Beantwoord

Antivirus tegen malware bij KPN Veilig

  • 7 March 2020
  • 14 reacties
  • 446 keer bekeken

Heeft kpn veilig ook een antivirus tegen schadelijke malware?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 9 March 2020, 10:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Kijk eens hier Hoe verwijder ik virussen met de Malwarebytes?

Er is ook een app voor Android in

de Playstore voor je mobiel of tablet.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @kevinsharon, KPN Veilig beschermt tegen malware, maar geen enkel beveiligingsprogramma kan alles tegenhouden. Het blijft een kat en muis spel tussen ontwikkelaars van de beveiligingsprogramma's en de geboeftes die proberen om de beveiliging te omzeilen. Daarom kan het absoluut geen kwaad om zoals @Tycha aangeeft af en toe Malwarebytes te draaien!

Weet je zo voldoende?

Dus ik hoef geen aparte virusscanner te installeren grts 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is inderdaad niet nodig, sterker nog, als je 2 programma's hebt geïnstalleerd met dezelfde functie kan dat nadelige effecten hebben voor je apparaat. Niet aan te raden dus :wink:

Oke bedankt dan weet ik genoeg grts. 

Reputatie 7
Badge +20

Ok top, graag gedaan! Ik sluit hierbij het topic :slight_smile:

Reputatie 1

Dat is inderdaad niet nodig, sterker nog, als je 2 programma's hebt geïnstalleerd met dezelfde functie kan dat nadelige effecten hebben voor je apparaat. Niet aan te raden dus :wink:

OK. 

Maar je schrijft ook: Daarom kan het absoluut geen kwaad om zoals @Tycha aangeeft af en toe Malwarebytes te draaien!

Is het dan mogelijk Malwarebytes (vanaf een browser) te draaien zonder software van dit bedrijf te installeren?

Reputatie 7
Badge +19

@Lexperience Oei, dat is een goede vraag. Ik weet zelf niet zeker of die optie er is, ik ken alleen Malwarebytes als programma. Maar mogelijk kunnen andere forumbezoekers hier je er meer over vertellen. Je kunt er eventueel een eigen topic voor aanmaken, mocht je meer vragen hebben.

Hallo @Lexperience malware wordt ook opgevangen bij KPN Veilig, zie onderstaande uitleg wat KPN Veilig allemaal doet:

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

CC: @Alexandra 

Reputatie 1

Hallo @Lexperience malware wordt ook opgevangen bij KPN Veilig, zie onderstaande uitleg wat KPN Veilig allemaal doet:

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

CC: @Alexandra 

Ja Jan, dat had gezien. Bedankt voor je lunk.

Maar de reden dat ik er toch mee kom, is dat malware die zichzelf “foutcode #0x898778’ noemt en een nepnummer van Windwos vermeldt en de hele PC (tijdelijk) platlegt, erdoor is gedrongen op de PC van mijn ouders. Terwijl KPN Veilig update is geinstalleerd. (Door mijzelf overigens)

Reputatie 1

Hallo @Lexperience malware wordt ook opgevangen bij KPN Veilig, zie onderstaande uitleg wat KPN Veilig allemaal doet:

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

CC: @Alexandra 

@Lexperience Oei, dat is een goede vraag. Ik weet zelf niet zeker of die optie er is, ik ken alleen Malwarebytes als programma. Maar mogelijk kunnen andere forumbezoekers hier je er meer over vertellen. Je kunt er eventueel een eigen topic voor aanmaken, mocht je meer vragen hebben.

Dank je, Alexandra

@Lexperience U kunt deze 14 dagen gratis uitproberen Malwarebytes for Windows proefversie | Malwarebytes of ESET Online Scanner | ESET

Ik heb, toen ik nog een Windows-PC had, Malwarebytes altijd gratis kunnen gebruiken.

 

Reputatie 1

@Lexperience U kunt deze 14 dagen gratis uitproberen Malwarebytes for Windows proefversie | Malwarebytes of ESET Online Scanner | ESET

dank je Hans