Beantwoord

Bankiersbeveiliging niet zichtbaar in Firefox

  • 30 April 2020
  • 16 reacties
  • 1098 keer bekeken

Sindskort verschijnt pop-up "bankierbeveiling ingeschakeld” niet meer.

KPN Veilig deinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

Firefox opgefrist.

Onder add-ons zie ik de app van F-secure niet.

Kan iemand helpen?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 12 May 2020, 12:25

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @1309043 ,

Dat kan heel goed kloppen. Bij een recente software-update is er wat veranderd. Je moet nu de optie  melding bij "Bankiersbeveiliging inschakelen" aanklikken in het menu Veilig Browsen :

"U ontvangt een melding van Bankiersbeveiliging wanneer u geverifieerde, veilige sites voor bankieren opent."

En daarnaast moet ook de Browserextensie geĂŻnstalleerd zijn.

 

Hallo,

 

Bij Chrome (niet mijn favoriete browser) werkt het wel.

Heb onder "veilig browsen” “bankierbeveilging” aan staan.

Echter onder extensies van Firefox zie ik geen app voor F-secure staan.

 

Reputatie 7
Badge +28

Ok, dat ligt het aan de browser Firefox. Firefox ondersteunt dit gedeelte van KPN Veilig kennelijk niet. Zelf gebruik ik Safari en dat werkt net als Chrome dus prima. 

 

KPN veilig gisteren geĂŻnstalleerd.

Bankierbeveiliging  is voor mij ook niet zichtbaar in Chrome, in Microsoft Explorer werkt het wel.
Heb onder "veilig browsen” “bankierbeveilging” aan staan.
In Chrome bij de Browserextensies zie ik aan staan:
Browsing Protection by F-Secure
Extension for protecting encrypted browsing with security products by F-Secure.

 

Wat moet ik doen om het in Chrome werkend te krijgen?

 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Blue Line 

Als je het icoontje KPN Veilig opent: Zie je dan alle drie de vinkje op groen staan? Kortom staat alles ingeschakeld? Heb je ook de controle op updates gedaan? 

Zoals je hierboven leest heeft @1309043 de bankiersbeveiliging wel werkend in Chrome.  

 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @1309043 en @Blue Line, van harte welkom hier. Ik zie dat @Noordzee jullie al uitstekend op weg helpt hier. :thumbsup_tone2: Ik heb eerder voorbij zien komen in de afgelopen weken dat de pop-up van KPN Veilig niet (meer) verschijnt in Firefox. Heb je alle cache, tijdelijke internetbestanden en cookies al eens verwijderd? En heb je in de instellingen van je browser wel gecontroleerd of die meldingen van KPN Veilig toestaat? Je kunt dat met behulp van deze pagina van F-Secure controleren. Daar wordt uitgelegd hoe je kunt controleren of de browserextensies in gebruik zijn.​

Hallo Natasja,

allestappen meermaals doorlopen. Niets helpt.

er wordt geschreven dat ondanks alles bankierbeveiliging toch is ingeschakeld.

Alleen is dit niet te controleren.

Op de pagina van f-secure wordt gevraagd in de browser “ https://unsafe.fstestdomain.com ”

in te geven. De pagina herhaalt zich dan steeds. Dus is de extensie voor f-secure niet ingeschakeld.

Reputatie 7
Badge +28

@1309043 

Je kunt natuurlijk altijd over naar Chrome als je de bankiersbeveiliging heel belangrijk vind. Maar nog een vraag voor de zekerheid: Welke versie van Firefox gebruik jij? 

 

Veilig online bankieren

De bankierbescherming voegt een extra beveiligingslaag toe om te voorkomen dat aanvallers uw vertrouwelijke transacties verstoren en beschermt u tegen schadelijke activiteit wanneer u online uw bank bezoekt of online transacties uitvoert.

De bankierbeveiliging detecteert automatisch veilige verbindingen met online bankierwebsites en blokkeert verbindingen die niet naar de gewenste site gaan. Wanneer u een website voor online bankieren opent, zijn alleen verbindingen met websites voor online bankieren of met websites die als veilig worden beschouwd voor online bankieren, toegestaan.

De bankierbeveiliging ondersteunt momenteel de volgende browsers:

  • Internet Explorer 11 of nieuwer
  • Microsoft Edge
  • Firefox 13 of nieuwer
  • Google Chrome

 

Ik heb cache, tijdelijke internetbestanden en cookies opgeschoond en bankiersbeveiliging werkt nu wel in Chrome.
Dank voor de tip Natasja.

ik heb Firefox versie 75.0 64 bits.

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb cache, tijdelijke internetbestanden en cookies opgeschoond en bankiersbeveiliging werkt nu wel in Chrome.
Dank voor de tip Natasja.

 @Blue Line, fijn dat het nu is opgelost en KPN Veilig in Chrome ook weer werkt. 

 

Hallo Natasja,

allestappen meermaals doorlopen. Niets helpt.

er wordt geschreven dat ondanks alles bankierbeveiliging toch is ingeschakeld.

Alleen is dit niet te controleren.

Op de pagina van f-secure wordt gevraagd in de browser “ https://unsafe.fstestdomain.com ”

in te geven. De pagina herhaalt zich dan steeds. Dus is de extensie voor f-secure niet ingeschakeld.

@1309043, vervelend dat het nog niet is opgelost. Het lijkt echt in de compatibiliteit tussen Firefox en KPN Veilig te zitten. @Roelandkpn, zijn er problemen bekend met de extensie van KPN Veilig in Firefox?

Reputatie 5
Badge +6

Bankiersbeveiliging werkt hier op Firefox  (64 bits) uitstekend. Laatste versie Firefox is overigens 76.0.1

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je aanvulling @r_k. :thumbsup_tone2: @1309043, wil je Firefox eens updaten, zodat je er zeker van bent dat je de laatste versie gebruikt? Dan zou bankiersbeveiliging moeten werken.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @1309043. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Werkt bankiersbeveiliging inmiddels? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Hallo Natasja,

helaas met Firefox versie 76.0.1 zelfde resultaat. Bankiersbeveiling niet zichtbaar.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo Natasja,

helaas met Firefox versie 76.0.1 zelfde resultaat. Bankiersbeveiling niet zichtbaar.


Dat is wel vreemd. Ook met 64 bits? Op wat voor merk en model apparaat ervaar je nu problemen? Heb je de mogelijkheid om te testen of het op een ander apparaat wel werkt met Firefox? 
 

Reageer