News

Zenderwijzigingen KPN 2020

Zenderwijzigingen KPN 2020

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

247 reacties

Heb je inderdaad al een gescheckt welke glasvezelleverancier dat is, erikje2014?

… en glasvezel loopt van af de centrale naar je huis. Die boer zit dan wel op 159 meter van je huis, de vezel naar je huis zal van af de centrale kilometers verderop moeten komen. En dat doen ze niet voor één huishouden natuurlijk.

Ik vermoed zo maar dat die boer maandelijks heel wat meer kwijt is dan een paar tientjes voor die aansluiting.

Reputatie 3
Badge +1

...in dit gebied moet  ik haast wel ziggo nemen   , de boeren op 50 meter achter me hebben glasvezel  maar effe kabel door trekken naar normale mensen homaar   

steek je geld in een kabel van 159 meter, zodat ik ook glasvezel heb  ipv deze dommigheid

Heb je bij die boeren al eens nagevraagd wie de glasvezel aangelegd heeft want de kans is groot dat dat niet door KPN NetwerkNL is gedaan maar door een andere partij.

Dan valt er voor KPN dus ook niets "door te trekken".

geen idee wie daar gegraven heeft, er stond geen kpn netwerknl op de kraantjes..  🙂 sommigen spraken een duits dialect maar weet wel dat ze kpn glasvezel hebben als abbo,anderen fiberworld enz ik  ga je niet straat noemen uiteraard. het wel vreemd dat het daar wel kan, wonen 7 boeren op 5 km straat zo ongeveer, hier wonen 25 op 200 meter, links en rechts van de straat.

het is jammer maar ben nu overgestapt op ziggo een aanbieding, 50mB en hbo in pakket voor 12 maanden voor dezelfde maandprijs als ik nu betaal eerste 3 maanden zelfs nog een korting. steeds meer betalen voor minder, dat is wat me tegenstaat, niet de kwaliteit van kpn 

Reputatie 3
Badge +1

Heb je inderdaad al een gescheckt welke glasvezelleverancier dat is, erikje2014?

… en glasvezel loopt van af de centrale naar je huis. Die boer zit dan wel op 159 meter van je huis, de vezel naar je huis zal van af de centrale kilometers verderop moeten komen. En dat doen ze niet voor één huishouden natuurlijk.

Ik vermoed zo maar dat die boer maandelijks heel wat meer kwijt is dan een paar tientjes voor die aansluiting.

geen idee zal morgen vragen, aardappels zijn op en hij heeft meer dan genoeg. vanwege  feit frietjes worden niet meer gegeten avbe, had ie over. hij echte boer,ik niet, woon in een klein huisje ooit in zijn familie geweest de grond dan,  ik vlieg niet met drones en tractoren die die uit zichzelf gaan, zaai wat akker mengsel zodat bijen ed nog iets te eten hebben

Reputatie 3
Badge +1

@erikje2014

had hbo opgekocht

Dat is juist gebruikt door Libery Global, de eigenaar van Ziggo én HBO, om exclusief via Ziggo aan te bieden. Andere providers maken geen kans.

zorg dat prime video, niet met een visa moet

Het is aan Amazon om hun betaalmogelijkheden aan te passen. Met iDeal i.c.m. aut. afschrijving. Daar heeft KPN geen enkele invloed op.
Dat Netflix via de factuur van KPN kan… dat is alleen de inning. Het abo moet je bij Netflix zelf afsluiten (en daar dan de betaalmogelijkheid opgeven).

maak es disney in standaard pakket

Bij alle providers zit Disney channel in het basispakket. (of je moet iets specifieker zijn met “Disney”)

in dit gebied moet  ik haast wel ziggo nemen

Als / aangezien je HBO wilt niet zo’n gekke keuze inderdaad. Overigens hebben zij dan weer geen Prime app in hun apparatuur en zul je een tv moeten hebben die dat heeft. En ook een creditcard; kan een prepaid creditcard zijn.

Verder kun je voor tv een schotelabonnement nemen zodat je die 14 Mb/s volledig overhoudt voor internet, w.o. streamen van Netflix, Amazon, Canal Digitaal-app (met schotelabo heb je daar toegang op).

,, ja opties genoeg peter,die me geld kosten, das niet zo moeilijk, het wordt moeilijker, als het komt op krijgen waar je voor betaald bij kpn. tuurlijk kan ik een schotel kopen en max 14 mb halen probleem is ik betaal voor 40mb. dus kpn moet zorgen dat het hier haalbaar is. miet meer of minder. vorig jaar lag hele straat open, vanwege riolering per vergis had kabel ziggo door geknipt, zeiden ik zei geeft niet heb toch kpn, later ging die ook,effe stukje eraf tussen stukje en mijn mb ging van 10 naar 14, geeft dus aan dat netwerk of de grondkabels aan vervanging toe zijn.. en als straat toch openligt lijkt me dat de slimste en goedkoopste manier om glasvezel te leggen. hier kan die extra snelheid via 4 g ook niet want de dekking ontbreekt.

verder heb pc aan tv dus kan hbo kijken via abbo van mensen met ziggo en ook van mensen met een netflix. je moet wat wil je goedkoop uit zijn en de prijzen waar je voor betaald en niet krijgt alleen maar stijgen en de apps zijn er om altijd en overal te kijken.

en wat ik met disney bedoelde, is die streaming dienst

vriendelijke groet

mmm ben net effe heen gelopen zag licht branden in de stal, weer  een kalfje erbij 🙂 , hij betaald 65 euro, met fox sport netflix en 125 zenders 100MB down 30 up.  wil wel verhogen slimme boer he. en die in de grond aan wroeten waren waren van reggit ofzo zei die. heel verhaal extra omdat ze soms niet de juiste dingen hadden moest ie helpen, met een shovel oid. nouja heb weer aardappels(veel te veel) prei, mocht uitdelen, prijs voor kilo was nu 5 cent ipv 15 als ie zou leveren aan avbe, kortom zo´n 150 meter is niet veel wel als je ongeveer 50 kg aardappels mee krijgt. dochter  op quad heeft me terug gebracht.

en ik hoorde ook van hem, wil betere wifi, aan rand  van het veld hapert, ik zeg ja heb wel gezien. hij zegt als ik betere heb misschien kun je dan mee liften op mijn fiber.

ja peter ook dat is een optie noaberschap noemt men dat hier in groningen zorgen voor elkaar

Het zendbereik van een wifi punt is ca 30 tot (over open veld) max 50 meter. Mogelijk moet ie dan een wifi punt in open veld zetten voor bereik tot de rand en dat lijkt me lastig. (i.v.m. water/regen, huisje waar het in moet, kabels utp en stroom ernaartoe, etc. )

Waar blijf de disney APP dat jet krijgt als netflix op tv.groetjes en fijne dag

Reputatie 7

Zojuist toch nog een mailtje ontvangen ivm de zenderwijzigingen,… 

Het groootste, maar ook enige nieuws voor mijn pakket was, dat “Crime & Investigation” erbij is gekomen :joy:

Maar het tv pakket is inmiddels de deur uit, de ontvanger gaat op zijn retour. En wij nemen enkel nog internet af (afgelopen 2 maanden hooguit 1 week in totaal de ontvanger aangehad). Dus we stoppen er maar mee :zipper_mouth:

Reputatie 7
Badge +28

@JeroenB22 

Koop voor drie tientjes een FTA-ontvanger voor de NPO-zenders via DVB-T2…...

Reputatie 7

Is een optie @Noordzee thanks voor je input en het meedenken!

Echter ontvangen wij ook nog doodgewoon de ongecodeerde digitale zenders via het ziggo kanaal (analoog is bij ons al een tijdje uitgeschakeld inmiddels), en NPO1,2,3 Ziggo Sport kanaal 13 en 14 worden in HD format uitgestuurd. En eerlijk waar enorm prima om naar te kijken!! (de overige ongecodeerde zenders niet hoor, daar wordt alles uit verband getrokken :joy: Maar dan overwegen we indien we dat nodig achten gewoon NLZiet, dat kan maandelijks ook gewoon aan en uit. 

 

Eigenlijk is alles via de TV zelf te bedienen, Netflix, Prime, evt, NLziet, en NPO1,2,3 en Ziggo sport via de ongecodeerde digitale kanalen. Meer dan voldoende om naar te kijken hahaha.

Reputatie 1
  1. Ik mis volgens mij 201 youtube? Of heb ik niet goed gelezen? Misschien omdat de meeste mensen toch wel een smart tv hebben of chromecast gebruiken?
  2. Fijn dat 192tv is gebleven. Heerlijk al die oude muziek en vooral clips. Nummers die je niet meer op de nederlandse radio hoort. 
  3. Ik mis nog steeds: TVE, Disney+ en vooral NHK World (wel bij Caiway)
  4. Vraag me toch af wie al die zenderwijzigingen bepaalt en welke criteria er worden gebruikt. Is daar enige openheid vanuit kpn?
  5. Tot slot ben ik wel tevreden over de producten en service van KPN. 

@chromebook

1 Heb je de zxv8001 ontvanger? Daar zit geen Youtube app in (iets met de hardware waardoor het niet kan). Gebruik dan de app in je tv bijvoorbeeld.

2 192tv is nog beschikbaar in basispakkket tot en met 31 mei. Daarna weer alleen via Pluspakket

3 Disney+ is geen zender. En willen voorlopig kennelijk geen app in de apparatuur van de providers. Wel beschikbaar in Smart tv's (ik geloof types v.a. 2016)

TVE of een andere Spaanse zender zit er, kennelijk, niet in.

NHK World is bij mijn weten alléén bij CaiWay. Zal dus ook reden hebben dat groten als Ziggo, KPN en het iets kleinere T-mobile niet geïnteresseerd zijn. Ik zit hier al heel wat jaren en ik weet zeker dat jij nu de eerste bent die die noemt!

4 Dat vragen wij (de superusers v.h. forum) ook wel eens af. Zal vast een commissie voor zijn bij het ITV-team. Maar dat is wat vaag. Bij Ziggo is het overigens ook wat mistig op dat gebied vind ik.

5 Daar ben ik het geheel mee eens!

Reputatie 3
Badge +1

Het zendbereik van een wifi punt is ca 30 tot (over open veld) max 50 meter. Mogelijk moet ie dan een wifi punt in open veld zetten voor bereik tot de rand en dat lijkt me lastig. (i.v.m. water/regen, huisje waar het in moet, kabels utp en stroom ernaartoe, etc. )

ja klopt, maar met een mast kom je verder, wifi stralen, net zoals ze in recreatie parken doen, maar deze is niet sterk genoeg. de wifi versterker. gehe gast heeft echt geen wifi vanaf het modem van kpn daarvoor, ja dan mag je al blij zijn als je achterhuis kan ontvangen, zonder al teveel metaal in de muren waar die doorheen moet huizen zijn door alle staal in de muren een soort van kooi van farenday. zo´n 6 7 jaar geleden,had ik hier een challet, op een camping, heb ik daar samen met beheerder ook  betere wifi opgezet, simpel omdat ik naast de mast zat en nauwelijks ontvangst had, geen rondstraler, maar een punt dingens. ach als student had ik een eigen fmzender, quarts en stereo, waren alle hoepapa zenders, toen jantje smit nog kon zingen die periode, hadden hier avonden met gedichten muziek van erik clapton  ectra ,jaloers op me en wat is wiffi meer dan een radio signaal, alleen andere ferquentie. een zender eindtrap kan het zelfde zijn, zolang je maar een stabiel signaal hebt en vanaf de basis, bekabelt, wiffi koppelen of rerrouting koppelen van wifi apparaten werkt idd niet optimaal.  ik ben dus vanavond bezig geweest, printplaten etsen, twijfel alleen nog over vaste lan aansluiting of een usb voor een dongel, dan is versterker verplaatsbaar, maar verlies je wel weer bandbreedte. zit te denken aan een versterker 50 watt en dan wel via lan, is zekerder qua input. en dan sagen wir hallo duitsland alles wieder gutt. als ik dat kan moet kpn dat zeker kunnen lijkt me.

probleem zit em niet in hun kunnen maar het willen van hogerhand, gehe vandaag kontakt gehad met ziggo, via breedbandwinkel verkeerde abbo, kreeg een meisje vrouw aan de lijn(via chat kon niet) mooie stem kristal helder, kon zelfs naam verstaan, dus ik zeg dat zie blozen zei ze, volgende week gaat ze in studio wat inzingen. nog nooit gedaan, maarja na 15 jaar logopedie  yoga ed en meer van die vage dingen te hebben gehad tot men erachter kwam dat het veroorzaakt was door eerder ongeluk, scheurtje in schedel ed  en niet omdat ik verlegen ben ….herken ik een goede stem wel ,zeker als je altijd met audio bezig bent

kortom elk nadeel heeft wel een voordeel  .

heb kpn opgezegd nu ze bellen me nog om te bevestigingen en als onderdeeltjes snel binnen komen heb ik ziggo  ws ook niet nodig   .

wss met opzeggen abbo hier vervalt mijn kpn id, dus peter vriendelijke groet en misschien tot volgend jaar           

Reputatie 1

@chromebook

1 Heb je de zxv8001 ontvanger? Daar zit geen Youtube app in (iets met de hardware waardoor het niet kan). Gebruik dan de app in je tv bijvoorbeeld.

2 192tv is nog beschikbaar in basispakkket tot en met 31 mei. Daarna weer alleen via Pluspakket

3 Disney+ is geen zender. En willen voorlopig kennelijk geen app in de apparatuur van de providers. Wel beschikbaar in Smart tv's (ik geloof types v.a. 2016)

TVE of een andere Spaanse zender zit er, kennelijk, niet in.

NHK World is bij mijn weten alléén bij CaiWay. Zal dus ook reden hebben dat groten als Ziggo, KPN en het iets kleinere T-mobile niet geïnteresseerd zijn. Ik zit hier al heel wat jaren en ik weet zeker dat jij nu de eerste bent die die noemt!

4 Dat vragen wij (de superusers v.h. forum) ook wel eens af. Zal vast een commissie voor zijn bij het ITV-team. Maar dat is wat vaag. Bij Ziggo is het overigens ook wat mistig op dat gebied vind ik.

5 Daar ben ik het geheel mee eens!

Bedankt Peter!

Ik heb momenteel de Arris ontvanger en youtube zit al op kanaal 201. Vandaar dat ik deze miste in het overzicht.

Reputatie 7
Badge +22

Ik dacht dat Crime Investigation in HD was, maar helaas is deze nog SD. Omdat ie straks in het basispakket komt te zitten, zou het dan niet mooi zijn als die naar HD wordt opgewaardeerd? 😉👍🏼

Reputatie 7
Badge +25

Ik dacht dat Crime Investigation in HD was, maar helaas is deze nog SD. Omdat ie straks in het basispakket komt te zitten, zou het dan niet mooi zijn als die naar HD wordt opgewaardeerd? 😉👍🏼

Zou zeker mooi zijn, maar helaas is dat vooralsnog niet het geval. Die feedback hebben we wel al doorgegeven overigens..

In welk overzicht mis(te) je ‘m dan? In een zxv8001 zoals ik al noemde? @chromebook 

Reputatie 7
Badge +25

Toch nog even een nieuwtje voor iedereen hier. Specifiek n.a.v. jullie signalen gaan we per 1 juli de zenders aanpassen zoals hieronder. Iedereen die dit aangaf; bedankt voor de suggestie! Ik pas het topic erop aan.

44 C&I
45 ARD
46 ZDF
47 RTL

Top! Logischer zo. :grinning: .

Berichtgeving aangepast op m’n site. Ik zie dat je het startbericht hier ook hebt aangepast.

Reputatie 7
Badge +22

Toch nog even een nieuwtje voor iedereen hier. Specifiek n.a.v. jullie signalen gaan we per 1 juli de zenders aanpassen zoals hieronder. Iedereen die dit aangaf; bedankt voor de suggestie! Ik pas het topic erop aan.

44 C&I
45 ARD
46 ZDF
47 RTL

Top @Paul_! Fijn dat er naar ons geluisterd is! 👍🏼

Reputatie 1

In welk overzicht mis(te) je ‘m dan? In een zxv8001 zoals ik al noemde? @chromebook 

Als je hierboven klikt op zenderoverzicht. Is er wel eentje van 2019.

Je bedoelt deze zin in Pauls startbericht van dit topic?
Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV

Daar ontbreken sowieso alle shortcuts. Dat zijn tenslotte geen zenders…. :wink:

200 Snelkeuze naar Netflix app (Netflix abo nodig)
201 Snelkeuze naar Youtube app
202 Snelkeuze naar Pluspakket on demand
203 Snelkeuze naar Amazon Prime (Amazon Prime abo nodig)

Reputatie 3
Badge +1

Het zendbereik van een wifi punt is ca 30 tot (over open veld) max 50 meter. Mogelijk moet ie dan een wifi punt in open veld zetten voor bereik tot de rand en dat lijkt me lastig. (i.v.m. water/regen, huisje waar het in moet, kabels utp en stroom ernaartoe, etc. )

ja klopt, maar met een mast kom je verder, wifi stralen, net zoals ze in recreatie parken doen, maar deze is niet sterk genoeg. de wifi versterker. gehe gast heeft echt geen wifi vanaf het modem van kpn daarvoor, ja dan mag je al blij zijn als je achterhuis kan ontvangen, zonder al teveel metaal in de muren waar die doorheen moet huizen zijn door alle staal in de muren een soort van kooi van farenday. zo´n 6 7 jaar geleden,had ik hier een challet, op een camping, heb ik daar samen met beheerder ook  betere wifi opgezet, simpel omdat ik naast de mast zat en nauwelijks ontvangst had, geen rondstraler, maar een punt dingens. ach als student had ik een eigen fmzender, quarts en stereo, waren alle hoepapa zenders, toen jantje smit nog kon zingen die periode, hadden hier avonden met gedichten muziek van erik clapton  ectra ,jaloers op me en wat is wiffi meer dan een radio signaal, alleen andere ferquentie. een zender eindtrap kan het zelfde zijn, zolang je maar een stabiel signaal hebt en vanaf de basis, bekabelt, wiffi koppelen of rerrouting koppelen van wifi apparaten werkt idd niet optimaal.  ik ben dus vanavond bezig geweest, printplaten etsen, twijfel alleen nog over vaste lan aansluiting of een usb voor een dongel, dan is versterker verplaatsbaar, maar verlies je wel weer bandbreedte. zit te denken aan een versterker 50 watt en dan wel via lan, is zekerder qua input. en dan sagen wir hallo duitsland alles wieder gutt. als ik dat kan moet kpn dat zeker kunnen lijkt me.

probleem zit em niet in hun kunnen maar het willen van hogerhand, gehe vandaag kontakt gehad met ziggo, via breedbandwinkel verkeerde abbo, kreeg een meisje vrouw aan de lijn(via chat kon niet) mooie stem kristal helder, kon zelfs naam verstaan, dus ik zeg dat zie blozen zei ze, volgende week gaat ze in studio wat inzingen. nog nooit gedaan, maarja na 15 jaar logopedie  yoga ed en meer van die vage dingen te hebben gehad tot men erachter kwam dat het veroorzaakt was door eerder ongeluk, scheurtje in schedel ed  en niet omdat ik verlegen ben ….herken ik een goede stem wel ,zeker als je altijd met audio bezig bent

kortom elk nadeel heeft wel een voordeel  .

heb kpn opgezegd nu ze bellen me nog om te bevestigingen en als onderdeeltjes snel binnen komen heb ik ziggo  ws ook niet nodig   .

wss met opzeggen abbo hier vervalt mijn kpn id, dus peter vriendelijke groet en misschien tot volgend jaar           

na wat borrelen, kwamen we op idee zelf een provider te zijn met zenders zoals history 2 syfy en legaal kan dat, gewoon door streamen van je abbo. mega upload wil ook mee werken,

het wordt tijd dat mensen weer kunnen kiezen, welke zenders ze willen en niet extra hoeven te betalen voor zenders waar men niet naar kijkt. zoals sbs6 of boer zoekt vrouw, of kids zenders we weten educatie heeft een prijs, zeker als je docu´s maakt. en veel klanten hoeven we ook niet, tenslotte is netwerk wel aanwezig, dus hoeven daar geen geld in te steken,

gehe je zou het bijna dating noemen voor hoger opgeleiden. tis eigenlijk wat we nu al doen h2 kun je hier niet ontvangen onder vpn wel net als syfy, groetjes

Zenders worden meestal in bundels aangeboden aan providers: of allemaal of geen een. BZV wordt door NPO1 uitgezonden en alle providers zijn verplicht die zender (o.a.) door te geven.

Á la carte (ieder z'n eigen zenders) betekent dat de belangstelling per zender veel kleiner is en minder afzet betekent doorgaans een hogere prijs. Daarom: het is niet leuk die stortvloed aan zenders waar we veelal niet naar kijken, maar minder is in dit geval duurder.

Weer een hele hoop erotisch gedoe, maar wederom GEEN tv 5…… 

Reputatie 1

Je bedoelt deze zin in Pauls startbericht van dit topic?
Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV

Daar ontbreken sowieso alle shortcuts. Dat zijn tenslotte geen zenders…. :wink:

200 Snelkeuze naar Netflix app (Netflix abo nodig)
201 Snelkeuze naar Youtube app
202 Snelkeuze naar Pluspakket on demand
203 Snelkeuze naar Amazon Prime (Amazon Prime abo nodig)

Hallo Peter,

dus dat is de reden, bedankt voor de verklaring. Het zijn inderdaad geen zenders maar kanalen.