Beantwoord

Beveiliging laptop

  • 1 May 2020
  • 8 reacties
  • 157 keer bekeken

Sindskort overgestapt van XS4all naar KPN Hussel. Nu wilde ik KPN veilig installeren en zag dat KPN F-secure aanbiedt. Ik heb van xs4all echter ook F-secure. Mijn vraag: Wat adviseert u mij om de beveiliging van mijn laptop up tot date te houden/brengen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 May 2020, 12:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Cepheus ,

Als je overgestapt bent naar KPN, dan is het niet onlogisch dat je dan KPN Veilig gaat gebruiken. Ik neem aan dat je vanuit xs4all geen ondersteuning meer krijgt in de toekomst. 

Dat klopt!

Hallo @Cepheus , je licentie van xs4all zal niet meer geldig zijn nu je bij KPN bent.

Ok @JanD dus installatieproces F-secure KPN uitvoeren?

Hallo @Cepheus , afhankelijk van je abo bij KPN heb je 1 of meer licenties gratis en ik zou dus de oude xs4all-software verwijderen, desnoods met de verwijdertool van F-Secure en inderdaad een nieuwe installatie doen.

Maar als je Windows 10 gebruikt heb je geen aanvullende software meer nodig.

De ingebouwde software is tegenwoordig dusdanig goed dat extra alleen maar meer ballast voor het systeem geeft.

 

OK, dank je @JanD. fijne dag verder!

Reputatie 3
Badge

Je zult de licentie voor je laptop voor F-Secure van XS4ALL eerst nog moeten vrijgeven op Mijn XS4ALL, want anders kun je KPN Veilig niet op je laptop installeren. De licentie is namelijk hardware-gebonden.

Reputatie 7
Badge +28

Dat klopt!

Dan de oude versie van xs4all verwijderen. 
Bij KPN krijg je gratis KPN Veilig op twee verschillende computers/tablets/telefoons. Eventueel kun je tegen betaling van 4,99 per maand dit laten uitbreiden naar vijf apparaten. 

Hieronder de link naar meer informatie over KPN Veilig en hoe je het kan installeren.

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm

Reageer