Beantwoord

Wanneer komt de Apple TV app?

  • 4 November 2020
  • 273 reacties
  • 7297 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Is er al meer bekend over een mogelijke Apple TV app om live televisie te kunnen kijken via de Apple TV? Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via airplay maar ik zou graag een app willen hebben zodat je geen ander apparaat nodig heb om te streamen naar de Apple TV.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 November 2020, 08:59

Bekijk origineel

273 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @brx, helaas is daar nog niets bekend over.

Reputatie 6
Badge +2

Waarom kan de concurrentie dat wel en hult KPN zich in stilzwijgen en brengen ze AirPlay alsof het iets heel nieuws is terwijl de rest van de wereld al jaren ondersteuning voor AirPlay biedt? Met andere woorden, waarom loopt KPN continu achter de feiten en concurrentie aan en nooit voorop?

Ach die concurrentie (je bedoelt Ziggo?) biedt dan weer geen app voor televisies met Tizen (Samsung) en WebOS (LG).

FF op het forum van Ziggo opmerken waarom de concurrentie (KPN dus) dat wel kan?

Reputatie 6
Badge +2

Ach die concurrentie (je bedoelt Ziggo?) biedt dan weer geen app voor televisies met Tizen (Samsung) en WebOS (LG).

FF op het forum van Ziggo opmerken waarom de concurrentie (KPN dus) dat wel kan?

Onderwerp: Apple TV

 

Reputatie 2

Ik vind het echt jammer dat vastgeroeste KPN klanten op dit forum zoals @PeterG elke kritische of op innovatie gerichte vraag op cynische de grond inboren.
 

Een app op TV platformen als tvOS en Google TV kunnen voor veel mensen een uitkomst bieden. Zeker omdat je dit soort Mediaspelers op elke TV met HDMI kunt aansluiten. Dit ook met het oog op het kiezen van eigen hardware. T-Mobile biedt een volwaardige Apple Tv app die prima werkt, Ziggo ook maar dan iets minder. Wat mij betreft is het niet meer dan logisch dat je als provider anno 2021 op zoveel mogelijk platformen aanwezig bent. 
 

dus nogmaals de vraag aan een KPN moderator, hoe staat het met de een Apple TV en Android TV app?

Reputatie 4
Badge +2

Ach die concurrentie (je bedoelt Ziggo?) biedt dan weer geen app voor televisies met Tizen (Samsung) en WebOS (LG).

FF op het forum van Ziggo opmerken waarom de concurrentie (KPN dus) dat wel kan?

Dat is wel een erge inkopper he...plus daarbij behoor je als provider je Apps zo breed mogelijk inzetbaar te maken en niet specifiek alleen voor TV’s die op Android gebaseerde open-source software draaien ( die vaak zo lek is als een mandje ) .


Door Apps alleen voor bepaalde TV’s te maken schakel je vele klanten uit die ook zulke apps zouden willen gebruiken voor hun TV die wellicht van een ander merk is of wat minder modern.

Daarnaast wordt regelmatig verwezen op dit forum naar de ChromaCast opties….wederom Android…

waarom snappen mensen nou niet dat sommige klanten niets met Android hebben...

Ik stem dus voor een Apple TV App, zo moeilijk is dat echt niet !
Ik zie het uitblijven daarvan eerder als luiheid en krenterigheid omdat KPN aan Apple moet betalen om hun App in de Apple TV App Store te krijgen...Android is gratis….( omdat er geen controle is ) 

Mijn 2 centjes….

Peter

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Stefan.1997 en @MusicIsMyLife, helaas is het antwoord nog hetzelfde. Hier is nog niks bekend over.

Reputatie 2

@Thomas haha bedankt voor dit antwoord. Maar kun je niet navragen of uitzoeken of er wordt gewerkt aan het beschikbaar maken van de App op andere platformen zoals tvOS? Dat zou pas echt goed werk zijn ipv het herhalen van een te makkelijk antwoord. 

Reputatie 7
Badge +20

Deze vraag komt geregeld bij ons binnen, het antwoord is eigenlijk dat dit voorlopig nog niet op de planning staat. Hetzelfde geld voor Android TV in dit topic:

 

Reputatie 6
Badge +2

Word er überhaupt iets met de feedback hier gedaan? Ik lees alleen maar antwoorden dat het niet op de planning staat, maar waarom niet? En wanneer komt het wel op de planning? Waarom worden vragende klanten genegeerd en wordt er alleen maar een standaard, nietszeggend antwoord gegeven? Het zou KPN, en de moderators hier, sieren als er ook daadwerkelijk iets met feedback wordt gedaan. Ik heb nu niet het idee dat er naar klanten geluisterd wordt. Zonder klanten geen KPN dus iets meer respect voor de betalende klant, en iets minder arrogantie, zou op zijn plaats zijn.

Reputatie 2

Word er überhaupt iets met de feedback hier gedaan? Ik lees alleen maar antwoorden dat het niet op de planning staat, maar waarom niet? En wanneer komt het wel op de planning? Waarom worden vragende klanten genegeerd en wordt er alleen maar een standaard, nietszeggend antwoord gegeven? Het zou KPN, en de moderators hier, sieren als er ook daadwerkelijk iets met feedback wordt gedaan. Ik heb nu niet het idee dat er naar klanten geluisterd wordt. Zonder klanten geen KPN dus iets meer respect voor de betalende klant, en iets minder arrogantie, zou op zijn plaats zijn.


ik ben echt blij dat ik net op tijd besloten heb om bij T-Mobile Thuis te blijven. Zeker met het hele gebeuren rondom KPN iTV. Je kunt veel afdingen op T-Mobile, zeker wat betreft snelheid en service. Maar ze zijn wel innovatief en luister goed naar hun forumleden. 

Reputatie 6
Badge +2

Word er überhaupt iets met de feedback hier gedaan? Ik lees alleen maar antwoorden dat het niet op de planning staat, maar waarom niet? En wanneer komt het wel op de planning? Waarom worden vragende klanten genegeerd en wordt er alleen maar een standaard, nietszeggend antwoord gegeven? Het zou KPN, en de moderators hier, sieren als er ook daadwerkelijk iets met feedback wordt gedaan. Ik heb nu niet het idee dat er naar klanten geluisterd wordt. Zonder klanten geen KPN dus iets meer respect voor de betalende klant, en iets minder arrogantie, zou op zijn plaats zijn.


ik ben echt blij dat ik net op tijd besloten heb om bij T-Mobile Thuis te blijven. Zeker met het hele gebeuren rondom KPN iTV. Je kunt veel afdingen op T-Mobile, zeker wat betreft snelheid en service. Maar ze zijn wel innovatief en luister goed naar hun forumleden. 

 

Ik snap gewoon niet waarom KPN zich zo arrogant, klantonvriendelijk blijft opstellen, tot aan de moderators aan toe. Het is een kleine moeite om dit soort feedback door te zetten, en er ook iets aan te doen. Ze hebben apps voor iOS, tvOS is geen totaal ander platform, het is echt geen hogere wiskunde. 

Reputatie 7
Badge +20

@reinventor de wens voor deze app is bekend bij de ontwikkelaars. (Op korte termijn) zijn er vooralsnog geen plannen om hier een app voor te maken. Mijn antwoord blijft dan helaas toch nog steeds hetzelfde. Mocht hier ooit verandering in komen zullen wij dit uiteraard met jullie delen.

Reputatie 3
Badge

Jammer dat hier niks mee gedaan wordt.

Dit is al jaren een wens van van veel klanten , maar dit wordt altijd genegeerd.

beide concurenten bieden dit al gewoon aan, je zou dan toch verwachten dat het in ieders geval in de planning staat, ook al is het pas over een tijd.

Maar is nu al jaren hetzelfde antwoord, is bekent maar wij doen hier niks mee.

 

Wederom een teleurstellend antwoord

Reputatie 4
Badge +2

@reinventor de wens voor deze app is bekend bij de ontwikkelaars. (Op korte termijn) zijn er vooralsnog geen plannen om hier een app voor te maken. Mijn antwoord blijft dan helaas toch nog steeds hetzelfde. Mocht hier ooit verandering in komen zullen wij dit uiteraard met jullie delen.

Thomas, het is eenvoudigweg luiheid en goedkoop-uit willen zijn aan de kant van KPN. Voor een Apple TV App moet er een applicatie naar Apple gestuurd worden ter verificatie en daar moet voor betaald worden. Zij kijken dan of de App zich netjes conformeert aan de privacy regelgeving en technische vereisten. Zo voorkomen ze bij Apple onnodige support op Apps van derden. Slims systeem op zich en het kost een paar eurootjes. Daarentegen is Google Play Store zo open als weet-ik-wat , iedereen kan daar zonder veel kennis een App in mikken en dan maar afwachten wat er feitelijk met jouw device gebeurd “ achter de schermen “ . 

Het maken van een App behoeft niet moeilijk te zijn, de TV content bestaat uit mpeg streams en het enige wat je nodig heb is een verzameling van URL’s die in de app komen te staan. Het is dat ik zelf niet kan programmeren, anders had ik het zelf al gedaan….

Kom op KPN...je gaat prat dat je de “ groenste” bent maar ondertussen weiger je deze eenvoudige oplossing die ook nog eens kan besparen op onnodige chinese crap kastjes die niet eens HDMI-CEC hebben…. ( prehistorische troep )

 

Peter

Reputatie 4
Badge

Ik vind het echt jammer dat vastgeroeste KPN klanten op dit forum zoals @PeterG elke kritische of op innovatie gerichte vraag op cynische de grond inboren.
 

Een app op TV platformen als tvOS en Google TV kunnen voor veel mensen een uitkomst bieden. Zeker omdat je dit soort Mediaspelers op elke TV met HDMI kunt aansluiten. Dit ook met het oog op het kiezen van eigen hardware. T-Mobile biedt een volwaardige Apple Tv app die prima werkt, Ziggo ook maar dan iets minder. Wat mij betreft is het niet meer dan logisch dat je als provider anno 2021 op zoveel mogelijk platformen aanwezig bent. 
 

dus nogmaals de vraag aan een KPN moderator, hoe staat het met de een Apple TV en Android TV app?

inderdaad jammer… Zeker omdat de Apple TV “Pas” 5 jaar in deze vorm uit is.

Reputatie 4
Badge +2

Enkele dagen geleden - via via een mail adres gekregen - en een uitgebreide mail aan een van de ITV hoofd hotemetoten geschreven, nog niet eens een leesbevestiging of een reactie a la “ bedankt voor uw bericht, ik zal hier op korte termijn op terug komen “ ...noppes… nada

Ik begin behoorlijk geïrriteerd te worden door de arrogante en klant-negerende opstelling van KPN, vragen van klanten worden doodleuk genegeerd, ik noem :


vragen over HDMI-CEC - KPN doet hier niets mee
vragen over Android Apps  - KPN doet hier niets mee
vragen over Android TV apps voor Smart-TV - KPN claimt wat te doen, maar laat vervolgens 2 jaar niets meer van zich horen ( Samsung & LG TV’s ) 
vragen over Apple TV App - ter vervanging van de VIP5202 - KPN doet er wederom NIETS mee.

Het enige waar KPN wel oren naar heeft is maandelijks geld van je rekening plukken voor gedateerde dienstverlening. Bah ! 

Reputatie 4
Badge

Enkele dagen geleden - via via een mail adres gekregen - en een uitgebreide mail aan een van de ITV hoofd hotemetoten geschreven, nog niet eens een leesbevestiging of een reactie a la “ bedankt voor uw bericht, ik zal hier op korte termijn op terug komen “ ...noppes… nada

Ik begin behoorlijk geïrriteerd te worden door de arrogante en klant-negerende opstelling van KPN, vragen van klanten worden doodleuk genegeerd, ik noem :


vragen over HDMI-CEC - KPN doet hier niets mee
vragen over Android Apps  - KPN doet hier niets mee
vragen over Android TV apps voor Smart-TV - KPN claimt wat te doen, maar laat vervolgens 2 jaar niets meer van zich horen ( Samsung & LG TV’s ) 
vragen over Apple TV App - ter vervanging van de VIP5202 - KPN doet er wederom NIETS mee.

Het enige waar KPN wel oren naar heeft is maandelijks geld van je rekening plukken voor gedateerde dienstverlening. Bah ! 


spijker op zijn kop. Al een aantal jaar wordt er gevraagd door de klanten naar een dergelijke app en kpn weigert om dit te faciliteren…..??? Waarom KPN luisteren niet eens naar je klanten

Reputatie 6
Badge +2

We zijn in de echte wereld weer een paar maanden verder maar bij KPN staat de tijd nog steeds stil…. 

Reputatie 1
Badge

Onlangs Apple TV aangeschaft en eerlijk gezegd heb ik vooraf helemaal niet gecheckt of het mogelijk was om de iTV-app te installeren. Het leek me te vanzelfsprekend dat deze functionaliteit beschikbaar zou zijn bij een bedrijf als KPN. Aan de reactie van de KPN-medewerkers in dit topic lijkt het ook niet eens in de planning te liggen (geen reden aangeven uiteraard).

 

Toch wel vrij armoedig allemaal...

Reputatie 2

Het ontbreken van de iTV-app voor de Apple TV weerhoudt mij ervan om over te stappen van Ziggo naar KPN. Door onjuiste informatie van KPN als zou deze app er voor de Apple TV wel zijn heb ik mijn reeds overeengekomen overstap geannuleerd. Is er nu nog steeds geen zicht op wanneer deze wordt toegevoegd aan de Apple store?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FredKeuvelaar helaas is hier nog niets over bekend op dit moment.

Reputatie 2

Dit jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. Internet is prima, maar het ontbreken van een Apple TV app  (en de heel trage en slechte iOS KPN tv app) doet mij besluiten om na dit jaar weer terug te gaan naar Ziggo. Ziggo is ook niet heilig hoor, maar de TV app werkt prima…

Reputatie 7

Ziggo is ook niet heilig hoor, maar de TV app werkt prima…

Ik snap echt niet dat je genoegen kunt nemen met 720p uitzendingen want dat is wat Ziggo levert via die apps bij live televisie kijken en replay. Ervaar je dan echt niet die mindere beeldkwaliteit?

Jammer dat er nog steeds geen iTV app voor de Appletv is wat al 14 jaar bestaat inmiddels 

Reageer