Beantwoord

Betalingsachterstand Doss: 40110572

  • 16 September 2019
  • 4 reacties
  • 375 keer bekeken

Volgens mij is dit een vals e-mailbericht. Moet ik ergens bang voor zijn?

Geachte Klant,
Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingsachterstand is ontstaan.
U heeft KPN gemachtigd om de termijnbedragen automatisch te incaseren, helaas is dit op het door u gegeven rekeningnummer niet gelukt. Het huidige openstaande saldo bedraagt €56,50.
Wij verzoeken u zo spoedig mogelijk het openstaande bedrag te betalen om incassokosten te voorkomen.
Betaal via de onder gegeven link veilig en snel via IDEAL het openstaande bedrag.
Betaal hier uw rekening op tijd en voorkom extra kosten!
Belangrijke informatie betreft uw MijnKPN Factuur.
Wij willen u erop attenderen dat bij nalatigheid van deze betaling, word uw MijnKPNcontract op non-actief gezet
en zullen wij daarvoor €9,80- extra kosten in rekening brengen per dag. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningen volgens de "Wet Incasso Kosten" 15% over het door u verschuldigd bedrag aan kosten in rekening zullen brengen.

Admin: Link verwijderd
icon

Beste antwoord door Joran 16 September 2019, 11:46

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @Sebastianus , als je zeker weet dat je géén achterstand hebt kan het nep zijn.
Als je je muis beweegt over de genoemde link, NIET indrukken, kun je de URL (website) lezen, als daar geen NL en/of KPN in voorkomt kun je er zeker van zijn dat het nep is, bij twijfel even de administratie van KPN bellen of in MijnKPN kijken of je achterstand hebt.
Succes.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Sebastianus, dit is een zogenaamde phishingmail die probeert om jouw inloggegevens te achterhalen. De mail is bekend en ons Abuseteam heeft actie ondernomen om deze mail op ons platform te blokkeren en aan te melden bij Google. Zodra dat is verwerkt blokkeert de browser het bezoeken van die pagina.

Goed dat je het hier meldt! Je kan de mail het best direct verwijderen.
Ook ik krijg een Email. Betalingsachterstand Doss: 40110572; met dezelfde inhoud als die van Sebastiaan.
Het bedrag bij mij is: € 56,50.
Ik heb KPN compleet en zolang ik me kan herinneren ben ik abonnee van KPN.
Als wordt bij mij automatisch afgeschreven en dat gebeurt al zins mensen heugenis.

Alvast dank voor uw reachtie.

Nicolaas
Reputatie 7
Alvast dank voor uw reachtie.
Zoals Joran al aangaf betreft het een phishing mail.
Je beste is om de mail direct weg te gooien.

Reageer