Vraag

Wie weet raad met foutcode 307?

  • 19 March 2023
  • 10 reacties
  • 105 keer bekeken

Het stappenplan al meerdere malen herhaald, foutcode 307 blijft. Nadat eerst Ned1 begon te bevriezen.

Dit probleem speelt al weken.

wie weet raad, modem bij KPN brengen?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Foutcode 307, zie ook hier.

 

Maak je toevallig gebruik van een DVS?

Dat kan een mogelijke oorzaak zijn. 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

De melding gaat over het feit dat de decoder zijn software niet kan laden.

Veelal gaat het dan om een verbindingsprobleeem tussen het kastje, en de verbinding met KPN.

Dus nalopen van die verbinding is de eerste stap. Hoe zit deze verbonden aan je experiabox?

Hopelijk heb je kabels lopen, dat is namelijk de enige zorgeloze verbindingswijze. Deze kKabels allemaal even checken, zitten ze goed in de poortjes, zitten er beschadigingen op?

Is het niet bekabeld: dan zitten er “usual suspects” tussen zoals @joop2011 al aangeeft DVS, of is er een draadloze verbinding tussen? Dan wordt het direct lastiger.

Laat even weten.

Hallo, dank voor jullie reactie.

Vandaag gebeld door EOA, experts of afstand. Hoogstwaarschijnlijk ligt het aan het modem. Besloten is om een nieuwe in te zetten.

Hopelijk is het hier mee opgelost. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Foutmelder. Welkom op het KPN Forum! Wat goed om te lezen dat er inmiddels al gewerkt wordt aan een oplossing. Laat je ons weten of een nieuw modem het probleem uiteindelijk verhelpt?

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat een nieuwe tv-ontvanger het probleem inmiddels heeft verholpen. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag!

Hallo Vikash,

Nieuwe modem, zelfde probleem. Nog door KPN gebeld nadat ik dit heb verzocht via de chat. Ik zou door KPN terug gebeld worden om een monteur het op te laten lossen.
Vroeg nog aan de medewerker, als ik de telefoon niet opneem, ik werk namelijk en zit niet voor de buis, het nog een keer te proberen. Natuurlijk meneer. Één keer gebeld helaas gemist en nooit meer terug gebeld. 

Ik ben was dus even klaar met deze manier van probleem oplossen van de KPN.  vandaar mijn late reactie.

Mvg.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ik kan mij voorstellen dat je er wel even klaar mee was. Ik zoek alsnog graag met je mee naar een oplossing. Wil je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 

Hallo Vikash, uitgevoerd.

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat je op dit moment twee tv-ontvangers hebt. Krijg je deze foutcode op beide ontvangers te zien? Wanneer je deze foutcode alleen op één van de ontvangers te zien krijgt wil ik je vragen om de ontvangers met elkaar om te wisselen. Op deze manier komen we er achter of het probleem in de verbinding tussen jouw ExperiaBox en tv-ontvanger zit of in de tv-ontvanger zelf.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb al een tijdje niets meer van je gehoord. Ik ga er dus vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen, anders hoor ik het graag!

Reageer