Beantwoord

Zeer trage tot blokkerende tv-ontvanger

  • 17 January 2022
  • 18 reacties
  • 126 keer bekeken

Reputatie 1

Zeer trage tot blokkerende Decoder, lees dat het software probleem is. Wanneer komt daar oplossing voor?

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor vraag aangemaakt. 

icon

Beste antwoord door Rier 25 January 2022, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Rier,

Heb je wat meer informatie van wat er gebeurd en op welk type ontvanger? Heb je al eens geprobeerd te software opnieuw in te laden

Reputatie 7

Welkom op het forum @Rier, dat klinkt alsof het niet prettig kijken is. Net als Chrizziey ben ik benieuwd wat er precies gebeurt en welk type tv-ontvanger je van ons hebt. Zou je dat kunnen beantwoorden? En kan je daarbij ook aangeven hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box, is dat met een directe kabel of met een draadloze verbindingsset?

Reputatie 7
Badge +20

Zeer trage tot blokkerende Decoder, lees dat het software probleem is. Wanneer komt daar oplossing voor?

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor vraag aangemaakt. 

 

Welke KPN tv decoder heb je en hoe is deze verbonden met de Experiabox? 

Reputatie 1

Het is een Arris Decoder, probleem zit vnl in de de TVgids, deze is zeer slecht te bedienen, reageert slecht op cursors. Aangesloten via HDMI. Ik heb software opnieuw geladen, geen verbetering. Ik had begrepen dat probleem opgelost zou zijn door aangepaste software, ik zie echter nog geen resultaat. Direct met netwerkkabel aangesloten op experiabox

Reputatie 7
Badge +20

Het is een Arris Decoder, probleem zit vnl in de de TVgids, deze is zeer slecht te bedienen, reageert slecht op cursors. Aangesloten via HDMI. Ik heb software opnieuw geladen, geen verbetering. Ik had begrepen dat probleem opgelost zou zijn door aangepaste software, ik zie echter nog geen resultaat. Direct met netwerkkabel aangesloten op experiabox

 

Heb je de Arris 2952 of de 5202?

 

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten (op laptop of desktop met UTP kabel aangesloten. )

Reputatie 7

We hebben geen reactie meer van je gezien @Rier, heb je de speedtest die Joop noemde al kunnen proberen? Wat kwam daar uit? En welk type Arris is het precies, zoals je ziet hebben we er verschillende modellen van.

Reputatie 1

Het is De Arris vip 2952 V2. Internetsnelheid is goed ruim 100 mps. Het probleem zit vlg mij in de software. Het probleem van de gids wordt ook gemeld op internet. Er zou nieuwe software komen, tot op heden blijft de tv gids haperen en traag, soms loop die vast. Zenders doen het goed.

Reputatie 1

Heb net ook frisse start geprobeerd. Kan dit niet uitvoeren, reageert niet met cursor om op ja te komen, dat gebeurt  ook met tvgids, gaat dan niet terug naar eerdere tijd.

Reputatie 1

Frsisse start lukt, springt na ruim 1 minuut naar ja

Reputatie 7

De snelheid die je haalt zit wel goed dus, maar wat lees je precies over de gids en waar? Er zijn problemen mee geweest, maar dat is ruim een jaar geleden. Dat is nu niet meer van toepassing dus. Hoe gaat het nu na de frisse start, gaat de gids sneller?

Reputatie 1

De snelheid die je haalt zit wel goed dus, maar wat lees je precies over de gids en waar? Er zijn problemen mee geweest, maar dat is ruim een jaar geleden. Dat is nu niet meer van toepassing dus. Hoe gaat het nu na de frisse start, gaat de gids sneller?

Nee, gaf geen oplossing, andere Decoder werkte wel goed.gebeld met kpn, krijg vandaag nieuwe Decoder. problemen met gids: niet kunnen terugkijken, na vooruitkijken niet meer terug kunnen met cursor, weer helemaal overnieuw beginnen. Ook geluid kwam pas na 20 seconden. Kortom alles reageerde later. Ga er vanuit dat nieuwe Decoder goed werkt. Dank voor de aandacht.

Reputatie 7

Een nieuwe ontvanger was ook mijn volgende idee inderdaad, ik ben benieuwd hoe het daarmee gaat. 

Reputatie 7

Heb je de nieuwe tv-ontvanger ontvangen @Rier? Hoe gaat het daarmee?

Reputatie 1

Werkt beter en sneller met geluid. Echter bij de  tv gids kan je nog steeds moeizaam terug in de tijd kijken. Ga je vooruit naar 22.00 uur , kan je bijna niet meer terug naar 20.00 uur. Moet je hem opnieuw openen.

Reputatie 7

Er is wel verbetering merkbaar dus, dat is fijn! De gids gaat nog niet optimaal begrijp ik, merk je dat bij de specifieke tijdstippen die je noemt of kan het op alle tijden gebeuren? En is dit bij bepaalde zenders meer dan andere zenders of is dat gelijk?

Reputatie 1

Probleem bij alle zenders, vooruit in tijd geen probleem. Terug gaan in tijd vaak niet mogelijk, soms na een korte tijd. Ik ga  dan uit de gids en start hem opnieuw op.Kortom gids is niet prettig om te gebruiken

Reputatie 7

Blijft dat ook als je deze tv-ontvanger een reset geeft? Die zal de gids daarbij ook opnieuw ophalen, het kan daarmee beter worden.

Reputatie 1

Ik vermoed dat de afstandsbediening het probleem is. Nieuwe batterijen erin gedaan, hielp niet. Ik denk dat de linker cursor niet goed functioneert. Ik heb een nieuwe aangevraagd. Ben benieuwd.