wat anders te doen (al had ik die graag ook gezien).
Het is dus een keuze van jou als kijker om ESPN 2 t/m 4 ook te gaan afnemen. Of de wedstrijden los te 'kopen'.

Reputatie 7

Het is dus een keuze van jou als kijker om ESPN 2 t/m 4 ook te gaan afnemen. Of de wedstrijden los te 'kopen'.

Of gewoon niet te kijken.

Reputatie 7

Dat doet ESPN zelf. Het is een lekkermakertje wat ze voor weinig geld aan de providers aanbieden. Zodat die deze zender dus in het standaard pakket stoppen. De andere zenders vraagt ESPN flink geld voor. Dat heeft dus tot resultaat dat u daarvoor moet bijbetalen. 

Zo zit het juist niet in elkaar, ESPN zou juist liever zien dat de wedstrijden van die "topclubs" op ESPN 1 uitgezonden worden want daarmee hebben ze een veel groter bereik en kunnen ze dus meer inkomsten uit reclame genereren.

KPN betaalt een vast bedrag per KPN abonnee aan ESPN ongeacht het aantal ESPN abonnementen dat door die abonnees afgesloten wordt. KPN "mag" zelf bepalen hoe zij die kosten bij de klant terughaalt. KPN heeft ervoor gekozen om bij alle abonnees €30,- per jaar aan voetbaltax in rekening te brengen zodat ze een abonnement feitelijk onder de kostprijs in de markt kunnen zetten. Wat mij betreft een zeer verwerpelijke constructie.

Reputatie 7
Badge +12

@wjb puur uit interesse, hoe kom je aan die informatie? Ik kende dat verhaal nog niet. Klinkt verder heel aannemelijk hoor. 

Reputatie 7

@wjb puur uit interesse, hoe kom je aan die informatie? Ik kende dat verhaal nog niet. Klinkt verder heel aannemelijk hoor. 

Toen die overeenkomst tussen KPN en FOX Sports gesloten werd viel ik van mijn stoel van verbazing. KPN was akkoord gegaan met een vaste afdracht per abonnee terwijl KPN daarvoor zich (terecht) hevig verzette tegen dat verdienmodel.

Zij is zelfs nog naar de rechter gestapt.

Bron.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er geen problemen van.

Ik hou o.a. van voetbal en Formule 1.

 

Maar als je niet van voetbal houd (zoals wjb), dan kan ik het me heel goed voorstellen dat je niet blij bent met de constructie.

 

En ik moet zeggen, dat ik alleen een paar wedstrijden op ESPN 1 kijkt (kanaal 14).

En als er F1 is, dan heeft dat bij mij voorrang. 

Reputatie 7
Badge +21

Overigens kan ik die €30 kosten niet terug vinden in die bron van jou @wjb 
Maar gelukkig heeft de KPN het wel gedaan, er zijn meer wel voetballiefhebbers dan niet, het zou de KPN een hoop klanten gekost hebben als ze het niet hadden gedaan.
Ok, jij bent een voetbalhater, dat mag, dat is je goed recht, maar die zijn er maar erg weinig.

Reputatie 7

Maar gelukkig heeft de KPN het wel gedaan, er zijn meer wel voetballiefhebbers dan niet, het zou de KPN een hoop klanten gekost hebben als ze het niet hadden gedaan.

Dus 15% is meer dan 85% want dat zijn wel de eche cijfers.

85% van de abonnees vind voetbal niet interessant genoeg om daar een ESPN abonnement voor af te sluiten maar betaalt dus wel €2,50 per maand aan voetbaltax zodat die andere 15% het abonnement wat goedkoper kan afnemen. Door die constructie is het percentage abonnees met ESPN met een paar procent gestegen.

Reputatie 7
Badge +20

Maar gelukkig heeft de KPN het wel gedaan, er zijn meer wel voetballiefhebbers dan niet, het zou de KPN een hoop klanten gekost hebben als ze het niet hadden gedaan.

Dus 15% is meer dan 85% want dat zijn wel de eche cijfers.

85% van de abonnees vind voetbal niet interessant genoeg om daar een ESPN abonnement voor af te sluiten maar betaalt dus wel €2,50 per maand aan voetbaltax zodat die andere 15% het abonnement wat goedkoper kan afnemen. Door die constructie is het percentage abonnees met ESPN met een paar procent gestegen.

 

Klopt helemaal wjb, die € 2,50 vind ik niet erg.

Een compleet abonnement neem ik niet.

En zoals huistijger schijft, KPN verliest dan abonnees en dan wordt het abonnement eerder duurder dan goedkoper. Maar dat is niet onderbouwd en klopt misschien ook niet.

 

We gaan nu teveel van het onderwerp af.

Excuus dat ik off-topic meeging. 

 

P.S.

Waarom top 3 wedstijden vaak op kanaal 2 of zo bij ESPN.

Er zijn altijd meerdere wedstrijden gelijktijdig.

Soms 3.

In theorie zou dan 1 op de 3 keer een top 3 wedstijd moeten zijn op ESPN.

En ik denk dat dat aardig zou kunnen kloppen. 

En ik denk dat velen juist die andere wedstrijden willen zien.

Ik ga mijn abonnement opzeggen bij mijn abonnement zit espn 1 en 2 in het pakket en afgelopen zondag zenden ze eredivisie om 12.15 uur op 3 uit

op 1 en 2 is dan met alle respect damesvoetbal en een volkomen kansloos ander programma 

ik krijg dus niet waar ik het voor heb aangeschaft 

en dus stop ik er mee dan maar geen voetbal

Reputatie 7
Badge +21

Dat je het opzegt om dat damesvoetbal daar kan ik helemaal inkomen.
Daar is echt geen donder aan.
Net als b.v. het snooker das een mooie sport maar damessnooker is niks aan.
En zo zijn er wel meer sporten…..

Maar de ESPN is ook niet gek...
Als ze alle primewedstrijden op 1 uitzenden dan neemt niemand meer een compleet abonnement op ESPN, dus gaat het zoals altijd weer om het geld.
 

Ik vind damesvoetbal nog tot daar aan toe maar een kansloos programma op 2 uitzenden is bedoeld om extra inkomsten te gaan halen wat een treurige actie als  ik kansloze programma’s wil zien heb ik nog 32 andere mogelijkheden