Vraag

Weer storing STB NMC 400 en internet valt steeds weg

  • 25 January 2022
  • 8 reacties
  • 89 keer bekeken

Beste KPN,

Ik worstel nu al meer dan een jaar met onderstaand probleem en heb inmiddels meerdere malen contact gehad met KPN klantenservice. Tot op heden is het probleem nog steeds niet opgelost dus probeer ik het maar eens hier.

Een hele tijd geen last meer gehad maar nu ineens is het probleem weer in alle hevigheid terug. Regelmatig (meestal avonds) krijg ik foutmelding STB-NMC-400 op mijn TV-ontvangers, de ene keer op de ene, de andere keer op de andere, en altijd NET als je TV wilt kijken. Soms gevolgd door een F-301 storing. Daarbij is ook het internet (dus niet het Wifi) erg onstabiel.

Natuurlijk alle gebruikelijke stappen al doorlopen, ontvanger opnieuw opstarten, software opnieuw installeren, resetten, modem opnieuw opstarten, modem reset, TV ontvanger alleen op modem aansluiten etc etc. Allen zonder concreet en blijvend resultaat. Na verloop van tijd komt verbinding vaak “vanzelf” weer terug. Soms duurt dit een uur, soms een halve dag. Al vele malen contact gehad met de klantenservice, zelfs een monteur aan thuis gehad. Lijn doorgemeten, meting gestart, boel nagekeken en natuurlijk niks kunnen vinden : Het probleem zit in uw eigen netwerk…

OK, ik heb misschien iets meer apparatuur in mijn meterkast en netwerk dan de gemiddelde KPN-klant, en wellicht ook apparatuur die de KPN-monteur niet kent, maar om het probleem dan maar direct bij mijn eigen netwerk neer te leggen is mij iets te kort door de bocht. Daarop ALLE netwerkapparaten losgekoppeld en alleen de TV ontvangers aangesloten. Het probleem blijft… Dus het zit in mijn eigen netwerk aldus KPN?? Maar volgens KPN moeten we maar eindeloos blijven zoeken naar iets dat verandert in mijn eigen netwerk dat de storing veroorzaakt..

Inmiddels staat het boeltje nu weer in storing. Een uur geleden werkte alles nog “zonder problemen” en amper een uur later weer in storing. En wat is er in de tussentijd gebeurt in mijn netwerk? NIETS!! Als er volgens jullie iets is in mijn netwerk dat het probleem veroorzaakt dan hoor ik ook graag van jullie wat dat dan is, en wat ik nog liever zou willen : een OPLOSSING!

Ik ben nu inmiddels meer dan een jaar aan het stoeien met dit probleem. Na vele minuten aan de telefoon, uren zonder tv en eindeloze ergernis en tijd verder overweeg ik als trouwe jarenlange KPN-klant inmiddels serieus over te stappen op een andere provider.

KPN, hoe gaan we dit oplossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Lights-On ,

Welk modem heb je?En welke ontvanger?En hoe zijn de ontvangers met het modem verbonden(kabel DVS etc)?En heb je een switch?

Modem : Experiabox V10

TV ontvangers : Arcadyan HMB2260 & Arris VIP2952 V2
Beiden bedraad aangesloten direct op het modem (zonder switch)

Verder drie LAN-switches en WIFI accespoint in het netwerk aanwezig

Modem : Experiabox V10

TV ontvangers : Arcadyan HMB2260 & Arris VIP2952 V2
Beiden bedraad aangesloten direct op het modem (zonder switch)

Verder drie LAN-switches en WIFI accespoint in het netwerk aanwezig

OK,

Kan je die switches even verwijderen en het dan aankijken?

OK,

Kan je die switches even verwijderen en het dan aankijken?

Als je mijn verhaal hebt gelezen : Dat al geprobeerd. Dit werk meestal wel om de boel weer aan de praat te krijgen, maar ook in die situatie komt het probleem terug.

Het lijkt me sterk dat beide ontvangers defect zijn..

Ik verdenk het modem een beetje daardoor.

Wil je nog 2 dingen proberen?

 

Druk herstel+reset in op de experiabox tot power uitgaat.

Probeer op beide ontvangers daarna nog een keer een reset:

 

Hoi Martijn,

Ook deze procedure heb ik inmiddels al meerdere keren uitgevoerd. Helaas ook dan zonder resultaat. Software installeren resulteert soms, zoals nu in een P-301 storing.

Als de software opnieuw geïnstalleerd is en of de ontvanger en modem gereset, en ook al modem volledig gereset en opnieuw geïnstalleerd komt het probleem na verloop van tijd (dit dan kort of lang zijn) altijd terug.

Ik heb 2 verschillende typen TV-ontvangers met beiden hetzelfde probleem, dus het lijkt mij ook sterk dat het probleem in de TV-ontvangers zit

Persoonlijk verdenk ik al langere tijd eerder het modem...

 

Persoonlijk verdenk ik al langere tijd eerder het modem...

Ik verdenk ook een modem,Ik stuur je zo een privebericht.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lights-On, welkom hier. 

Foutcode STB-NMC-400 dus. Al vrij lang als ik het zo zie. Ik zie wat contact van augustus afgelopen jaar. 

De foutcode wordt in ieder geval veroorzaakt doordat er te weinig tv pakketjes bij de ontvanger aankomen. Dit zit dus ergens tussen ons en de ontvanger bij jou thuis. Als het vaak 's avonds is, dan is het aannemelijk dat mijn collega's aangeven dat het in jouw netwerk zit, dit omdat het zich anders altijd moet voordoen. Dat zou ik ook eerder verwachten bij een defect in het modem. Maar wellicht kan die de pieken niet aan? Want in de avond wordt het netwerk heviger gebruikt dan overdag?