Beantwoord

Applicatie aan veilige lijst toevoegen (Android)

  • 1 December 2019
  • 20 reacties
  • 419 keer bekeken

Ik gebruik al enige tijd de app Cerberus (https://www.cerberusapp.com/) en heb KPN Veilig op mijĀ  telefoon geinstalleerd. Deze app wordt als niet veilig aangeduid. Hoe en waar kan ik dit overrulen, zodat KPN Veilig deze niet meer als onveilig aanduid? Ik vermoed dat Fsecure deze cerberus app (welke al jaren bestaat) voorĀ de cerberus malware app aanziet.

icon

Beste antwoord door rtwo 10 December 2019, 17:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28

In de optie browserbeveiliging heb je de mogelijkheid om een lijst aan te maken met vertrouwde websites.

Ā 

Probeer het adres wat je hierboven schrijft daar eens in te zetten.

Het gaat niet om de website zelf, maar de android app die via deze site te downloaden is. Deze is op mijn android telefoon geinstalleerd en wordt aangemeld als onveilig,

Reputatie 7
Badge +28

Was ik al bang voor, maar wasĀ het proberen waard.

Reputatie 7
Badge +24

Hi rtwo, welkom op het forum. Een whitelist optie bestaat inderdaad niet. Ik vermoed dat dit met elkaar 'botstā€™ omdat KPN Veilig ook een find functie heeft om je toestel te lokaliseren. Werkt de app helemaal niet meer nu?

De app lijkt nog gewoon te werken, maar wordt door KPNĀ veilig als een virus aangezien, en staat nu constant bij de Detecties.

De app lijkt nog gewoon te werken, maar wordt door KPNĀ veilig als een virus aangezien, en staat nu constant bij de Detecties.


Hallo @rtwo binnen de KPN veilig-software kun je de app als veilig aanmerken en ben je van het ā€˜gezeurā€™ van KPN veilig af.

De eerste keer zou je van KPN veilig ook de opmerking hebben gekregen dat deze app niet te vertrouwen is en of je de app wilt toestaan c.q. goedkeuren, daar heb je misschien overheen gelezen.

Maar voordat ik een onbetrouwbare app goed zou keuren zou ik wel 200% zeker willen weten dat die app betrouwbaar is om schade aan je pc of smartphone te voorkomen.

De app lijkt nog gewoon te werken, maar wordt door KPNĀ veilig als een virus aangezien, en staat nu constant bij de Detecties.


HalloĀ @rtwo binnen de KPN veilig-software kun je de app als veilig aanmerken en ben je van het ā€˜gezeurā€™ van KPN veilig af.

De eerste keer zou je van KPN veilig ook de opmerking hebben gekregen dat deze app niet te vertrouwen is en of je de app wilt toestaan c.q. goedkeuren, daar heb je misschien overheen gelezen.

Maar voordat ik een onbetrouwbare app goed zou keuren zou ik wel 200% zeker willen weten dat die app betrouwbaar is om schade aan je pc of smartphone te voorkomen.

Het gaat wel om de app op mijn android telefoon, daar is nergens een optie om een app goed te keuren, ook niet als deze de eerste keer een app als onveilig ziet.

Ā 

Hallo @rtwo , je zou via de pc eens in kunnen loggen bij KPN Veilig, en daar kijken of je de app alsnog goed kan keuren.

Als je de app gedownloaded hebt via de GooglePlay lijkt me er weinig aan de hand of je moet intern aangezet hebben dat je ook onveilige apps mag downloaden, dan is het natuurlijk wat anders.

Ā 

Binnen KPN veilig valt er ook weinig in te stellen, zou handig zijn als ze dit aanpassen.

Is er iets anders dat ik kan doen?, heb de app toendertijd via GooglePlay gedownload, gebruik het al jaren, maar elke keer als ik mijn telefoon aanzet, komt direct dat KPN veilig detectie scherm tevoorschijn. Als er geen fixes zijn, zal ik op zoek moeten naar een ander antivirus programma. Jammer, want deze is gratis bij mijn ITV.

Ā 

Is er iets anders dat ik kan doen?, heb de app toendertijd via GooglePlay gedownload, gebruik het al jaren, maar elke keer als ik mijn telefoon aanzet, komt direct dat KPN veilig detectie scherm tevoorschijn. Als er geen fixes zijn, zal ik op zoek moeten naar een ander antivirus programma. Jammer, want deze is gratis bij mijn ITV.

Ā 


HalloĀ @rtwoĀ , binnen de gewraakte app kun je ook reageren naar de makers toe en vragen waarom KPN veilig die app als onveilig beschouwt, misschien bieden de makers een oplossing.

Je zou de app ook eens volledig kunnen verwijderen, ook uit de bibliotheek en dan opnieuw downloaden en installeren.

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil ook even kijken of ik hiervoor een melding kan starten.Ā Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?Ā 

Gedaan..

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb vrij snel al een antwoord gekregen. Dit is wat er moet gebeuren. Upload het .apk bestand van die app hier. Vink ook 'I want to give more details about this sample and to be notified of the analysis resultsā€™ aan zodat je je gegevens in kunt vullen en een toelichting kunt geven. Nadat ze dit onderzoeken zal de app als veilig moeten worden bestempeld. F-Secure is overigens de engine van KPN Veilig.Ā 

Ik heb vrij snel al een antwoord gekregen. Dit is wat er moet gebeuren. Upload het .apk bestand van die app hier. Vink ook 'I want to give more details about this sample and to be notified of the analysis resultsā€™ aan zodat je je gegevens in kunt vullen en een toelichting kunt geven. Nadat ze dit onderzoeken zal de app als veilig moeten worden bestempeld. F-Secure is overigens de engine van KPN Veilig.Ā 

Bedankt, heb de .apk geupload, hopen op een snelle reactie. Jij bedankt voor je support.

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan uiteraard.Ā 

Veilige apps zijn degenen die nuttig en niet vervelend voor u zijn. Ik heb veel zeer veilige handige apk mod apps voor mijn Android gedownload.Ā 

Reputatie 7

Veilige apps zijn degenen die nuttig en niet vervelend voor u zijn. Ik heb veel zeer veilige handige apk mod apps voor mijn Android gedownload.Ā 

Nooit maar dan ook nooit zal ik apk's van buiten de Play store downloaden.

Veilige apps zijn apps die nuttig zijn en u geen ongemak bezorgen. Ik heb veel ******** apk mod apps gedownload, ze zijn allemaal erg handig en veilig voor mijn Android.

Ā 

Ā 

Reageren op een topic van 2 jaar oud lijkt me niet erg zinvol @Shelia FlemingĀ