Beantwoord

YouTube werkt heel langzaam

  • 29 June 2022
  • 10 reacties
  • 96 keer bekeken

Hallo, ik heb de experia box v10. Ik heb vanaf dit kastje een internet kabel naar het zwarte (tv) kastje lopen.

 

Netflix werkt goed. Maar YouTube filmpjes (zender 202) laden duurd bizar lang en hangt vaak vast. Zeer storend want de Kids kijken er graag op.

 

Met de zwarte afstandsbediening kijken geeft net zoveel problemen. 

Op de laptop laad dit allemaal goed en snel.  Ik heb een Philips televisie van 1,5 jaar oud.

Hulp is gewenst.

 

Mvg Jens 

 

icon

Beste antwoord door joop2011 29 June 2022, 16:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo, ik heb de experia box v10. Ik heb vanaf dit kastje een internet kabel naar het zwarte (tv) kastje lopen.

 

Netflix werkt goed. Maar YouTube filmpjes (zender 202) laden duurd bizar lang en hangt vaak vast. Zeer storend want de Kids kijken er graag op.

 

Met de zwarte afstandsbediening kijken geeft net zoveel problemen. 

Op de laptop laad dit allemaal goed en snel.  Ik heb een Philips televisie van 1,5 jaar oud.

Hulp is gewenst.

 

Mvg Jens 

 

 

Kanaal 202 is geen zender, maar een snelkoppeling naar de app van YouTube.

 

Heb je een Smart tv?

Zo ja, kijk dan of het daar wel goed op werkt (wel de AB van de tv gebruiken).

 

P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app van de Smart tv.

Nooit problemen.

Uitgezonderd ViaPlay F1 op za en zo, die kijk ik dan via kanaal 225 (maar dat is iets anders dan de snelkoppelingen). 

Disney+ heb ik zelfs in 4K (dat is bij Disney+ zonder extra kosten).😉

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag  beste Jens v. Ikzelf heb de zelfde decoder Arris 4k 5202.ook de Experia box v10. Bij ons werk YouTube prima. wat vreemd. Maar wij hebben wel een glasvezel aansluiting. 🤔

Reputatie 7
Badge +13

@Jens v Ben je nog verder gekomen en werkt alles weer? Als ik nog wat kan doen laat het dan weten!

Hallo, ik heb de experia box v10. Ik heb vanaf dit kastje een internet kabel naar het zwarte (tv) kastje lopen.

 

Netflix werkt goed. Maar YouTube filmpjes (zender 202) laden duurd bizar lang en hangt vaak vast. Zeer storend want de Kids kijken er graag op.

 

Met de zwarte afstandsbediening kijken geeft net zoveel problemen. 

Op de laptop laad dit allemaal goed en snel.  Ik heb een Philips televisie van 1,5 jaar oud.

Hulp is gewenst.

 

Mvg Jens 

 

 

Kanaal 202 is geen zender, maar een snelkoppeling naar de app van YouTube.

 

Heb je een Smart tv?

Zo ja, kijk dan of het daar wel goed op werkt (wel de AB van de tv gebruiken).

 

P.S.

Persoonlijk geef ik altijd de voorkeur aan de app van de Smart tv.

Nooit problemen.

Uitgezonderd ViaPlay F1 op za en zo, die kijk ik dan via kanaal 225 (maar dat is iets anders dan de snelkoppelingen). 

Disney+ heb ik zelfs in 4K (dat is bij Disney+ zonder extra kosten).😉

Hey, dank voor je reactie. 

 

Het gaat inderdaad beter via de televisie app zelf. Toch blijft die vaak lang laden of vast hangen.  Waardoor ik de stroom op het kastje en tv ervanaf moet halen en alles opnieuw moet opstarten.  Wat daarin nu het probleem is ik heb geen idee.

Het vreemde is ook dat het soms uren goed gaat.  Maar er zijn ook dagen dat het bijna niet laad/werkt.  Verbinding testen laten nooit problemen zien.  Terwijl het dat wel lijkt te zijn omdat die dan blijft laden.

 

Mvg Jens 

 

Goedemiddag  beste Jens v. Ikzelf heb de zelfde decoder Arris 4k 5202.ook de Experia box v10. Bij ons werk YouTube prima. wat vreemd. Maar wij hebben wel een glasvezel aansluiting. 

Hallo, dankjewel voor je reactie. 

 

Dat zal denk ik ook veel sneller internet hebben en minder problemen geven.  Ik denk ook dat de snelheid hier een belangrijke rol speelt. 

 

Mvg Jens 

 

Je kunt het inderdaad beter op de Smart tv gebruiken. De app via onze tuner hebben wij niet zelf in beheer. 

Ik heb nu het probleem dat de internet verbinding stopt tijdens internet gebruik op de smart TV. Het enige waarmee het verholpen word is door alles uit te zetten.. En de stroom eraf te halen.  Dan opnieuw opstarten en dan doet die het weer. Dit geld voor YouTube als videoland 

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is die aangesloten? Via de wifi of ook met een kabel? 

Andere apps zoals Netflix werken wel?

Hoe is die aangesloten? Via de wifi of ook met een kabel? 

Andere apps zoals Netflix werken wel?

Wifi. 

Netflix kijken we via het kastje dat werkt altijd en goed. 

Alleen via de tv → youtube + videoland.  

Reputatie 7
Badge +20

Werken de andere apps op de smart tv wel goed?

De wifi adapters in smart tv's zijn vaak niet al te sterk. Vaak zitten ze ook aan de achterkant tegen de muur. Daardoor kunnen ze moeite hebben het signaal te ontvangen. 

Werkten de apps wel goed als je de tv met een kabel aansluit?