Beantwoord

Browser beveiliging van F-Secure is steeds uit bij opnieuw opstarten google chrome

  • 9 April 2020
  • 14 reacties
  • 806 keer bekeken

Browser beveiliging van F-Secure is steeds uit bij opnieuw opstarten google Chrome, dit is na recente update van F-secure. Ik draai Chrome op een IMac besturing High Sierra 10.13.6 

Werkte voorheen prima, moet nu de browser extensie steeds opnieuw installeren.

Iemand een idee?

 

icon

Beste antwoord door gerd broekhuizen 14 April 2020, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@gerd broekhuizen

Ik ben toevallig van de week overgestapt naar Catalina en daar heb ik KPN Veilig probleemloos draaien. Op Safari wel te verstaan. 

Je zou een aantal dingen kunnen doen: 

1/ Browserbeveiliging uitschakelen, dat is één van de drie onderdelen van KPN Veilig. 

2/ Safari gebruiken als jouw browser. 

3/ Jouw computer updaten naar Mojave of Catalina. 

Hoi Noordzee, het gaat mij juist om de browser beveiliging.

Ik gebruik graag Google Chrome...maar een update qua besturing zal ik overwegen.

Thnx anyway, nu (vanmorgen) is het probleem bij opstarten van Chrome niet opgetreden…?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @gerd broekhuizen, begrijp ik uit jouw laatste bericht dat het inmiddels weer werkt? 

Helaas nee, ik dacht even dat het probleem was opgelost 

deze komt steeds weer terug helaas, als ik nu op nu installeren  klik werkt dat ook niet

 

Reputatie 7
Badge +20

Je kunt die extensie wel installeren? Dan werkt het voor even? Tot je weer opnieuw opstart? Dan is de extensie weer weg? Begrijp ik het dan goed?

Reputatie 7
Badge +28

@gerd broekhuizen

Heb je het volgende al ingesteld op jouw Mac? 
 

Er  worden tegenwoordig meer permissies gevraagd voor bepaalde rechten. KPN Veilig heeft volledige toegang nodig tot de schijf om zo optimale bescherming te bieden. Dit is altijd zo geweest, maar door een wijziging in macOS moet de gebruiker hier nu expliciet toestemming voor geven.

De stappen zijn als volgt:

  • Apple logo links bovenin klikken, Systeemvoorkeuren.
  • Klik Beveiliging en privacy
  • Klik Privacy
  • Klik ‘Volledige schijftoegang’
  • Klik links onderin op het slotje en voer je wachtwoord in (het wachtwoord van je macOS profiel)
  • Vink KPN Veilig aan
  • Sluit het slotje (door erop te klikken)

 

 

Hoi, die vind ik hier niet?

Op het moment werkt het weer wel?

Ik heb vanmorgen via extensies in Crhome wel de instelling kunnen maken maar die blijft grijs?

Maar nu lijkt het weer wel te werken, ik zal kijken als ik Chrome opnieuw opstart of het nog steeds o.k. is.

In elk geval allen bedankt, ik Mac al sinds 1990 dus meestal krijg ik het wel voor elkaar.

Nu gebeuren er toch soms dingen die na een update niet te verklaren zijn...Grtz. Gerrd Broekhuizen

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie ook in de extensie van Chrome dat de browserbeveiliging van F-Secure aanstaat. Dat is hem. Top dat het nu werkt. :)

Hoi Bart_Z en Noordzee, vanmorgen bij aanklikken Google Chrome weer de melding gekregen dat de extensie ontbreekt, opnieuw aangeklikt in de Google Chrome voorkeuren en dan doet ie ut weer….? Ik snap niet dat die instelling niet word vastgehouden?

Dus klik ik het elke dag maar weer aan..?

Blijft vreemd.

 

Grtz. Gerrd

Reputatie 7
Badge +20

Heel vreemd, zou niet zo mogen zijn. Wat nou als je KPN Veilig eens verwijderd en helemaal opnieuw installeert?

Of @huistijger heb jij nog een idee?

Moge, vandaag doet ie ut weer wel !..?

Ik houd de optie van opnieuw installeren nog even achter de hand,

 

Grtz. Gerd

Reputatie 7
Badge +20

Het gedraagt zich maar vreemd begrijp ik. En vandaag? Werkt het nu ook nog gewoon weer?

Hoi, vandaag werkt alles zo als het hoort, morgen nog us checken…..

 

Grtz. Gerd

Reputatie 7
Badge +20

Klinkt goed! :)