Beantwoord

Excel niet meer wijzigen/opslaan sinds installatie KPN Veilig

  • 21 June 2021
  • 20 reacties
  • 137 keer bekeken

Sinds de installatie van KPN Veilig (?) kan ik geen enkel Excel bestand meer wijzigen en/of opnieuw opslaan

Foutmelding: “wijzigingen kunnen niet worden opgelsagen vanwege een fout bij het delen”

Wat is hier aan  de hand, maar beter nog, hoe kan dit voorkomen worden.

Helaas niet de eerste “patch” welke KPN installeerd dat het niet goed gaat ………..wordt hier wel kribbig van hoor

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 23 June 2021, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @Pepe61 . Welkom op het forum.

Ik herken dit niet.  Kan het een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn? Dit klinkt als een rechten kwestie in excel. Daar zou KPN veilig zich niet expliciet mee moeten bemoeien. (mits je niks zelf zo hebt ingesteld)

Reputatie 7
Badge +24

Je ... doet toch wel de bestanden gewoon in je persoonlijke map op slaan? Niet in C:/Program Files/Microsoft Office/Excel/ ofzo?

geef dan geen antwoord ipv deze flauwekul

@Nick83  en ik doen alleen maar suggesties, @Pepe61 . Als er dan vervolgens geen antwoord van jou komt, kunnen we de dialoog en analyse ook niet verder oppakken. 

Ik begrijp niet waarom je dit afdoet als flauwekul, om eerlijk te zijn. We proberen mee te denken. 

IK kan ook geen excel meer opslaan sinds ik KPN veilig heb. Nu wil ik KPN veilig verwijderen, maar omdat ergens een bestand geopend is, kan ik dus niet verwijderen.

Ik kan alleen Excel documenten opslaan op het bureaublad en niet een aparte map.

Ik heb niets apart ingesteld, werk veel met Excel, dus dit is een drama. Excel geeft ook aan, dat het een virusscan programma is, wat het tegenhoudt. Ik heb al jaren AVG en geen problemen, nu met KPN veilig dus wel.

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan alleen Excel documenten opslaan op het bureaublad en niet een aparte map.

Wat is die locatie van die aparte map? In dat in Mijn documenten? Opslaan op een USB stick, werkt dat?

Hoi @Tijdelijk wegvallen zender . Dat klinkt allemaal niet goed.

Kun je in KPN veilig proberen om alle functies uit te zetten? En vervolgens kijken of je het bestand kunt wegschrijven?

Hou er rekening mee dat je onbeschermd bent, als die functies uitzet. 

Beste Erwin,

 

Wat heb ik een mooie naam, vast een keer fout gegaan.

Ik heb alle functies uitgezet en een excel bestand geprobeerd op te slaan, maar dat werkt nog niet.

Dit is de melding die ik krijg. In een gewone documenten map kan hij  niet opgeslagen worden. Wel op het bureaublad

Groet Thea
 

 

Erwin,

 

Opslaan naar een USB stick gaat wel soepel.

Opslaan in Documenten  gaat dus niet.

Lukt het om KPN veilig helemaal te verwijderen? (en de hamvraag daarna is natuurlijk: lukt het dan wel met opslaan?)

Helaas, Erwin, Dat had ik al geprobeerd, maar iets blijft in gebruik door KPN Veilig en kan dus niet verwijderd worden.

Dit komt in beeld, ook als ik alles afsluit.

 

Zelfs als ik alle programma onderdelen apart wil verwijderen kan het niet. F-secure houdt alles vast. In taakbeheer kan ik F-secure niet beeindigen. Wat een dominant en agressief programma. zeg !

 

Is dit de boosdoener soms?

 

Lastig, lastig. Heb jij de mogelijkheid om je pc/laptop in veilige modus op te starten?

Mocht dat lukken, kun je daarna eens kijken of je KPN veilig er af kunt krijgen?

Helaas, ook in de veilige modus is KPN veilig niet te verwijderen.

Op internet staat overal, dat je via de Windowsknop - KPN Veilig - uninstall kan doen, maar dat zit er bij mij niet.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

Reputatie 7
Badge +24

Wat voor pc of laptop heeft u? Van u zelf of mogelijk van uw werk? Zijn er misschien meerdere gebruikersaccounts op aanwezig?

Wat voor pc of laptop heeft u? Van u zelf of mogelijk van uw werk? Zijn er misschien meerdere gebruikersaccounts op aanwezig?

Daar zit ik dan ook aan te denken.  Je zou, als de laptop jouw eigen bezit is, altijd rechten moeten hebben om in veilige modus op te starten. 

Reputatie 7

Als jij naar "Instellingen -> Apps" gaat dan neem ik aan dat KPN Veilig daar genoemd staat en daar ook verwijderd kan worden.

Omdat ik geprobeerd had om KPN veilig in onderdelen te verwijderen, is er nu een probleem bij het verwijderen via Instellingen Apps. Daar mist hij een onderdeel. Nu wil ik KPN veilig helemaal opnieuw installeren, zodat het kapotte bestand weg is. En dan KPN veilig via Apps verwijderen. Maar KPN veilig staat niet meer als .exe op mijn pc. Verwijderd uit de downloads. Deze moet ik opnieuw ergens vandaan downloaden.Dus als ik tijd heb, ga ik dit proberen.  Wat een klus !!

N.a.v. vragen; het is een prive laptop met 1 gebruiker.