Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.


Reputatie 7
Badge +20

Als KPN HD Glas vanaf 1 doet, zijn ze (zoals vaker vermeld) ook meteen een echte tv concurrent voor Ziggo en krijgen ze gratis mond op mond reclame i.v.m. het goede beeld.

Het beeld is dan, zoals het hoort, in de originele stream. 

Helaas kijken heel erg veel glasvezel abonnees HD vanaf 1 en missen het betere beeld. 

Plus alle extra voordelen die ook door @wjb worden genoemd. 

Het heeft dus alleen maar voordelen KPN.😉

 

En het is meer dan 3 jaar geleden toegezegd.

Zoals ik bij updates meermalen hebt vermeld, heeft het heel veel voordelen voor KPN.

Gratis mond op mond reclame dat tv bij KPN een perfect beeld heeft.

Wat wil KPN nog mee? 😉

 

En ik stel dan meteen voor dat KPN doorpakt en meteen alle HD kanalen in de originele stream doorgeeft.

Zo krijgt KPN ze ook binnen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik zit nu op koper en kan nog niet op glas van KPN (wel op glas van een andere provider maar dat wil ik niet.)

Omdat ik het openingsbericht volledig begrijp, heb ik dat bericht een like gegeven.

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het idee dat het voor KPN niet gemakkelijk is om dit te implementeren, getuige ook het feit dat de opnames van de HD glaszenders niet te bekijken zijn via de iTV app.
 

Daarnaast heeft het waarschijnlijk ook niet voldoende prioriteit, want klanten lopen niet massaal weg omdat de beeldkwaliteit niet goed genoeg zou zijn. 
 

Soms vraag ik mij af waarom de HD glaszenders überhaupt nog aanwezig zijn. Ik betwijfel namelijk of veel mensen weten dat ze deze zenders hebben, laat staan dat ze er bewust naar kijken.

Zelf kijk ik overigens altijd naar de HD glaszenders en ik zou ze graag gewoon op 1 zien.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het idee dat het voor KPN niet gemakkelijk is om dit te implementeren, getuige ook het feit dat de opnames van de HD glaszenders niet te bekijken zijn via de iTV app.
 

Daarnaast heeft het waarschijnlijk ook niet voldoende prioriteit, want klanten lopen niet massaal weg omdat de beeldkwaliteit niet goed genoeg zou zijn. 
 

Soms vraag ik mij af waarom de HD glaszenders überhaupt nog aanwezig zijn. Ik betwijfel namelijk of veel mensen weten dat ze deze zenders hebben, laat staan dat ze er bewust naar kijken.

Zelf kijk ik overigens altijd naar de HD glaszenders en ik zou ze graag gewoon op 1 zien.

 

Voor KPN is het geen extra investering.

Want de naam HD glas is eigenlijk een beetje misleidend.

Het is namelijk de originele HD stream, zoals KPN die binnenkrijgt.

En als deze op 1 is, dan is de opname ook meteen overal op te zien.

En KPN krijgt gratis mond op mond reclame omdat het beeld net zo mooi of mooier is dan bij Ziggo.

Het is voor KPN zelfs een win win situatie.

 

Dus KPN alle HD kanalen in de originele stream.😉

Reputatie 7

Soms vraag ik mij af waarom de HD glaszenders überhaupt nog aanwezig zijn. Ik betwijfel namelijk of veel mensen weten dat ze deze zenders hebben, laat staan dat ze er bewust naar kijken.

Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Je gaat uiteraard niet de best mogelijke kwaliteit verwijderen omdat mensen die, door jouw eigen toedoen, niet weten te vinden. Nee, je gaat dan uiteraard zorgen dat mensen de beste kwaliteit niet meer kunnen missen en dat doe je met HD-"Glas" op 1.

Reputatie 4
Badge +1

Soms vraag ik mij af waarom de HD glaszenders überhaupt nog aanwezig zijn. Ik betwijfel namelijk of veel mensen weten dat ze deze zenders hebben, laat staan dat ze er bewust naar kijken.

Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Je gaat uiteraard niet de best mogelijke kwaliteit verwijderen omdat mensen die, door jouw eigen toedoen, niet weten te vinden. Nee, je gaat dan uiteraard zorgen dat mensen de beste kwaliteit niet meer kunnen missen en dat doe je met HD-"Glas" op 1.

Laat ik het anders stellen, waarom heeft KPN er ooit voor gekozen deze zenders toe te voegen en dan ook nog eens op 66X? Was het prestige? Of hebben ze het gedaan, gewoon omdat het kan?

Reputatie 7

Laat ik het anders stellen, waarom heeft KPN er ooit voor gekozen deze zenders toe te voegen en dan ook nog eens op 66X? Was het prestige? Of hebben ze het gedaan, gewoon omdat het kan?

Dat hebben ze gedaan om de abonnee de best mogelijk beeldkwaliteit te bieden. Helaas beperkte zich dat tot de glasvezelabonnee maar dat had als reden dat in die dagen ADSL nog gemeengoed was en de HD-"Glas" zenders daar al snel te zwaar voor waren.

Ze staan inderdaad op een belachelijke positie in de zenderlijst maar vroeger gold dat ook voor de HD zenders, die stonden immers op 70X.

Reputatie 4
Badge +1

Laat ik het anders stellen, waarom heeft KPN er ooit voor gekozen deze zenders toe te voegen en dan ook nog eens op 66X? Was het prestige? Of hebben ze het gedaan, gewoon omdat het kan?

Dat hebben ze gedaan om de abonnee de best mogelijk beeldkwaliteit te bieden. Helaas beperkte zich dat tot de glasvezelabonnee maar dat had als reden dat in die dagen ADSL nog gemeengoed was en de HD-"Glas" zenders daar al snel te zwaar voor waren.

Ze staan inderdaad op een belachelijke positie in de zenderlijst maar vroeger gold dat ook voor de HD zenders, die stonden immers op 70X.

Je zou denken dat de TV ontvanger gewoon de beste stream weergeeft op basis van abonneenummer (en IP adres). KPN weet toch wel welke klanten op glasvezel of xDSL zijn aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +20

Laat ik het anders stellen, waarom heeft KPN er ooit voor gekozen deze zenders toe te voegen en dan ook nog eens op 66X? Was het prestige? Of hebben ze het gedaan, gewoon omdat het kan?

Dat hebben ze gedaan om de abonnee de best mogelijk beeldkwaliteit te bieden. Helaas beperkte zich dat tot de glasvezelabonnee maar dat had als reden dat in die dagen ADSL nog gemeengoed was en de HD-"Glas" zenders daar al snel te zwaar voor waren.

Ze staan inderdaad op een belachelijke positie in de zenderlijst maar vroeger gold dat ook voor de HD zenders, die stonden immers op 70X.

Je zou denken dat de TV ontvanger gewoon de beste stream weergeeft op basis van abonneenummer (en IP adres). KPN weet toch wel welke klanten op glasvezel of xDSL zijn aangesloten. 

 

Helemaal mee eens.

Zo hebben ze het ook gedaan met HD en SD

HD zat tot ongeveer 3 jaar geleden op 7xx etc en toen vanaf 1. De KPN tv decoder pakt dan HD of SD afhankelijk van de internet snelheid.

Dit moet met HD glas inderdaad ook kunnen en het heeft buiten dat ook nog veel andere voordelen (zoals ik al vermeld had).

 

Dus KPN?

HD glas vanaf 1, super urgent.😉

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier de topic van 2 jaar geleden.

Deze was destijds dus te ver weg geraakt.

Laten we ervoor zorgen dat deze regelmatig weer naar boven wordt gezet met behulp van een reactie. 😉😉😉

En dan hopen dat KPN eindelijk doet wat het belooft heeft.

En KPN het heeft voor KPN heel erg veel voordelen, echt waar. Dus KPN, waar wachten jullie op. 😉😊

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb de hoop al een beetje opgegeven dat KPN dit op korte termijn gaat doen. Ik vraag me af of het technische incompetentie is, of een totaal gebrek aan respect voor de wensen van de klant.

Ben bang een combinatie van de twee.

Reputatie 7
Badge +9

Goedeavond vergeet het maar. Er wordt al 2 jaar om geroepen glas zenders op 1.dat hoop ikzelf natuurlijk ook. 🤔

Reputatie 7
Badge +20

Goedeavond vergeet het maar. Er wordt al 2 jaar om geroepen glas zenders op 1.dat hoop ikzelf natuurlijk ook. 🤔

 

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Maar we blijven hoop houden en deze topic zet ik minimaal 1 keer per maand bovenaan om het warm te houden.

 

En ik hoop dat KPN snel inziet, dat het een win win situatie is.😉

Reputatie 7
Badge +20

Ik lees in steeds meer topics, dat er bet wel wat klanten zijn die HD Glas vanaf 1 willen.

KPN heeft dit toegezegd, maar meer dan 3 jaar later nog steeds niet uitgevoerd.

 

En op vakantie kan ik hierdoor mijn opname niet zien en dubbel opnemen ga ik niet doen, heb nu al minder dan 30% en de kans dat je vergeet te wissen van de 2de is groot en dan is 200 uur ineens heel erg weinig.😉😀

 

Ik ga deze topic, zoals al vermeld, maandelijks weer onder de aandacht brengen.

Totdat KPN eindelijk de belofte uitvoert. 😉

 

En voor KPN is het zelfs een win win situatie.

Door het veel mooiere en betere beeld, krijgen ze gratis mond op mond reclame. 

Reputatie 7

Ik sta volledig achter je @joop2011, het is ronduit belachelijk dat KPN na ruim drie jaar nog altijd haar belofte niet is nagekomen. En wetende dat het aandeel glasvezelabonnees alleen maar sterk stijgende is, is het mijns inziens ook uitermate triest en eigenlijk onbegrijpelijk, dat de ontwikkeling van HD-"Glas" op 1 zelfs nog niet in de planning opgenomen lijkt te zijn. En als HD-"Glas" op 1 dan zo lastig is, zorg er dan in ieder geval voor dat HD-"Glas" opnames in "gewoon" HD teruggekeken kunnen worden via de app. En vertel me dan niet dat de app geen weet heeft van zo'n HD-"Glas" opname immers het wordt in de gids keurig aangegeven dat er een opname van een zender gemaakt is/wordt.

Reputatie 7
Badge +20

Anno 2022 mag het geen enkel probleem zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Nog niets van KPN gehoord.

Dus weer tijd voor een reminder en deze weer even boven zetten.

 

Zie ook hier, meer dan 3 jaar geleden nu.😣

Anno 2022 had dit al lang geregeld moeten zijn. 😉😣😣😥

Sinds vandaag glasvezel. Onhandig dat HDglas niet op 1 is, maar NOG ONHANDIGER, dat je het niet van af de app kunt inplannen. En dat je de opnames niet eens in gewone HD kwaliteit via de app kunt kijken.

Aangezien m'n vakantie eraan komt neem ik diverse series van HD op en niet HDglas.

N.B. de glas kanalen heb ik al 6 weken. Daar was KPN wat vroeg mee.

Reputatie 4
Badge +2

Ik vind sowieso dat KPN weinig doet aan vernieuwing en verbetering van het zenderpakket. Er worden al geruime tijd geen zenders meer toegevoegd of opgewaardeerd naar HD. 

En ook op de zendervolgorde valt best wat aan te merken. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik vind sowieso dat KPN weinig doet aan vernieuwing en verbetering van het zenderpakket. Er worden al geruime tijd geen zenders meer toegevoegd of opgewaardeerd naar HD. 

En ook op de zendervolgorde valt best wat aan te merken. 

 

Zendervolgorde is bij Ziggo ook net zo beroerd.

Voor het overige adviseer ik je om een eigen topic te maken.😉

 

Want deze gaat over HD glas en alle HD kanalen in de originele stream.

HD glas is namelijk op kanaal 661 - 670 in de originele stream. 

Dat beeld is echt mooier, logisch want het is de originele stream. (12,5 Mb/s i.p.v. 7,5 Mb/s)

 

Dus KPN?

Wil je een volwaardige concurent van Ziggo worden, zorg er dan voor dat er zoveel mogelijk HD kanalen in de originele stream zijn en uiteraard de originele streams (HD glas) vanaf 1.

Anno 2022 mag dat zo wie zo geen enkel probleem zijn.

En de belofte is van meer dan 3 jaar. 

Reputatie 4
Badge +2

Ik vind sowieso dat KPN weinig doet aan vernieuwing en verbetering van het zenderpakket. Er worden al geruime tijd geen zenders meer toegevoegd of opgewaardeerd naar HD. 

En ook op de zendervolgorde valt best wat aan te merken. 

 

Zendervolgorde is bij Ziggo ook net zo beroerd.

Voor het overige adviseer ik je om een eigen topic te maken.😉

 

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Bij Ziggo zitten er geen Engelstalige zenders tussen de Nederlandstalige zenders. Plus dat je bij Ziggo echt je eigen zendervolgorde kan bepalen. 

Dat vind ik bij KPN echt een groot gemis. 

Reputatie 7
Badge +20

@Gertjan Woudenberg 

 

Deze topic gaat over: 

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.

Dat vind ik heel erg belangrijk.😊

Overige zaken, s.v.p. een nieuwe eigen topic starten.

Mijn dank is groot. 😉

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen het is een droom van vele HD glas zenders abonnees. Maar blijft stil ikzelf heb het opgegeven🤔 ikzelf zou het ook graag willen 😉

Reputatie 7
Badge +20

Ik lees weer elders dat iemand de opnames niet kan zien op de KPN ITV app.

 

KPN, wanneer zetten jullie eindelijk de HD glas zenders eens vanaf 1?

 

En dan ook meteen alle HD kanalen in de originele stream.

 

Lees boven welke grote voordelen dat voor KPN betekend. 

Reputatie 7
Badge +20

@Kpn weten jullie al meer?

Het heeft voor KPN heel veel voordelen om het snel te doen.

HD glas vanaf 1 en meteen alle HD kanalen in de originele stream.

 

Ook voor de glasvezel klanten (zijn er steeds meer) heeft het voordelen.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag joop2011 het blijft een droom. 😉 glasvezel zenders op 1