Wil jij de nieuwe tv-ontvanger van KPN testen?

  • 18 March 2022
  • 477 reacties
  • 23788 keer bekeken
Wil jij de nieuwe tv-ontvanger van KPN testen?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

477 reacties

@JanD

En dan nog. De vraag stelling is testen nieuwe ontvanger. Dan is het nog steeds volkomen logisch dat het dan je kpn id van je abo's moet zijn.

Maar goed, geniet van het testen!

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb een vraag. Kan je ook mee doen wanneer je 4G SIB hebt. Mijn internet snelheid via de lijn is 6 Mbit/s na bijschakelen van de 4G modem kom ik op 40-60 Mbit/s. Ik hoop van wel natuurlijk 😊

Denk het niet, want je hebt minimaal 10 mbits nodig en SIB telt niet mee met tv ontvangers. Dus met 6mbits voldoe je dan niet aan de minimale eis.

Badge +12

Zojuist aangemeld. Hopelijk start de test over een paar weken. Per 6 april stap ik namelijk over van XS4ALL naar KPN glas 1000/1000.

Reputatie 7

Denk het niet, want je hebt minimaal 10 mbits nodig en SIB telt niet mee met tv ontvangers. Dus met 6mbits voldoe je dan niet aan de minimale eis.

Toch staat dat niet in de randvoorwaarden en het zou maar zo kunnen zijn dat die nieuwe TV ontvanger geen gebruik maakt van IGMP multicasting en prima in SIB omgevingen ingezet kan worden.

Reputatie 7
Badge +9

Denk het niet, want je hebt minimaal 10 mbits nodig en SIB telt niet mee met tv ontvangers. Dus met 6mbits voldoe je dan niet aan de minimale eis.

Toch staat dat niet in de randvoorwaarden en het zou maar zo kunnen zijn dat die nieuwe TV ontvanger geen gebruik maakt van IGMP multicasting en prima in SIB omgevingen ingezet kan worden.

Ik meld mij gewoon aan en hoor wel of ik mee kan doen. Ik ben benieuwd. 

@JanD

En dan nog. De vraag stelling is testen nieuwe ontvanger. Dan is het nog steeds volkomen logisch dat het dan je kpn id van je abo's moet zijn.

Maar goed, geniet van het testen!

Hallo @PeterG , we moeten eerst nog door de ballotage commisie heen, we zijn genomineerd om te testen, maar nog niet uitverkoren.

 

Reputatie 1

Aangemeld! Ik ben benieuwd of ik door de selectie kom, heb wel testervaring. 

@Paul_  ik doe ook graag mee aan deze test

Ik heb de vragenlijst ingevuld :grinning::thumbsup:

 

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @PeterG , we moeten eerst nog door de ballotage commisie heen, we zijn genomineerd om te testen, maar nog niet uitverkoren.

Ik hoop toch wel als de eerste klanten zich aanmelden aan de beurt komen. 😁😉

@Dennis Schreve en @JanD , wat jij zegt Jan klopt volgens mij als een bus, aan de hand van de vragen gaan ze denk ik namelijk een uitgebreide selectie maken van test kandidaten, verschillende samenstellingen van het gezin, leeftijd testers, en gebruikte apparatuur, om te zorgen dat het op zoveel mogelijk vlakken getest gaat worden.

Maar ik doe niet mee, ten eerste geen zin in, ten tweede geen tijd voor, wil ik er niet voor maken.

Ten derde, ben aan het kijken of ik toch over ga op Ziggo, aanbieding is wel heel strak en kan ik kijken via een Ci+ module ipv een lastig kastje.

Reputatie 7
Badge +8

Ziggo gaat straks ook af van coax kabels met de setup boxen die gaan ook volledig over op iptv met utp kabel dit zal nog wel even duren maar is wel wat ze gaan doen.

Reputatie 7

Ziggo gaat straks ook af van coax kabels met de setup boxen die gaan ook volledig over op iptv met utp kabel dit zal nog wel even duren maar is wel wat ze gaan doen.

De Mediabox Next mini van Ziggo heeft ook geen LAN poort en werkt alleen via WiFi. Ik denk dat ook daar de omslag van DVB-C naar IPTV weleens sneller zou kunnen gaan dan je zou denken. Het zou me niets verbazen als er binnenkort een moment komt waarop nieuwe abonnees alleen nog maar IPTV af kunnen nemen.

Badge +12

Ziggo gaat straks ook af van coax kabels met de setup boxen die gaan ook volledig over op iptv met utp kabel dit zal nog wel even duren maar is wel wat ze gaan doen.

De Mediabox Next mini van Ziggo heeft ook geen LAN poort en werkt alleen via WiFi. Ik denk dat ook daar de omslag van DVB-C naar IPTV weleens sneller zou kunnen gaan dan je zou denken. Het zou me niets verbazen als er binnenkort een moment komt waarop nieuwe abonnees alleen nog maar IPTV af kunnen nemen.

Prima voor de concurrentie in de markt. Het maakt het overstappen van Ziggo naar KPN (en vice versa) een stuk makkelijker. En natuurlijk de ontwikkelingen die er voor zorgen dat iemand blijft of niet.

Reputatie 1

Op zich wil ik me best aanmelden, maar het is een testapparaat: wat als ie niet (goed) werkt, kan ik dan terugvallen op de oude TV-ontvanger ?  Of moet je die inleveren bij ontvangst testapparaat ?

Ook ik heb me aangemeld. Hardware en software is echt een hobby van me. Ben benieuwd...

Reputatie 7
Badge +21

Op zich wil ik me best aanmelden, maar het is een testapparaat: wat als ie niet (goed) werkt, kan ik dan terugvallen op de oude TV-ontvanger ?  Of moet je die inleveren bij ontvangst testapparaat ?

@gerpol  Je hoeft de oude TV-ontvanger niet in te leveren, dus je kan daar altijd op terugvallen. Je krijgt het testapparaat er gewoon bij.

Reputatie 7

@wjb De stekker adapter heeft een ethernet poort en een usb aansluiting. Bekabeld internet gaat vervolgens via de usb naar de mini.

Dat ding werkt enorm fijn! Vergelijkbaar met de iptv als kpn. Dus als die inzetbaar wordt dan ruil ik mijn huidige next zeker in. #wegmetcoax

Ik had er gisteren niet bij stilgestaan toen ik me aanmeldde voor deze test, maar kan je een eigen router (Ubiquiti USG) blijven gebuiken voor het testen van deze tv box? Mijn hele netwerk is erop ingericht dus de Experiabox eraan hangen gaat ‘m niet worden.

Reputatie 7

@wjb De stekker adapter heeft een ethernet poort en een usb aansluiting. Bekabeld internet gaat vervolgens via de usb naar de mini.

Goed dat dat apparaat ook bekabeld aangesloten kan worden.

Ik denk ook dat men daar heel verstandig aan doet. Zelfs de Chromecast Google TV is bekabeld aan te sluiten en ik denk dat dat ook een vereiste is als je ook 4K HDR wilt ondersteunen.

Reputatie 7

Ik had er gisteren niet bij stilgestaan toen ik me aanmeldde voor deze test, maar kan je een eigen router (Ubiquiti USG) blijven gebuiken voor het testen van deze tv box? Mijn hele netwerk is erop ingericht dus de Experiabox eraan hangen gaat ‘m niet worden.

Vast wel, ik denk dat kpn juist zoekt naar een mix van Experia Boxen, de KPN Box en eigen routers.

Reputatie 7

Als ik mijn broertje mag geloven dan werkt dat gewoon goed, ook met 4K HDR. Tevens werkt hij ook op bluetooth. (doet de huidige niet) dus plakbaar achter de tv. 

Het apparaat waar je mee test vervangt je huidige NIET. Je betaalt er ook geen € 5 per maand extra voor.

Op zich wil ik me best aanmelden, maar het is een testapparaat: wat als ie niet (goed) werkt, kan ik dan terugvallen op de oude TV-ontvanger ?  Of moet je die inleveren bij ontvangst testapparaat ?

Hallo @gerpol , je bestaande decoder houd je gewoon, de test-decoder moet je na een ½ jaar weer inleveren.

Als het technisch mogelijk is beide decoders op de tv aansluiten, wil de 1 niet (goed) kun je gelijk overschakelen op de andere.

Je moet dan natuurlijk wel minimaal 2 HDMI-poorten hebben en een switch voor de netwerkkabels.

 

Denk het niet, want je hebt minimaal 10 mbits nodig en SIB telt niet mee met tv ontvangers. Dus met 6mbits voldoe je dan niet aan de minimale eis.

Toch staat dat niet in de randvoorwaarden en het zou maar zo kunnen zijn dat die nieuwe TV ontvanger geen gebruik maakt van IGMP multicasting en prima in SIB omgevingen ingezet kan worden.

Bedoel je nou dat je die eis van minimaal 10 Mb/s bandbreedte niet ziet staan? Want die staat toch echt in het startbericht. 

Reputatie 7

Denk het niet, want je hebt minimaal 10 mbits nodig en SIB telt niet mee met tv ontvangers. Dus met 6mbits voldoe je dan niet aan de minimale eis.

Toch staat dat niet in de randvoorwaarden en het zou maar zo kunnen zijn dat die nieuwe TV ontvanger geen gebruik maakt van IGMP multicasting en prima in SIB omgevingen ingezet kan worden.

Bedoel je nou dat je die eis van minimaal 10 Mb/s bandbreedte niet ziet staan? Want die staat toch echt in het startbericht. 

Die wordt toch ook prima gehaald immers @Hoopvol geeft aan met SIB wel 40-60Mbps te halen.