Beantwoord

Blanco scherm bij inloggen KPN veilig omgeving op Mac en iPads

  • 4 July 2020
  • 12 reacties
  • 202 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Mac en iPads. Al meerder malen met medewerkers van KPN gesproken maar probleem is nog niet opgelost.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 25 July 2020, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @KPN Veilig blanco scherm, welkom op het forum!
Ervaar je dit probleem nog steeds? Zou je het ook eens via een andere browser kunnen proberen? Of in een incognitoscherm en zonder plugins (zoals adblockers?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord @KPN Veilig blanco scherm, is het nog gelukt met je KPN Veilig?

Nog steeds hetzelfde probleem. Heb ook andere browsers geprobeerd echter zonder resultaat. Ook nog een Windows machine erbij gehaald met zelfde resultaat. 

Reputatie 7
Badge +20

In een ander topic lees ik de volgende oplossing. Zou je dit eens kunnen proberen?

 

  

Ik heb feedback. Dit is inderdaad een bekend probleem. Ik zal eerst de workaround uitleggen, daarna de uitleg. Je kunt naar https://safeavenue.f-secure.com/iframe/-sso/kpn_veilig/ gaan en vervolgens inloggen met KPN ID om bij de beheerpagina te komen. F-Secure is de maker van KPN Veilig en daarom een vertrouwde site.

Het is een beetje een technisch verhaal maar de foutmelding in je 2e bericht beschrijft het goed. Als je naar https://veilig.kpn.com gaat zit je in de kpn.com-omgeving. In die pagina wordt een andere website in een frame geladen, de beheerpagina van KPN Veilig. Dat verloopt niet via KPN.com, maar via f-secure.com. F-Secure gebruikt cookies om te controleren wie je bent en of je toegang hebt tot de pagina. Firefox (en andere browsers) kunnen ingesteld worden om cookies van 3e partijen te blokkeren. Gevolg is dat je de hele inhoud niet krijgt te zien.

De link bovenaan is de pagina die ingeladen wordt in de frame. Omdat je die nu rechtstreeks bezoekt heb je niet te maken met cookies van 3e partijen.

Dit is een goede instelling in de browser en verminderd ook 'tracking cookies' op andere websites die je bezoekt. Ik zou dit daarom niet aanpassen, maar als je dat wel wil kan dat via de instellingen van Firefox:

e4790fb9-1d47-440c-976f-d3fe7fabe606.png

 

Net geprobeerd. Via deze deze link kom ik toch weer in het standaard KPN startscherm. Vervolgens de inlogstappen gevolgd, en wederom een blanco scherm.

Reputatie 7
Badge +20

Ah balen, en als je met de instellingen uit het screenshot “cookies van derden “(tijdelijk) toestaat? 
Ik heb het net zelf getest en hier werkt alles wel gewoon dus er moet echt iets met de browser of instellingen fout gaan.

Ook dat heb ik inmiddels gedaan, helaas zonder succes. wellicht een Apple specialist vragen. Tenzij jullie een Apple expert in huis hebben.

Reputatie 7
Badge +20

Via de deze link kun je de meeste topics vinden op dit forum met het zelfde probleem. Ik zie zo snel niet echt een standaard oplossing maar een hoop dingen die je nog kan proberen. Het lijkt vooral vaak voor te komen met apple apparaten en de oplossing zit hem vaak toch in het proberen van andere browsers.

Reputatie 7
Badge +20

@KPN Veilig blanco scherm heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!

Helaas, nog steeds geen oplossing gevonden. Zou echt niet meer weten wat ik moet doen.

Reputatie 7
Badge +20

Wat je nog zou kunnen doen is dat je vanfa een ander apparaat naar veilig.kpn.com gaat, inlogt, gaat naar apparaat toevoegen. Je kiest dan voor de optie om het te installeren op een ander apparaat. Ik heb m zelf op engels staan en daar heet de optie “my child's device” in de Nederlandse versie zal het iets vergelijkbaars zijn.
Er wordt dan een mail gestuurd naar een mailadres naar jouw keuze. Daarop krijg je dan een link toegestuurd waarmee je de installatie kunt doorlopen.
Zou je dit nog eens kunnen proberen? Dit kan ook vanaf een smartphone.