Beantwoord

bij KPN VEILIG werkt de bankier beveiliging niet meer met nieuwe MICROSOFT EDGE browser

  • 15 January 2020
  • 16 reacties
  • 787 keer bekeken

Reputatie 1

Beste forum : Bij KPN VEILIG werkt sinds vandaag de bankier beveiliging niet meer, Met de nieuwe EDGE BROWSER van MICROSOFT.  Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 January 2020, 10:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Welke versie bedoel je met “de nieuwe” ?

Is het misschien de overgang naar Edge gebaseerd op chromium?

Badge +12

Als het enigszins mogelijk schakel dan over op een andere browser zoals Firefox.

Reputatie 1

Beste tmoesel  : Inderdaad de nieuwe  EDGE  gebaseerd op Chromium,  Misschien dat er bij KPN VEILIG eerdaags een update voor komt, Dat het weer werkt?

Reputatie 1

Beste  Edwin : Is voor mij helaas geen optie, Omdat ik EDGE zo makkelijk te bedienen vind.  Vooral de favorieten knop de sterretjes, Vind ik zeer goed, En makkelijk te bedienen,  ik ben een echte EDGE fan,  Bedankt overigens voor het meedenken.

Badge +12

Beste  Edwin : Is voor mij helaas geen optie, Omdat ik EDGE zo makkelijk te bedienen vind.  Vooral de favorieten knop de sterretjes, Vind ik zeer goed, En makkelijk te bedienen,  ik ben een echte EDGE fan,  Bedankt overigens voor het meedenken.


Helder. Overigens heeft Firefox ook dezelfde sterretjes

Reputatie 1

Beste  Edwin ga er na kijken, Bedankt voor de tip.

Beste tmoesel  : Inderdaad de nieuwe  EDGE  gebaseerd op Chromium,  Misschien dat er bij KPN VEILIG eerdaags een update voor komt, Dat het weer werkt?

Edge gebaseerd op Chromium is momenteel nog niet standaard, je moet het zelf downloaden en het is nog steeds de vraag welke versie (details) je het hebt. Standaard zag ik dat Edge 44 is, als je domweg die nieuwe download is het Edge 79. Maar er zitten nogal wat probleempjes in lees ik.

Ik weet verder niks (meer) van KPN Veilig, maar ook daarvan zou je veel meer details moeten aanleveren wil ueberhaupt iemand van KPN iets met jouw melding/klacht kunnen. Standaard reactie is zoals al meer gezegd, gebruik maar een andere browser of de standaard Edge. ‘bankier’ en pre-release software is een combinatie dat je wel moet weten wat je doet.

Reputatie 7
Badge +24

Beste tmoesel  : Inderdaad de nieuwe  EDGE  gebaseerd op Chromium,  Misschien dat er bij KPN VEILIG eerdaags een update voor komt, Dat het weer werkt?

Edge gebaseerd op Chromium is momenteel nog niet standaard, je moet het zelf downloaden en het is nog steeds de vraag welke versie (details) je het hebt. Standaard zag ik dat Edge 44 is, als je domweg die nieuwe download is het Edge 79. Maar er zitten nogal wat probleempjes in lees ik.

Het is dus eigenlijk nog beta software. Dan ist niet zo vreemd dat KPN Veilig het niet ondersteund.

Reputatie 1

Beste tmoesel: Ik heb hem inderdaad van de MICROSOFT site gedownload, Hij zou ook officieel ook 15 januari uit komen, Maar hij kwam maar niet binnen.  Heb hem toen maar handmatig gedownload,  Ik kon niet wachten,  ik heb versie 79.  Ik ga NORTON er weer op zetten, Ik heb noch een licentie van NORTON voor 2 jaar, Gebruikt overigens ook veel minder geheugen,  KPN VEILIG zit soms ruim over de 200 mb aan geheugen, Terwijl NORTON maar 30 a 40mb geheugen verbruikt.  Bedankt allemaal voor de antwoorden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hem inderdaad van de MICROSOFT site gedownload, Hij zou ook officieel ook 15 januari uit komen, Maar hij kwam maar niet binnen.

Misschien is dat niet voor niets dat die nog niet binnen kwam.

Beste tmoesel: Ik heb hem inderdaad van de MICROSOFT site gedownload, Hij zou ook officieel ook 15 januari uit komen, Maar hij kwam maar niet binnen.  Heb hem toen maar handmatig gedownload,  Ik kon niet wachten,  ik heb versie 79.  Ik ga NORTON er weer op zetten, Ik heb noch een licentie van NORTON voor 2 jaar, Gebruikt overigens ook veel minder geheugen,  KPN VEILIG zit soms ruim over de 200 mb aan geheugen, Terwijl NORTON maar 30 a 40mb geheugen verbruikt.  Bedankt allemaal voor de antwoorden.

Kwa geheugen is moeilijk te zeggen of de 1 beter is dan de ander. Het is vooral ook hoe actief zo’n pakket is. Hoe goed zo’n pakket is hangt ook sterk van jezelf af. Hoe meer toeters en bellen op een computer staan, hoe groter de kans dat je eens een keer iets start wat slecht/malware is. En helaas biedt zo’n pakket geen absolute veiligheid, kijk https://www.vpro.nl/programmas/3lab/rats-en-slaves.html maar eens.

Reputatie 1

Ik zal even zeggen wat ik tot noch  gedaan heb: ik heb op de gratis software site gelezen dat de nieuwe edge browser alleen handmatig via een officiele MICROSOFT site te downloaden is.  automatisch kan noch wel een paar maand duren.  Heb toen via een herstelpunt de oude browser voorlopig weer terug gehaald voor de zekerheid, Omdat MICROSOFT noch bang is dat er fouten in zitten in de nieuwe browser.  En u heeft gelijk, Hoe meer toeters en bellen hoe meer er evt fout kan gaan.  Ik heb behalve het nogal hoge geheugen verbruik van KPN VEILIG, Voor de rest wel goede ervaringen,  Dus daar blijf ik ook noch wel bij. Het VPRO programma waar u op doelt heb ik volgens mij gezien, Is volgens mij al weer een tijdje geleden,  Maar dat geeft niet. Tot zover.

Reputatie 1

Daar heeft u gelijk in Nick.

Hoi @jan klaassen . Ik zie dat er al van alles besproken is.

KPN veilig ondersteunt een aantal ‘standaard’ browsers. Het lijkt er inderdaad op dat jouw versie nog iets te ‘experimenteel’ is. Zo te lezen heb je een eigen oplossing bedacht.

Misschien is op termijn firefox iets voor jou? Die heeft een vergelijkbare mogelijkheden met de favorieten zoals @Edwin_Merks al opmerkte. 

Mocht je ooit andere vragen hebben, stel ze gerust. 

Reputatie 1

Beste  Erwin:  Ik heb  FIREFOX , Er gisteren er even op gehad,  Maar kwam er niet echt goed uit.  Vind EDGE toch makkelijker te begrijpen.  Heb ook inplaats van KPN VEILIG , NORTON er weer op gedaan, Vind ik toch net iets beter,  Heb ook de nieuwe EDGE browser er weer op gedaan, Heb bij privacy instellingen hem op strikt gezet, de zwaarste beveiliging,  En mijn vaste sites doen het allemaal noch,  En ik heb volgens CCLEANER geen last meer van tracking cookies, Ik gebruik noch wel een ad blocker om de reclames van div sites te blokkeren.  sorry dat ik niets zie in een andere browser,  Maar ik ben nu eenmaal een beetje MICROSOFT EDGE fan.  Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. Groet : Jan.

Prima, Jan. Als het voor jou op deze manier goed werkt, ben ik blij. :-) Dank voor de update.