Beantwoord

De virusscanner van KPN veilig loopt steeds vast.

Ik heb KPN veilig al enkele keren geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Een snelle scan is geen probleem, maar diep scannen loopt steeds vast. Ook geprogrammeerd scannen werkt niet. Via Windows Defender gaat het prima. Ik heb wel een enkele vraag hierover op het forum gezien, maar geen antwoord waar ik iets mee kan. Wie heeft de oplossing?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Frans V. 27 november 2018, 17:38

Dag Erik,

dank voor je reactie. Vandaag ben ik ook gebeld door KPN! Hulde. Perfecte service. Ik had via een SMS code willen bellen voor de oplossing waarin ik begeleid zou worden, maar zag zojuist dat de volledige scan vanmiddag wel is verricht. Kennelijk dus toch opgelost, mogelijk door een update? Hoe dan ook, ik ga nu even niets veranderen. Zie onderstaande aangeboden oplossing {Via mail ontvangen en waarbij ik dus begeleid zou worden}.

Verder: de scan liep vast op verschillende momenten en percentages en de virusscan van Windows Defender stond daarbij uit {doet KPN Veilig zelf}. !

Mail van de helpdesk KPN:
Vandaag heeft u contact gehad met onze helpdesk. Mogelijke veroorzaker is AI SUITE 3, zie onderstaande (versie nummer kan anders zijn).

"AI Suite 3","ASUSTeK Computer Inc.","1.00.56"
Asus AI Suite 3 is known to cause issues when the full system scan is scanning memory components.
If your hardware supports it, upgrade AI Suite 3 to version 1.04.65.
Other workarounds are to disable the software while you are running scans or to uninstall the software.
If the software has been uninstalled there is also the possibility that services belonging to the software to keep on running on the machine, causing freezes.
Look for services Asus System Control Service and ASUS COM Service and try to disable them.
Wij sturen u een SMS, neem even contact met ons op zodat we samen kunnen kijken of dit programma de crash veroorzaakt.

Vr.gr. Frans V.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +26
Hoi Frans, welkom op het forum! Als hij bij het snelle scannen niet vastloopt, is mijn eerste gedachte dat hij bij de uitgebreide scan vastloopt op een bepaald bestand. Merk je ook dat hij steeds op hetzelfde moment vastloopt?

Het wordt niet aangeraden om twee antivirusprogramma's tegelijk actief te hebben. Dat kan ook conflicten geven. Kan KPN Veilig de scan wel afmaken als je Windows Defender uitzet?
Dag Erik,

dank voor je reactie. Vandaag ben ik ook gebeld door KPN! Hulde. Perfecte service. Ik had via een SMS code willen bellen voor de oplossing waarin ik begeleid zou worden, maar zag zojuist dat de volledige scan vanmiddag wel is verricht. Kennelijk dus toch opgelost, mogelijk door een update? Hoe dan ook, ik ga nu even niets veranderen. Zie onderstaande aangeboden oplossing {Via mail ontvangen en waarbij ik dus begeleid zou worden}.

Verder: de scan liep vast op verschillende momenten en percentages en de virusscan van Windows Defender stond daarbij uit {doet KPN Veilig zelf}. !

Mail van de helpdesk KPN:
Vandaag heeft u contact gehad met onze helpdesk. Mogelijke veroorzaker is AI SUITE 3, zie onderstaande (versie nummer kan anders zijn).

"AI Suite 3","ASUSTeK Computer Inc.","1.00.56"
Asus AI Suite 3 is known to cause issues when the full system scan is scanning memory components.
If your hardware supports it, upgrade AI Suite 3 to version 1.04.65.
Other workarounds are to disable the software while you are running scans or to uninstall the software.
If the software has been uninstalled there is also the possibility that services belonging to the software to keep on running on the machine, causing freezes.
Look for services Asus System Control Service and ASUS COM Service and try to disable them.
Wij sturen u een SMS, neem even contact met ons op zodat we samen kunnen kijken of dit programma de crash veroorzaakt.

Vr.gr. Frans V.
Reputatie 7
Badge +26
Top, dit! Goed om te horen dat je én zo goed bent geholpen, én dat de scan nu wel is doorgelopen. Dan zou ik nu ook inderdaad niets meer doen en het hierbij laten. Mocht het probleem toch opnieuw de kop opsteken, dan kunnen we dan verder kijken. Dank ook voor het plaatsen van de mail, dat kan nuttig zijn voor andere gebruikers 🙂
Graag geplaatst, juist om het forum te dienen! Dank!

Reageer