Vraag

Blokkades door KPN Veilig

  • 29 September 2019
  • 6 reacties
  • 330 keer bekeken

Als de bankierbeveiliging van KPN Veilig inwerking treed, kan ik geen emails meer ontvangen van de KPN pop3 server. Ik kan binnen KPN Veilig daar ook geen instelling over vinden.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Wimbo5, goede vraag! In de instellingen van KPN Veilig staat onder Bankierbeveiliging de optie "Mijn actieve internetverbindingen niet onderbreken." Kun je daar een vinkje bij zetten en het nogmaals proberen? De standaardinstelling lijkt heel agressief te zijn en alle verbindingen te stoppen, behalve die naar de bank.
Ik had het vinkje al staan bij "Mijn actieve internetverbindingen niet onderbreken". Toch kan ik niet meer mail lezen (pop3). Zie melding hieronder :

Receiving' reported error (0x80042108) : 'Outlook cannot connect to your incoming (POP3) e-mail server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Zodra de bankierbeveiliging beindigd wordt, is alles weer OK.
Hallo @Wimbo5 , als je aan het bankieren bent geweest met de (automatische) bankierbeveiliging aan en je wilt overschakelen naar een website die de bankierbeveiliging niet nodig heeft moet je die beveiliging echt even uitklikken als het niet snel genoeg van zelf uit gaat. Dan kun je weer met alle andere toepassingen verder.
Zo werkt het systeem bij F-Secure, ik had dit eertijds bij Ziggo net zo met dezelfde beveiliging, maar dan met het Ziggo-logo.
Hallo Jan, het is niet een kwestie van dat de beveiliging nog (net even) aanstaat. Het komt regelmatig voor dat je tijdens een beveiligde (bankier-)sessie een email met een in die zelfde sessie in te toetsen code krijgt om geïdentificeerd te worden bv. Die email komt dan niet binnen. Dat is even lastig dan, maar niet onoverkomelijk. Als er ooit toch nog een oplossing hiervoor is hoor ik het graag! Voor nu in ieder geval bedankt voor de reacties.
Hallo Jan, het is niet een kwestie van dat de beveiliging nog (net even) aanstaat. Het komt regelmatig voor dat je tijdens een beveiligde (bankier-)sessie een email met een in die zelfde sessie in te toetsen code krijgt om geïdentificeerd te worden bv. Die email komt dan niet binnen. Dat is even lastig dan, maar niet onoverkomelijk. Als er ooit toch nog een oplossing hiervoor is hoor ik het graag! Voor nu in ieder geval bedankt voor de reacties.
Hallo @Wimbo5 , ik krijg nooit e-mails van mijn bank zelf tijdens een sessie, daarom heb ik daar niet aan gedacht. ING soms???
Reputatie 7
Badge +28
Ik vraag me af wat het vinkje dan doet. Dat alle internetverbindingen verbroken worden tijdens bankieren is hoe de bankierbeveiliging werkt (zie ook Wat is Bankierbeveiliging en hoe werkt het? - F-Secure Community). Het vinkje gaat specifiek over actieve internetverbindingen. Als je het vinkje aanzet en voordat je gaat bankieren je e-mail open hebt staan, blijft het dan wel werken? Als dat ook niet het geval is ga ik hier navraag over doen.

Reageer