Beantwoord

Wanneer komt NPO start bij KPN?

  • 5 August 2022
  • 15 reacties
  • 3785 keer bekeken

Wanneer komt npo start op kpn?

Of moet ik terug naar Ziggo?

JL dinsdag gestart bij KPN. Hoeft toch niet meteen spijt te hebben? Kijk wekelijks of vaker naar NPO start

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 1 November 2022, 11:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Maza ,

Daar zijn geen plannen over bekend. 

Om te kunnen internetten en bijvoorbeeld NPO Start te gebruiken heb je een Smart TV nodig. De digitale ontvanger van KPN biedt geen optie tot het gebruik van NPO Start.

bron : 

 

Waarom stel je je afhankelijk (van de box) van je provider?

Terwijl je voor een paar tientjes zelf een streamingbox kunt kopen als je geen smart-televisie hebt. Heb je wel een smart-televisie dan is je opmerking niet te volgen. Want daar zit de app gewoon al in.

Ziggo heeft ook apps niet: HBOmax, Disney+.
De app van Viaplay hebben ze wel, maar alleen via de Next en Next Mini heb ik begrepen.

Een streamingbox kan je van alles zelf opzetten en verdien je gauw genoeg terug door niet naar het duurdere Ziggo terug te gaan. ( ik kom daar nml een stukje duurder uit als ik daar hetzelfde neem als hier. Zeker zo'n 12,50 p/mnd.)

https://www.totaaltv.nl/nieuws/npo-start-binnenkort-rechtstreeks-op-decodeer-kpn-interactieve-tv

 

NPO Start

Aan de reeks direct toegankelijke streamingdiensten via de Interactieve TV-decoders wordt binnenkort nog een nieuwe dienst toegevoegd. Het gaat om de app NPO Start van de publieke omroep. NPO Start is al enige tijd direct via de decoder beschikbaar bij Ziggo voor gebruikers van de Mediabox Next. KPN-woordvoerder Gerd de Smyter bevestigt de komst van NPO Start aan Totaal TV. “KPN wil zijn tv-kijkers toegang bieden tot het beste entertainment. Daar hoort app-integratie ook bij. We voegen dan ook regelmatig nieuwe apps toe aan de verschillende tv-ontvangers. De NPO Plus app is momenteel nog niet geïntegreerd, maar we hopen dat binnenkort te realiseren. Als dat het geval is, zullen we onze klanten hierover informeren.”

Reputatie 7
Badge +20

KPN maakt zelf geen app's. Uitgezonderd de eigen KPN ITV app.

De streamingdienst moet de app maken, maar voor Linux zijn er weinig die dat willen doen.

De KPN tv decoder werkt op Linux.

 

Gelukkig kan je altijd via de Smart tv kijken of Chromecast, etc.

 

En als ik het goed lees in het bericht van @stada zit ook de NPO app straks op de KPN tv decoder.😉

Alleen vertrouw ik Totaal tv niet zo erg.

@joop2011 dat jij Totaal TV niet vertrouwt dat moet je zelf weten. Maar indirect zeg je met dit antwoord dat je KPN dus ook niet vertrouwt. Immers in dit artikel van het door jou zo wantrouwde Totaal TV staat namelijk een letterlijk van een KPN woordvoerder overgenomen uitspraak dat NPO Start binnenkort met de NPO Start-app op de nieuwere modellen bruikleendecoder komt.

 

Overigens heb je voor mij een bron waarin inzichtelijk wordt gemaakt dat providers op dit moment zelf geen apps maken voor hun decoder? Je schrijft dit dan wel bij elke discussie die gaat over apps op de decoders van KPN maar wat is dan je bron? 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 dat jij Totaal TV niet vertrouwt dat moet je zelf weten. Maar indirect zeg je met dit antwoord dat je KPN dus ook niet vertrouwt. Immers in dit artikel van het door jou zo wantrouwde Totaal TV staat namelijk een letterlijk van een KPN woordvoerder overgenomen uitspraak dat NPO Start binnenkort met de NPO Start-app op de nieuwere modellen bruikleendecoder komt.

 

Overigens heb je voor mij een bron waarin inzichtelijk wordt gemaakt dat providers op dit moment zelf geen apps maken voor hun decoder? Je schrijft dit dan wel bij elke discussie die gaat over apps op de decoders van KPN maar wat is dan je bron? 

 

Sorry @TvG2016 

Ik heb geen zin om een zinloze discussie te starten.

Dus laat maar.

 

P.S.

KPN vertrouw ik wel.😉

Als je geen zin heb in een discussie waarom lok jij die dan uit? Je vertrouwt KPN wel maar de woordvoerder niet? Of denk je dat Totaal TV zomaar wat woorden heeft neergezet en voor de gein de naam van een woordvoerder op internet heeft opgezocht en die er maar bij heeft gezet?

 

Maar goed, jij wilt die discussie niet voeren. Is jou goed recht. Net zo goed als het mijn goed recht is om jou aan te spreken als je mij persoonlijk aanvalt omdat ik de auteur bent van dat artikel. Maar nu weet ik  nog steeds niet wat jouw bron is van jouw melding dat providers zelf geen apps maken voor hun decoders? Dat is iets wat je hier en bij alle andere topics over apps zegt. Ik ben heel erg benieuwd naar onderbouwing van die bewering.

Reputatie 7
Badge +20

Topic gaat over:

Wanneer komt NPO start bij KPN? 😉😊

 

“off topic”

Zover ik weet maken tv fabrikanten, Providers, Mobiele telefoon fabrikanten niet zelf de app's. (uitgezonderd de eigen app's natuurlijk).😊

Ik heb hier geen bron voor.😊

Wel ooit ergens gelezen. 😉😊😊

“off topic” 

Reputatie 7
Badge +15

@joop2011 en @TvG2016 Zullen we hier on topic houden? 

Mochten jullie onderling nog willen sparren over het onderwerp kan dat altijd via privé berichten!

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 en @TvG2016 Zullen we hier on topic houden? 

Mochten jullie onderling nog willen sparren over het onderwerp kan dat altijd via privé berichten!

 

Helemaal met je eens.

@Rutger_ mijn excuus, ik had niet meer moeten reageren. 

 

Wanneer komt NPO start bij KPN? 😉😊

@joop2011 dank voor het melden dat je geen bron hebt.

On topic: het antwoord op de vraag ‘Wanneer komt NPO Start op decoder van KPN’ is dus volgens de officiële kanalen van KPN blijkbaar binnenkort.

Reputatie 1

Zou echt super fijn zijn als NPO start als app bij “apps op tv” van KPN zou komen. Binnenkort kan voor mij niet snel genoeg zijn

Reputatie 7
Badge +20

@Broekh002 

Heb je een Smart tv? 

Zo ja, dan kan je alle app's daarop kijken (alleen de ab van de tv erbij nodig).

Wij kijken altijd de streamingdiensten via de app op de smart tv.

 

Of koop een Chromecast, dan kan je ook alles perfect zien. 😉

Reputatie 7
Badge +25

Hoi iedereen,

De NPO Start app is nu beschikbaar bij KPN. Hier lees je meer:

 

Prima! het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat 

Hartelijk dank

benstada.nl