Beantwoord

Wanneer komt de Apple TV app?

  • 4 November 2020
  • 273 reacties
  • 7300 keer bekeken

Reputatie 1
  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Is er al meer bekend over een mogelijke Apple TV app om live televisie te kunnen kijken via de Apple TV? Ik begrijp dat dit ook mogelijk is via airplay maar ik zou graag een app willen hebben zodat je geen ander apparaat nodig heb om te streamen naar de Apple TV.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 11 November 2020, 08:59

Bekijk origineel

273 reacties

Reputatie 7

Dus sorry, maar ik neem je zodra het woord Apple valt totaal niet serieus.

Dat vind ik niet erg hoor, dat is helemaal jouw eigen keuze en die respecteer ik.

 

Het is echt een verspilling van mijn (en jouw tijd) om inhoudelijk in te gaan op je argumenten, het woord Apple werkt als een rode lap op een stier bij jou. En dat is jammer, je doet jezelf tekort zo.

Ik denk (weet) dat ik mezelf niet tekort doe en ik zie gelukkig ook steeds meer mensen bij wie de ogen open zijn gegaan en die ondertussen ervaren hebben dat er meer is op deze aarde dan Apple.

 

P.S. Ik vind discussies als deze heerlijk.

Reputatie 4
Badge +1

Gelukkig voor jou zijn bedrijven als Google en Samsung wél brandschoon. 😇😂 

Nee, ook die zijn niet brandschoon maar ook dat is weer een andere discussie.

Overigens heb ik ook geen producten van Samsung en beperkt Google zich tot een Chromecast Google TV.

Geen smartphone uberhaupt?😂gebruik je DuckDuckgo? Of Nest Producten? 

Reputatie 7

Gelukkig voor jou zijn bedrijven als Google en Samsung wél brandschoon. 😇😂 

Nee, ook die zijn niet brandschoon maar ook dat is weer een andere discussie.

Overigens heb ik ook geen producten van Samsung en beperkt Google zich tot een Chromecast Google TV.

Geen smartphone uberhaupt?😂gebruik je DuckDuckgo? Of Nest Producten? 

Ik heb het over producten, niet over diensten

Mijn telefoon is een OnePlus en ik gebruik inderdaad geen Nest producten. 

Ik ben op mijn apparaten nooit ingelogd bij Google tijdens het browsen en ik gebruik geen Gmail. Het Google account voor mijn Sony Android TV en Chromecast Google TV is een andere dan die voor mijn OnePlus en Huawei tablet.

De smart-TV app gebruik ik niet op mijn Sony Android TV. De reden kan je hier nalezen. Die staat daar puur op voor het geval dat er eens een storing zou zijn met mijn TV ontvanger(s) maar dat komt simpelweg nooit voor (afkloppen). De smart-TV app op de Chromecast Google TV wordt door mijn zoon op zijn studentenkamer gebruikt. De Chromecast Google TV is voorzien van de VPN Cliënt Pro app en die zet volledig automatisch een VPN verbinding op met de VPN server op mijn thuisnetwerk zodra de smart-TV app van KPN of Netflix gestart wordt. Zo zien KPN en Netflix die Chromecast Google TV als apparaat in mijn thuisnetwerk en wordt daarmee de "contract sharing" controle omzeild.

Is er überhaupt een VPN cliënt app voor Apple TV waarmee zoiets mogelijk is?

Reputatie 6
Badge +2

Gelukkig voor jou zijn bedrijven als Google en Samsung wél brandschoon. 😇😂 

Nee, ook die zijn niet brandschoon maar ook dat is weer een andere discussie.

Overigens heb ik ook geen producten van Samsung en beperkt Google zich tot een Chromecast Google TV.

Geen smartphone uberhaupt?😂gebruik je DuckDuckgo? Of Nest Producten? 

Ik heb het over producten, niet over diensten

Mijn telefoon is een OnePlus en ik gebruik inderdaad geen Nest producten. 

Ik ben op mijn apparaten nooit ingelogd bij Google tijdens het browsen en ik gebruik geen Gmail. Het Google account voor mijn Sony Android TV en Chromecast Google TV is een andere dan die voor mijn OnePlus en Huawei tablet.

 

Ik hoop dat de ironie je niet ontgaat dat je afgeeft op Apple, om, laten we het voor het gemak ethische redenen noemen maar ondertussen gebruik maakt van Android producten van Chinese staatsbedrijven. Ik moest hier in ieder geval hartelijk om lachen.

Reputatie 7

Ik hoop dat de ironie je niet ontgaat dat je afgeeft op Apple, om, laten we het voor het gemak ethische redenen noemen maar ondertussen gebruik maakt van Android producten van Chinese staatsbedrijven.

Welk Chinees staatsbedrijf bedoel je dan?

Reputatie 6
Badge +2

Ik hoop dat de ironie je niet ontgaat dat je afgeeft op Apple, om, laten we het voor het gemak ethische redenen noemen maar ondertussen gebruik maakt van Android producten van Chinese staatsbedrijven.

Welk Chinees staatsbedrijf bedoel je dan?

Laten we nu niet naïef worden he. De Chinese staat heeft een hele grote vinger in de pap bij de grote Chinese bedrijven. Daar is genoeg informatie over te vinden. Ik hoef je hopelijk niet te vertellen dat OnePlus en Huawei beiden Chinees zijn.

Reputatie 7

Ik hoop dat de ironie je niet ontgaat dat je afgeeft op Apple, om, laten we het voor het gemak ethische redenen noemen maar ondertussen gebruik maakt van Android producten van Chinese staatsbedrijven.

Welk Chinees staatsbedrijf bedoel je dan?

Laten we nu niet naïef worden he. De Chinese staat heeft een hele grote vinger in de pap bij de grote Chinese bedrijven. Daar is genoeg informatie over te vinden. Ik hoef je hopelijk niet te vertellen dat OnePlus en Huawei beiden Chinees zijn.

Klopt, dat hebben ze overigens ook op de fabrieken waar de Apple producten gemaakt worden dus wat dat betreft maakt dat allemaal niet zoveel uit.

Zowel Huawei als OnePlus zijn inderdaad Chinese organisaties maar daarmee zijn het uiteraard nog geen staatsbedrijven.

Maar zelfs dan, ik heb liever een Android device dan een Apple device omdat ik daarmee veel meer vrijheden en dus mogelijkheden heb.

Kijk bijvoorbeeld even naar de laatste zin in dit bericht.

Reputatie 6
Badge +2

Ik hoop dat de ironie je niet ontgaat dat je afgeeft op Apple, om, laten we het voor het gemak ethische redenen noemen maar ondertussen gebruik maakt van Android producten van Chinese staatsbedrijven.

Welk Chinees staatsbedrijf bedoel je dan?

Laten we nu niet naïef worden he. De Chinese staat heeft een hele grote vinger in de pap bij de grote Chinese bedrijven. Daar is genoeg informatie over te vinden. Ik hoef je hopelijk niet te vertellen dat OnePlus en Huawei beiden Chinees zijn.

Klopt, dat hebben ze overigens ook op de fabrieken waar de Apple producten gemaakt worden dus wat dat betreft maakt dat allemaal niet zoveel uit.

Zowel Huawei als OnePlus zijn inderdaad Chinese organisaties maar daarmee zijn het uiteraard nog geen staatsbedrijven.

Maar zelfs dan, ik heb liever een Android device dan een Apple device omdat ik daarmee veel meer vrijheden en dus mogelijkheden heb.

‘Staatsbedrijven’ dan. Maar nu geef je weer een andere reden op waarom je liever geen Apple device wilt. Allemaal prima, maar je zwalkt gewoon zodra het woord Apple valt. Het maakt mij totaal niet uit welk apparaat je gebruikt, al zit je de letters te beitelen in een steen. Maar het zou wel gewoon prettig zijn als je je aversie voor Apple buiten Apple topics laat, want het is totaal niet relevant.

Reputatie 7

Maar het zou wel gewoon prettig zijn als je je aversie voor Apple buiten Apple topics laat, want het is totaal niet relevant.

Totdat jij mij ertoe opriep heb ik mijn aversie tegen Apple niet in dit topic genoemd, maar puur mijn kijk op de gang van zaken aangegeven. Hoe vervelend het voor sommigen ook is, er is niets maar dan ook echt helemaal niets dat wijst in de richting van een smart-TV app voor Apple TV. Ik denk ook oprecht, hoe vervelend ook, dat die er niet gaat komen en de redenen daarvoor heb ik ook al meerdere keren aangegeven.

Reputatie 6
Badge +2

Maar het zou wel gewoon prettig zijn als je je aversie voor Apple buiten Apple topics laat, want het is totaal niet relevant.

Totdat jij mij ertoe opriep heb ik mijn aversie tegen Apple niet in dit topic genoemd, maar puur mijn kijk op de gang van zaken aangegeven. Hoe vervelend het voor sommigen ook is, er is niets maar dan ook echt helemaal niets dat wijst in de richting van een smart-TV app voor Apple TV. Ik denk ook oprecht, hoe vervelend ook, dat die er niet gaat komen en de redenen daarvoor heb ik ook al meerdere keren aangegeven.

Maar je zei exact hetzelfde over multisim voor de Apple Watch. Exact dezelfde bewoordingen, dat niets erop wees, dat het niet kon vanwege blablablabla. Dus ik neem je mening maar met een flink aantal korrels zout, dat heeft de ervaring mij geleerd. 

 

Daarnaast mag ik ook hopen dat KPN niet zo ver achter de feiten aanloopt dat dit er helemaal niet gaat komen, want ik mag toch hopen dat KPN de concurrentie toch enigszins volgt, leiden doen ze toch al niet meer. Anders wordt het gewoon een tweederangs aanbieder, maar dan mogen de prijzen ook wel eens omlaag naar het niveau van een tweederangs aanbieder.

Reputatie 4
Badge +1

Ik hoop dat de ironie je niet ontgaat dat je afgeeft op Apple, om, laten we het voor het gemak ethische redenen noemen maar ondertussen gebruik maakt van Android producten van Chinese staatsbedrijven.

Welk Chinees staatsbedrijf bedoel je dan?

Laten we nu niet naïef worden he. De Chinese staat heeft een hele grote vinger in de pap bij de grote Chinese bedrijven. Daar is genoeg informatie over te vinden. Ik hoef je hopelijk niet te vertellen dat OnePlus en Huawei beiden Chinees zijn.

Klopt, dat hebben ze overigens ook op de fabrieken waar de Apple producten gemaakt worden dus wat dat betreft maakt dat allemaal niet zoveel uit.

Zowel Huawei als OnePlus zijn inderdaad Chinese organisaties maar daarmee zijn het uiteraard nog geen staatsbedrijven.

Maar zelfs dan, ik heb liever een Android device dan een Apple device omdat ik daarmee veel meer vrijheden en dus mogelijkheden heb.

Kijk bijvoorbeeld even naar de laatste zin in dit bericht.

Dat jíj liever Android hebt prima. Maar ga dan niet lopen verkondigen dat Apple onethisch is (topman Samsung heeft bijvoorbeeld gevangenis straf wegens corruptie gekregen, het bedrijf is aangeklaagd wegens ernstig zieke (ex-) werknemers) en Google is samen met Facebook de grootste dief van privé gegevens. 
En waar het hier eigenlijk om gaat: een simpele app

Reputatie 7

Maar ga dan niet lopen verkondigen dat Apple onethisch is

Zou jij het wel acceptabel vinden dat Apple minder dan 1% winstbelasting betaalt terwijl jouw organisatie bijna een kwart van de winst moet afdragen?

Snap je dan waarom ik toch iets anders tegen dat soort organisaties aankijk?

En al dat geld dat daardoor niet voor het publieke domein beschikbaar komt moet door de belastingbetaler (jij en ik) opgebracht worden.

Reputatie 6
Badge +2

Maar ga dan niet lopen verkondigen dat Apple onethisch is

Zou jij het wel acceptabel vinden dat Apple minder dan 1% winstbelasting betaalt terwijl jouw organisatie bijna een kwart van de winst moet afdragen?

Snap je dan waarom ik toch iets anders tegen dat soort organisaties aankijk?

En al dat geld dat daardoor niet voor het publieke domein beschikbaar komt moet door de belastingbetaler (jij en ik) opgebracht worden.

Kijk dat ligt dan eerder aan de wetgever dan aan Apple. Apple is een beursgenoteerd bedrijf, en aandeelhouders staan nu eenmaal niet te springen dat Apple meer betaald aan belastingen dan strikt noodzakelijk is. Het is aan de wetgever om loopholes te sluiten, niet aan bedrijven. 

Reputatie 4
Badge +1

Maar ga dan niet lopen verkondigen dat Apple onethisch is

Zou jij het wel acceptabel vinden dat Apple minder dan 1% winstbelasting betaalt terwijl jouw organisatie bijna een kwart van de winst moet afdragen?

Snap je dan waarom ik toch iets anders tegen dat soort organisaties aankijk?

En al dat geld dat daardoor niet voor het publieke domein beschikbaar komt moet door de belastingbetaler (jij en ik) opgebracht worden.

Kijk dat ligt dan eerder aan de wetgever dan aan Apple. Apple is een beursgenoteerd bedrijf, en aandeelhouders staan nu eenmaal niet te springen dat Apple meer betaald aan belastingen dan strikt noodzakelijk is. Het is aan de wetgever om loopholes te sluiten, niet aan bedrijven. 

Laat dat nou maar lekker aan een rechter over, die hebben er meer kijk op dan wij met z’n tweeën. Zo is Google ook meerdere malen in het nieuws over privacy schending en boetes, voormalige hoge hotemetoten die voor 100 miljoen afgekocht worden, de al eerder hoogste baas van Samsung die moest brommen.

Kortom: je bent heel selectief en je gaat voorbij aan het topic: een simpele app die NIET door KPN gemaakt is. Gaat natuurlijk nergens over.

KPN: nogmaals, doe eens een poging. De mening van deze heer is blijkbaar heel waardevol. Het wordt tijd dat KPN naar klanten gaat luisteren. Schande is het. 

Reputatie 4
Badge +1

Maar ga dan niet lopen verkondigen dat Apple onethisch is

Zou jij het wel acceptabel vinden dat Apple minder dan 1% winstbelasting betaalt terwijl jouw organisatie bijna een kwart van de winst moet afdragen?

Snap je dan waarom ik toch iets anders tegen dat soort organisaties aankijk?

En al dat geld dat daardoor niet voor het publieke domein beschikbaar komt moet door de belastingbetaler (jij en ik) opgebracht worden.

Kijk dat ligt dan eerder aan de wetgever dan aan Apple. Apple is een beursgenoteerd bedrijf, en aandeelhouders staan nu eenmaal niet te springen dat Apple meer betaald aan belastingen dan strikt noodzakelijk is. Het is aan de wetgever om loopholes te sluiten, niet aan bedrijven. 

De wet dus. De wet bepaalt wat wel en niet mag. Niet Apple. Je kan hier wel je betoog over één gaan lopen doen, neemt niet weg dat de bedrijven wiens diensten/ producten jij wél gebruikt, minimaal net zo erg zijn. Jammer joh.

Nogmaals: KPN laat je horen niet zo hangen naar deze meneer en kom gewoon met zo’n app. Nu val je lelijk door de mand

Reputatie 7
Badge +21

Misschien mag ik even hier op inhaken.
Ik ben zelf een grote applefan en vind de producten van microsoft en google verschrikkelijk!
Maar het nut van de appletv-app ontgaat me volkomen en lijkt me ook totaal overbodig.

Maar het is nu eenmaal zo, de een houdt van de moeder en de ander van de dochter, dat hou je toch in het leven.
Ik denk dat je de mening van een ander moet respecteren en er zelf je eigen mening op na moet houden en als de ander dat ook doet dan kunnen we in vrede leven met elkaar.

Reputatie 4
Badge +1

Misschien mag ik even hier op inhaken.
Ik ben zelf een grote applefan en vind de producten van microsoft en google verschrikkelijk!
Maar het nut van de appletv-app ontgaat me volkomen en lijkt me ook totaal overbodig.

Maar het is nu eenmaal zo, de een houdt van de moeder en de ander van de dochter, dat hou je toch in het leven.
Ik denk dat je de mening van een ander moet respecteren en er zelf je eigen mening op na moet houden en als de ander dat ook doet dan kunnen we in vrede leven met elkaar.

Ben het volledig met je eens. Ieder zijn/ haar 

 

In elk geval het nut van een AppleTV is dat je sowieso alle TV Apps (Netflix, HBO, Disney+, Videoland etc) sowieso bij elkaar hebt. Je bent dus niet afhankelijk van wéér een ander kastje en wéér een andere aansluiting. Beeldkwaliteit is zeer goee, snelheid ook prima. Geluid gaat via TV, soundbar of versterker/ speakers. Allemaal goed te doen. Zou geen probleem voor KPN moeten zijn.

Gene Simmons schrijft: Beeldkwaliteit is zeer goee

Van de Apple TV box ongetwijfeld.

KPN levert voor alle apps 6 Mb/s 1080i. Dat zal dan, indien ie er komt, ook voor Apple TV zo zijn. Dus waarschijnlijk dan mindere kwaliteit dan je weer van andere apps gewend bent. Ik neem aan dat je de kwaliteit kent. Je kunt het nu al via Apple TV gebruiken met Apple Airplay in combinatie met de KPN TV app in je iPhone. Dat zou je dan ook krijgen via een Apple TV app.

Een oplossing:

Koop een Samsung tv. Daarin kan je de app voor KPN TV (Tizen, dus geen Google ofzo) downloaden zonder account. Waarschijnlijk staat ie er al in. Daarnaast je Apple TV box. Dan geen extra ontvanger meer nodig voor tv via kpn.

Ook bij LG (WebOS) zit ie er volgens mij al in.

Verder worden tv's ondersteund met Android-TV, maar dan is wel een Google account nodig voor de app in de Play Store. Je kunt voor ALLEEN tv dat Google account dan gebruiken. Verder doe je ALLES via het platform van Apple.

Reputatie 4
Badge +1

Gene Simmons schrijft: Beeldkwaliteit is zeer goee

Van de Apple TV box ongetwijfeld.

KPN levert voor alle apps 6 Mb/s 1080i. Dat zal dan, indien ie er komt, ook voor Apple TV zo zijn. Dus waarschijnlijk dan mindere kwaliteit dan je weer van andere apps gewend bent. Ik neem aan dat je de kwaliteit kent. Je kunt het nu al via Apple TV gebruiken met diens cast functie in combinatie met de KPN TV app in je iPhone. Dat zou je dan ook krijgen via een Apple TV app.

Een oplossing:

Koop een Samsung tv. Daarin kan je de app voor KPN TV (Tizen, dus geen Google ofzo) downloaden zonder account. Waarschijnlijk staat ie er al in. Daarnaast je Apple TV box. Dan geen extra ontvanger meer nodig voor tv via kpn.

Ook bij LG (WebOS) zit ie er volgens mij al in.

Verder worden tv's ondersteund met Android-TV, maar dan is wel een Google account nodig voor de app in de Play Store. Je kunt voor ALLEEN tv dat Google account dan gebruiken. Verder doe je ALLES via het platform van Apple.

Smart TV van Samsung? Serieus? Even buiten het feit dat het service niveau van Samsung op een zeer bedenkelijk niveau staat (en ik dientengevolge ook nooit Samsung meer zal nemen, maar dat terzijde), staat Samsung sowieso niet bekend om haar update beleid. Smart TV’s ook niet. Apps én OS en worden sowieso niet langer dan 2 hooguit 3 jaar niet meer ondersteunt.

Google probeer ik sowieso te vermijden vanwege de bekende (privacy-) reden. 

 

Gene Simmons schrijft: Google probeer ik sowieso te vermijden vanwege de bekende (privacy-) reden. 

Ach, Apple weet niks van je, toch? Je hoeft daar ook helemaal geen account te maken. (...)

Verder ben ik het wel met je eens dat Samsung niet helemaal top is. Zelf vind ik Sony tegenwoordig heel mooi. Maar dat is Android-TV besturing dus die wou ik voor jou niet noemen natuurlijk.

Enige optie met alleen Apple is momenteel dus de KPN TV app in je telefoon i.c.m. Airplay.

Of overstappen naar een provider met wel mogelijkheid voor de Apple TV box.

Maar ja, Ziggo 720p, wordt je waarschijnlijk niet blij van.

T-mobile levert wel de mogelijkheid tot een boxloos TV abonnement.

Verder is NLziet natuurlijk mogelijk. Die zit wel op de Apple en geeft een fantastisch mooi beeld! Zender aanbod is voldoende. Zeker als je ook het NLziet-extra pakketje erbij neemt.

Zenderlijst NLziet:

1 NPO 1 HD
2 NPO 2 HD
3 NPO 3 HD
4 RTL 4 HD
5 RTL 5 HD
6 SBS 6 HD
7 RTL 7 HD
8 Veronica / Disney HD
9 NET 5 HD
10 RTL 8 HD
11 RTL Z HD
12 SBS 9 HD
13 INplus HD (vh. INsight)
14 Één HD (VRT)
15 Canvas HD (VRT)
16 Ketnet HD (VRT)
17 TV 538 HD
18 RTL Crime HD
19 RTL Lounge HD
20 RTL Telekids HD
21 Pebble TV (720P)
22 NPO 1 Extra HD (720P)
23 NPO 2 Extra HD (720P)
24 NPO Politiek & Nieuws (720P)
25* BBC First ( 720P)
26* BBC One (720P)
27* BBC Two (720P)
28* BBC World News (720P)
29* BBC Entertainment (576P)
30* History (720P)
31* Crime + Investigation (720P)
32* curiositY (720P)
33* E! Entertainment (720P)
34* Euronews (720P)
35-47 Regionalen HD (720p)
48 AT 5 HD (720p)

*Extra zenderpakket (NLziet Extra; 25 t/m 34):
BBC: First*, One, Two, Entertainment* (SD), World News. Verder nog History*, Crime+Investigation*, Curiosity*, E! Entertainment* en Euronews*.

 

Reputatie 6
Badge +2

Ik had graag nog Duitse zenders (en eventueel CNN) erbij gehad in het aanbod van NLZiet. Dan was het een volwaardige vervanging voor KPN geweest. Wie weet komt dat nog in de toekomst. Over het algemeen wordt hier het meeste naar de reguliere TV gekeken via NLZiet, niet via het KPN kastje (waar er nog 1 van over is, alle andere TV’s hebben alleen een Apple TV).

 

Als mijn glasvezel van KPN niet zo verdomd stabiel was (geen enkele storing in +10 jaar), dan was ik allang overgestapt naar T-Mobile, maar nu ben ik daar te huiverig voor (ik werk vanuit huis dus een stabiele internetverbinding heeft prioriteit 1).

Reputatie 4
Badge +1

Gene Simmons schrijft: Google probeer ik sowieso te vermijden vanwege de bekende (privacy-) reden. 

Ach, Apple weet niks van je, toch? Je hoeft daar ook helemaal geen account te maken. (...)

Verder ben ik het wel met je eens dat Samsung niet helemaal top is. Zelf vind ik Sony tegenwoordig heel mooi. Maar dat is Android-TV besturing dus die wou ik voor jou niet noemen natuurlijk.

Enige optie met alleen Apple is momenteel dus de KPN TV app in je telefoon i.c.m. Airplay.

Of overstappen naar een provider met wel mogelijkheid voor de Apple TV box.

Maar ja, Ziggo 720p, wordt je waarschijnlijk niet blij van.

T-mobile levert wel de mogelijkheid tot een boxloos TV abonnement.

Verder is NLziet natuurlijk mogelijk. Die zit wel op de Apple en geeft een fantastisch mooi beeld! Zender aanbod is voldoende. Zeker als je ook het NLziet-extra pakketje erbij neemt.

Zenderlijst NLziet:

1 NPO 1 HD
2 NPO 2 HD
3 NPO 3 HD
4 RTL 4 HD
5 RTL 5 HD
6 SBS 6 HD
7 RTL 7 HD
8 Veronica / Disney HD
9 NET 5 HD
10 RTL 8 HD
11 RTL Z HD
12 SBS 9 HD
13 INplus HD (vh. INsight)
14 Één HD (VRT)
15 Canvas HD (VRT)
16 Ketnet HD (VRT)
17 TV 538 HD
18 RTL Crime HD
19 RTL Lounge HD
20 RTL Telekids HD
21 Pebble TV (720P)
22 NPO 1 Extra HD (720P)
23 NPO 2 Extra HD (720P)
24 NPO Politiek & Nieuws (720P)
25* BBC First ( 720P)
26* BBC One (720P)
27* BBC Two (720P)
28* BBC World News (720P)
29* BBC Entertainment (576P)
30* History (720P)
31* Crime + Investigation (720P)
32* curiositY (720P)
33* E! Entertainment (720P)
34* Euronews (720P)
35-47 Regionalen HD (720p)
48 AT 5 HD (720p)

*Extra zenderpakket (NLziet Extra; 25 t/m 34):
BBC: First*, One, Two, Entertainment* (SD), World News. Verder nog History*, Crime+Investigation*, Curiosity*, E! Entertainment* en Euronews*.

 

Je vergeet even voor het gemak dat Google miljarden verdient aan gegevens☺️ je hele hebben en houden wordt gewoon maar even op straat gegooid. Mij niet gezien.

Zoals gezegd, we gaan binnenkort verhuizen. Lieftst heb ik gewoon glas, Ziggo heeft een minnetje. Zolang  KPN geen app heeft, heeft KPN ook een minnetje. T-Mobile dus twee plusjes. 
Jammer voor KPN. 😄

dat Google miljarden verdient aan gegevens je hele hebben en houden wordt gewoon maar even op straat gegooid.

Ik ben mijn gegevens nog nooit “op straat” (op internet) tegen gekomen.

Maar ook ik hoop dat er ooit een app voor Apple TV komt. Want het blijft toch een beetje apart bij KPN.

Reputatie 4
Badge +1

Nu TV+ onlangs in het leven is geroepen door KPN weten we ook waarom er zo weinig tijd voor een Apple TV app is.


Ook de normale TV ontvangers hebben afgelopen jaar weinig nieuwe functionaliteit gekregen (HDMI CEC? HD Glas op 1? Echt standby zonder lange opstarttijd)

 

Blijkbaar ligt de focus bij TV+/Google/Android.

Reputatie 7
Badge +8

Als mijn glasvezel van KPN niet zo verdomd stabiel was (geen enkele storing in +10 jaar), dan was ik allang overgestapt naar T-Mobile, maar nu ben ik daar te huiverig voor (ik werk vanuit huis dus een stabiele internetverbinding heeft prioriteit 1).

Ach, vrienden van mij wonen in een ander deel van de stad en hebben al een paar jaar internet (en tv-only) van T-Mobile via de glasvezel van ODF. Ik heb ze nog nooit horen klagen over een instabiele verbinding of slechte service. Ze kijken TV via de Apple TV en het beeld is uitstekend. En, ze ontvangen ook nog eens TV5 😉, een zender die kpn ook mist. 😠

Open Dutch Fiber had ook vergevorderde plannen om in deze wijk glasvezel aan te leggen maar die zijn (voorlopig) uitgesteld toen de ‘groene’ concurrent zich ook meldde. Die zijn na een agressieve en twijfelachtige marketingcampagne, gevolgd  door stilte, uitstel en uitstel nu eindelijk begonnen met graven maar van harte lijkt het allemaal niet te gaan.

Gene Simmons schrijft: Beeldkwaliteit is zeer goee

Van de Apple TV box ongetwijfeld..

Een oplossing:

Koop een Samsung tv. Daarin kan je de app voor KPN TV (Tizen, dus geen Google ofzo) downloaden zonder account. Waarschijnlijk staat ie er al in. Daarnaast je Apple TV box. Dan geen extra ontvanger meer nodig voor tv via kpn.

Ook bij LG (WebOS) zit ie er volgens mij al in.

Verder worden tv's ondersteund met Android-TV, maar dan is wel een Google account nodig voor de app in de Play Store. Je kunt voor ALLEEN tv dat Google account dan gebruiken. Verder doe je ALLES via het platform van Apple.

Een nieuwe TV kopen om één - zeer matige - beta-app te gebruiken gaat imho toch wel erg ver.

Ik dien m’n contract uit en dan is het bye-bye zwaai zwaai en ga voor TV naar NL-Ziet. 

Reageer