Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.


Reputatie 7
Badge +20

Als KPN HD Glas vanaf 1 doet, zijn ze (zoals vaker vermeld) ook meteen een echte tv concurrent voor Ziggo en krijgen ze gratis mond op mond reclame i.v.m. het goede beeld.

Het beeld is dan, zoals het hoort, in de originele stream. 

Helaas kijken heel erg veel glasvezel abonnees HD vanaf 1 en missen het betere beeld. 

Plus alle extra voordelen die ook door @wjb worden genoemd. 

Het heeft dus alleen maar voordelen KPN.😉

 

En het is meer dan 3 jaar geleden toegezegd.

Zoals ik bij updates meermalen hebt vermeld, heeft het heel veel voordelen voor KPN.

Gratis mond op mond reclame dat tv bij KPN een perfect beeld heeft.

Wat wil KPN nog mee? 😉

 

En ik stel dan meteen voor dat KPN doorpakt en meteen alle HD kanalen in de originele stream doorgeeft.

Zo krijgt KPN ze ook binnen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag joop2011 het blijft een droom. 😉 glasvezel zenders op 1

 

Mee eens.

KPN heeft het toegezegd, maar nog steeds, helaas, niet uitgevoerd.

Terwijl het juist ook voor KPN veel voordelen heeft. Denk aan de mond op mond reclame van het goede beeld t.o.v. Ziggo (daar is het beeld standaard (zover ik weet) de originele stream).

En HD glas is eigenlijk de originele HD stream.

Daarom vind ik ook dat op glasvezel niet alleen HD glas vanaf 1, maar alle HD kanalen in de originele stream moeten worden gezet.

En zo krijgt KPN het signaal ook binnen. 

 

Dus @KPN er 

 

Reputatie 7
Badge +28

@joop2011 

Ik vrees dat er ook nu geen reactie gaat komen vanuit een moderator. Zij hebben daar vast geen nieuws over te melden.

Ik ben een beetje bang dat KPN geen splitsing kan maken tussen glasvezelabonnees en koperabonnees. En het is natuurlijk not done om koperklanten voor de Nederlandse zenders ergens hoog in de zenderlijst te laten zoeken. Dus laten ze de eerste 10 posities voor de gewone HD-zenders.

Los van deze problematiek is het natuurlijk hopeloos dat je bij KPN TV niet gewoon zelf je zendervolgorde kan bepalen. Zelf kan ik dat via TV-ontvangers (VU+ DUO 4K en Xoro) wel en ik zou niet anders willen. Ook in het verleden bij oudere ontvangers heb ik altijd zelf mijn zendervolgorde kunnen bepalen.  

 

De glaszenders worden door de 5202 vergeten de laatste tijd, oorzaak ecostand? Zie  mijn reacties in het speciale topic daar over.

Dus ik ben al blij als de glaszenders het gewoon doen, ongeacht op welke plek ze staan.

 

Reputatie 7

 

Ik ben een beetje bang dat KPN geen splitsing kan maken tussen glasvezelabonnees en koperabonnees. En het is natuurlijk not done om koperklanten voor de Nederlandse zenders ergens hoog in de zenderlijst te laten zoeken. Dus laten ze de eerste 10 posities voor de gewone HD-zenders.

Natuurlijk kan KPN een splitsing maken tussen glasvezelabonnees en koperabonnees en daarbij komt dat er tegenwoordig meer glasvezelabonnees zijn dan koperabonnees wat er dus juist voor zou pleiten om de "gewone" HD-"Glas" zenders op de eerste 10 posities te plaatsen.

Daarnaast: Belofte maakt schuld.

Reputatie 7

De glaszenders worden door de 5202 vergeten de laatste tijd, oorzaak ecostand?

Ik ben de HD-"Glas" zenders nog nooit kwijt geweest op onze 5202.

 

Zie  mijn reacties in het speciale topic daar over.

Welk speciale topic heb je het dan over?

Reputatie 7
Badge +28

 

 

Natuurlijk kan KPN een splitsing maken tussen glasvezelabonnees en koperabonnees en daarbij komt dat er tegenwoordig meer glasvezelabonnees zijn dan koperabonnees wat er dus juist voor zou pleiten om de "gewone" HD-"Glas" zenders op de eerste 10 posities te plaatsen.

Daarnaast: Belofte maakt schuld.

Ik gun alle klanten deze mooie belofte. 

Maar als die splitsing makkelijk te realiseren zou zijn, dan was dat toch al lang gedaan? Tenslotte is deze wens nu niet bepaald een nieuwe wens. 

Reputatie 7

Ik gun alle klanten deze mooie belofte. 

Maar als die splitsing makkelijk te realiseren zou zijn, dan was dat toch al lang gedaan? Tenslotte is deze wens nu niet bepaald een nieuwe wens. 

Toch is het essentieel dat hier eindelijk eens verandering in komt.

En dan niet vanwege dat kanaalnummer, dan vind ik nog niet eens zo belangrijk. Waar het mij om te doen is is het feit dat opnames van HD-"Glas" zenders niet teruggekeken en ingepland kunnen worden via de iTV app, smart-TV app en site. Dat is mij al jaren een doorn in het oog want daardoor kunnen wij meer dan 95% van onze opnames niet terugkijken op bijvoorbeeld een tablet. Dat terugkijken op een tablet hoeft uiteraard niet in HD-"Glas" kwaliteit, dat mag gewoon in de HD kwaliteit die wel beschikbaar is in de apps en op de site.

De glaszenders worden door de 5202 vergeten de laatste tijd, oorzaak ecostand?

Ik ben de HD-"Glas" zenders nog nooit kwijt geweest op onze 5202.

 

Zie  mijn reacties in het speciale topic daar over.

Welk speciale topic heb je het dan over?

Hallo @wjb zie hieronder:

 

Reputatie 6
Badge +8

Het is zeker essentieel wat er nu iemand eens binnen de KPN organisatie gaat opstaan. Om dit bovenaan op de prioriteitenlijst te zetten. Inmiddels heeft het merendeel van de klanten een glasvezelaansluiting.

Het wordt gewoon de hoogste tijd dat hier nu eindelijk een werk van gemaakt wordt. Het is ons jaren geleden toegezegd. Maar het is uiteindelijk zonder reden van de agenda verdwenen.

Technisch moet dit geen probleem zijn lijkt mij. Mocht dat wel het geval zijn bouw dan de optie in dat je de zender zelf op volgorde kan zetten.

Ik vraag mij toch weleens af al die mensen in de Top en managers hebben die dan zelf geen KPN aansluiting. Want je zou dan toch denken dit niet logisch en dit kan anno 2022 toch echt niet meer.

Zeker ook zoals @wjb aangeeft wij kunnen geen opnames terugkijken in de app.

Eigenlijk zou er meer concurrentie moeten komen. Zodat KPN & Ziggo harder moeten vechten voor hun klant. En dat ze dit soort zaken waar de klanten om vragen sneller realiseren.

Reputatie 7
Badge +20

Het is inderdaad 3 of 4 jaar geleden toegezegd.

Toen de HD kanalen van 701+ naar 1+ gingen.

 

En anno 2022 mag het technisch geen probleem zijn.

 

En gezien het ook nog voordelen voor KPN heeft (mond op mond reclame bijvoorbeeld), is het voor KPN slim om het op korte termijn te doen. 

Euh, @joop2011 

Mond op mond is reanimatie.

Mond tot mond is informatie doorgeven.

😉😁😑

Euh, @joop2011 

Mond op mond is reanimatie.

Mond tot mond is informatie doorgeven.

😉😁😑

Mond op mond is ook zoenen tot je er bij neervalt en dan wordt het weer reanimatie.😎

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is en blijft een droom glasvezel zenders op 1😉

KPN had alle zenders al jaren geleden in de HD glas kwaliteit kunnen doorgeven exclusief aan de glasvezel klanten. 

 

Alle oud klanten van Telfort, XMS, Lijbrandt en meer door KPN overgenomen providers hadden via hun Amino een veel betere kwaliteit dan wat ons nu wordt geboden. In 2010 was die betere kwaliteit al beschikbaar via Glashart Media. Ik had zelf via Telfort van 2015 tot 2019 die betere kwaliteit, helaas trok KPN de stekker eruit. Die 10 HD glas kanalen is een aanfluiting als je bedenkt dat alle kanalen zo doorgegeven kunnen worden, zeker via glasvezel.

Eerst zullen alle aansluitingen naar glasvezel om moeten heel veel eerder zal het niet gebeuren en zelfs dan vermoed ik van niet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Euh, @joop2011 

Mond op mond is reanimatie.

Mond tot mond is informatie doorgeven.

😉😁😑

 

Ja, wat is het verschil?

Het is natuurlijk reclame als je aan andere doorgeeft dat het beeld mooi is bij KPN glasvezel. (momenteel helaas nog op 661 - 670😣).

 

Ik heb zelf in de verkoop gewerkt.

Wat ik in mijn opleiding o.a. heb geleerd is als je iets door verteld, dat dat bij 200 mensen minimaal overkomt.

En @PeterG dat wordt in de verkoop “mond op mond reclame” genoemd. 😉

 

Reclame is informatie doorgeven.😉

Er zijn vele soorten van informatie.

 

MAAR; Wanneer eindelijk HD glas (de originele stream van 12,5 Mb/s) vanaf 1?

En dan ook meteen ALLE HD kanalen in de originele stream.

 

Een 4K stream is zelfs veel groter (ik dacht 25 Mb/s). 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog steeds de stille hoop dat KPN toch wel een keer zal reageren.

En dan uiteraard positief.

 

Anno 2022 mag het helemaal geen probleem zijn.

 

Reputatie 7
Badge +9

Het is en blijft een droom glasvezel zenders op1😉

https://taaladvies.net/mond-op-mondreclame-of-mond-tot-mondreclame/

Blijkbaar is de officiële schrijfwijze toch echt mond tot mond.

Letterlijk zou het zelfs mond tot oor moeten zijn want met je mond hoor je niks ;)

 

On topic, wanneer HD glas vanaf 1 als Pasen en Pinksteren op een dag vallen.  

Ik hoop ook op verbetering mijn tijdelijke switch naar Ziggo had met het uitkleden van de Telfort kwaliteit te maken. 

Reputatie 7
Badge +28

On topic, wanneer HD glas vanaf 1 als Pasen en Pinksteren op een dag vallen.  

 

Zo erg zal het niet zijn. Maar het kan dat ze wachten totdat er overal in Nederland glasvezel ligt. En dat overal in Nederland is wel door KPN zo uitgesproken. Er zit de laatste tijd gelukkig een flink tempo in de aanleg van glasvezelaansluitingen. 

 

On topic, wanneer HD glas vanaf 1 als Pasen en Pinksteren op een dag vallen.  

 

Zo erg zal het niet zijn. Maar het kan dat ze wachten totdat er overal in Nederland glasvezel ligt. En dat overal in Nederland is wel door KPN zo uitgesproken. Er zit de laatste tijd gelukkig een flink tempo in de aanleg van glasvezelaansluitingen. 

 

Dat gaf ik dan ook zo aan in een eerdere reactie, eerst moeten alle dsl verbindingen worden uitgefaseerd. We weten ook dat KPN niet alle DSL verbindingen verglaasd of KPN Netwerk moet nu ook de eerder overgeslagen buiten gebieden van glasvezel voorzien. Ik weet dat in naast liggende gemeenten Delta wel hun netwerk heeft uitgerold KPN Netwerk is daar nog niet actief.

 

Er zit natuurlijk een kern van waarheid in de uitspraak dat er overal glasvezel ligt maar zeker niet naar elk huis met een koperlijn. En ik vraag mij af of elke boerderij die wel een koperlijn heeft ooit glasvezel krijgt via KPN Netwerk.

 

Wat het onderwerp betreft HD+ zou een betere aanduiding zijn genoeg klanten met een koperlijn die ook deze kanalen zouden kunnen ontvangen gebaseerd op de snelheid.

Reputatie 7
Badge +20

https://taaladvies.net/mond-op-mondreclame-of-mond-tot-mondreclame/

Blijkbaar is de officiële schrijfwijze toch echt mond tot mond.

Letterlijk zou het zelfs mond tot oor moeten zijn want met je mond hoor je niks ;)

 

On topic, wanneer HD glas vanaf 1 als Pasen en Pinksteren op een dag vallen.  

Ik hoop ook op verbetering mijn tijdelijke switch naar Ziggo had met het uitkleden van de Telfort kwaliteit te maken. 

 

@Galdor68 

Ik snap wat je bedoelt.

Maar het is een gezegde uit de verkoop.

Taalkundig is het inderdaad onjuist. 😉

 

Nu nog wachten op KPN om een oude belofte snel in te lossen.😉

 

Reputatie 7
Badge +20

On topic, wanneer HD glas vanaf 1 als Pasen en Pinksteren op een dag vallen.  

 

Zo erg zal het niet zijn. Maar het kan dat ze wachten totdat er overal in Nederland glasvezel ligt. En dat overal in Nederland is wel door KPN zo uitgesproken. Er zit de laatste tijd gelukkig een flink tempo in de aanleg van glasvezelaansluitingen. 

 

Dat gaf ik dan ook zo aan in een eerdere reactie, eerst moeten alle dsl verbindingen worden uitgefaseerd. We weten ook dat KPN niet alle DSL verbindingen verglaasd of KPN Netwerk moet nu ook de eerder overgeslagen buiten gebieden van glasvezel voorzien. Ik weet dat in naast liggende gemeenten Delta wel hun netwerk heeft uitgerold KPN Netwerk is daar nog niet actief.

 

Er zit natuurlijk een kern van waarheid in de uitspraak dat er overal glasvezel ligt maar zeker niet naar elk huis met een koperlijn. En ik vraag mij af of elke boerderij die wel een koperlijn heeft ooit glasvezel krijgt via KPN Netwerk.

 

Wat het onderwerp betreft HD+ zou een betere aanduiding zijn genoeg klanten met een koperlijn die ook deze kanalen zouden kunnen ontvangen gebaseerd op de snelheid.

 

Bij ons in Leusden is ongeveer 12 jaar geleden ook het buitengebied van glasvezel voorzien.

Hopelijk doet KPN dat overal zoveel mogelijk, zou heel erg mooi zijn.😉

 

En totdat HD glas vanaf 1 is en uiteraard alle HD kanalen in de originele stream worden aangeboden, blijf ik minstens maandelijks dit topic naar boven brengen.

Misschien is om de 2 weken zelfs beter.

@joop2011 dat was nog met Reggefiber momenteel richt KPN netwerk zich zover ik het goed volg zich meer op de dorps kernen, maar mogelijk is dat verandert.

 

Dus nog een paar jaar elke twee weken een reactie. 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 dat was nog met Reggefiber momenteel richt KPN netwerk zich zover ik het goed volg zich meer op de dorps kernen, maar mogelijk is dat verandert.

 

Dus nog een paar jaar elke twee weken een reactie. 

 

Klopt, dat was inderdaad Reggifiber.

Reggifiber is nu van KPN.

Hopelijk gaat KPN ook de buitengebieden doen, zal wel mooi zijn.

Voor mij maakt het niets uit, ik woon in het dorp en heb al glasvezel FTTH.

 

Om de 2 weken zal ik deze weer naar boven zetten.

 

Hopelijk reageert er dan snel iemand van KPN.😉

Reputatie 7
Badge +20

En KPN weer lees ik in een ander topic dat ze het raar vinden dat ze vanaf 661 - 670 zitten en maar 10 stuks.

 

Dus KPN snel alle HD kanalen in de originele stream.

De eerste 10 vanaf 1.

Anno 2022 mag dat soft😉ware matig GEEN probleem zijn. 

 

@Kpn 

@Eric 

@maria 

@Bart_Z 

etc.