Beantwoord

Gebeld door een bijna identiek nummer als mijn eigen nummer

  • 1 December 2021
  • 43 reacties
  • 14622 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Ik word de laatste tijd steeds vaker gebeld door een nummer wat zo goed als op mijn nummer lijkt. Vaak zijn de eerste 6 tot 8 cijfers precies hetzelfde, dus alleen de laatste 2 of 4 wijken dan af. Als de laatste 4 afwijken, komen zelfs cijfer 7 en 9 vaak overeen. 
 

Wie maakt dat nog meer mee?

icon

Beste antwoord door Nico_ 3 December 2021, 15:43

Bekijk origineel

43 reacties

Precies hetzelfde. Ik dacht dat het een bekende was, maar dat was een computer, direct opgehangen.

 

 

Reputatie 1

Gelukkig heb ik ingesteld dat deze nummers geblokkeerd worden. Nummers die niet in mijn telefoon staan, komen daardoor niet door en belanden bij mijn voicemail. Als het belangrijk is, spreken ze die wel in. 

Ik herken dit niet, wel dat mensen mij bellen omdat er 1 cijfer anders is.

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @RS10 en welkom op ons forum!

Dat is inderdaad een vreemd voorval, kan mij voorstellen dat je zoiets had van… ehm, wat is dit in vredesnaam nu?
Mocht het toch nog blijven aanhouden (ik lees inderdaad dat je bepaalde dingen inmiddels geblokkeerd hebt) dan kun je er altijd nog melding van maken bij ons. Dat kan via deze link.

Mocht je nog verdere hulp nodig zijn trek dan aan de bel en ik zal kijken wat ik voor je kan doen!
 

Bij mij iets soortgelijks. Al drie keer gebeld door nummers waarbij de eerste vier cijfers van het abonneenummer gelijk waren. Éen keer opgenomen, kreeg een engelstalige computerstem. Meteen opgehangen en geblokkeerd.

Sinds 2 weken bij mij hetzelfde. Eerste keer terug gebeld. Mevrouw wist van niets en had niet gebeld.

Vandaag en eergisteren weer oproep gehad maar niet opgenomen.

Eerste 4 cijfers zijn gelijk, andere wijken af.

Ben benieuwd wat of wie hier achter zit.

Reputatie 1

Vaak neem ik nummers die voor mij onbekend zijn al niet op, dan spreken ze eerst maar de voicemail in. Terugbellen doe ik sowieso niet. Wordt ook nog steeds hierdoor gebeld, vaak met 4 gelijke nummers, soms zelfs met 6. Hoor dan soms ook op mijn voicemail die Engelstalige computerstem. 

Hier hetzelfde: ik wordt sinds 6 januari 2022 gebeld door een nummer waarvan de eerste 4 cijfers identiek zijn aan mijn eigen mobiele nummer. Als je opneemt krijg je een Engelstalige computerstem. Wie of wat is dit en hoe kan ik dit in één keer voor altijd blokkeren, want er wordt telkens gebeld met een nummer waarvan weliswaar de eerste 4 cijfers gelijk zijn, maar de overige 4 cijfers niet: het is dus nooit precies hetzelfde nummer...

Ik heb dat ook,dacht eerst is toeval ,maar nu ik lees dat er meer mensen dit hebben ga ik niet meer opnemen

Reputatie 1

Bij mij hetzelfde. Lijkt me niet dat KPN hier iets aan kan doen, dus ik weiger het gesprek gewoon. Blijft wel irritant, maar het is niet anders denk ik.

Precies dat doe ik nu ook maar

Hetzelfde probleem als bij Madras: Hier hetzelfde: gebeld door een nummer waarvan de eerste 4 cijfers identiek zijn aan mijn eigen mobiele nummer. Als je opneemt krijg je een Engelstalige computerstem. Wie of wat is dit en hoe kan ik dit in één keer voor altijd blokkeren, want er wordt telkens gebeld met een nummer waarvan weliswaar de eerste 4 cijfers gelijk zijn, maar de overige 4 cijfers niet: het is dus nooit precies hetzelfde nummer...

Reputatie 6
Badge +6

Gewoon niet opnemen. Als het belangrijk is spreken ze maar een voicemail in. Of niet natuurlijk. Gewoon negeren. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.

ik herken dit heb hetzelfde heb hier sinds oktober 2021 al last van.

 

Aantal van die nummers al geblokkeerd maar er duikt telkens weer een nieuwe op

heb de overlast nu bij KPN gemeld , weet alleen niet wat het onderzoek zal opleveren

Reputatie 7
Badge +9

Hier hetzelfde probleem. Vaak proberen ze om doorschakelen naar voicemail te voorkomen door de ‘bel’ van de telefoon maar zo'n drie keer te laten overgaan. Ze hoeven dan niets te betalen voor de oproeppoging. Vandaar dat ik er maar een sport van heb gemaakt om zo'n binnenkomende oproep meteen handmatig naar de voicemail door te schakelen. Die spreken ze uiteraard niet in, maar ze moeten dan wel voor het telefoontje betalen. Dat zal ze leren… 😉

Piet.

Hetzelfde probleem als bij Madras: Hier hetzelfde: gebeld door een nummer waarvan de eerste 4 cijfers identiek zijn aan mijn eigen mobiele nummer. Als je opneemt krijg je een Engelstalige computerstem. Wie of wat is dit en hoe kan ik dit in één keer voor altijd blokkeren, want er wordt telkens gebeld met een nummer waarvan weliswaar de eerste 4 cijfers gelijk zijn, maar de overige 4 cijfers niet: het is dus nooit precies hetzelfde nummer...

 

Installeer een app als Calls Blacklist, daarmee kun je o.a. nummers blokkeren die beginnen met een bepaalde combinatie. Dus +3163844 bijvoorbeeld, dan pakt ie alle varianten daarachter ook mee.

Werkt bij mij perfect in dit soort situaties.

Bij mij sinds kort hetzelfde. Als je een dergelijk nummer in je telefoon opslaat blijkt het wel gewoon te bestaan, wat blijkt uit de foto of status die je dan kan zien in Whatsapp. Deze mensen weten waarschijnlijk niet eens dat hun nummer hiervoor gebruikt is. 

Hierbij meld ik mij ook. Afgelopen dagen meerdere keren gebeld, maar ik miste deze oproepen omdat ik overdag op het werk het geluid van mijn privetel. niet aan heb en ik er weinig op kijk. Ik heb een paar keer teruggebeld (ben infopunt voor vrijwilligerswerk dat ik doe, word veel gebeld door onbekenden, bel daarom altijd terug). Bij het terugbellen werd nooit opgenomen, en dan negeer ik het verder. 

Alleen vanmorgen werd ik gebeld, hoorde het en nam dus op. Gelijk hoorde ik een computerstem waarbij ik dus gelijk ophing. Ben gaan googlen toen ik zag dat dat ik de afgelopen dagen last had van hetzelfde als in dit topic genoemd: 1e 6 cijfers hetzelfde, laatste 4 anders. Google hielp dus ook aan dit topic 🙂

Vanwaar dat ik mij ook hier even meld, want het melden zoals @Nico_ hier zegt gaat niet, want dan moet je minimaal 5x opgenomen hebben, en dat heb ik dus niet (en ga ik ook niet doen meer natuurlijk). Maar ik vind het wel belangrijk om het hier te melden in de hoop dat KPN @Nico_  er wat mee kan?

Ik heb hier ook last van, steeds gesprek geweigerd en nummer meteen geblokkeerd. Wel heel irritant!

Reputatie 7
Badge +24

Nummer blokkeren is nutteloos. Ze bellen steeds met een ander nummer.

Ik heb dit probleem sinds kort ook, heel erg vervelend. Bij mij wordt af en toe de voice mail ingesproken door een computer stem in het Engels. Waarin ik volgens mij hoor dat mijn nummer gebruikt wordt in verschillende activiteiten en dat ik terug moet bellen.  
Blokkeren heeft geen zin, want ik word telkens door een ander nummer gebeld. Het begin is altijd hetzelfde als mijn nummer, de laatste 3 cijfers wijken af. 

Hallo, dit probleem speelt bij mij ook sinds een aantal dagen, steeds 4 cijfers mijn nummmer dan een andere combinatie. Wat kan KPN hieraan doen, dit is erg vervelend, hoe kunnen fraudeurs de bevoegdheid hebben met zelf gefabriceerde nummers te spammen? 

Klopt ik heb dat ook dat ik elke dag gebeld wordt met nummers die lijken op mijn eigen nummer

Sinds een aantal dagen is dit nu.. aantal maanden geleden had ik dat met mijn andere nummer op mijn telefoon (dualsim)

Heb hier ook last van sinds een maand ofzo. 

Ik ook! Sinds vrijdag deze overlast, Ben meerdere keren gebeld door nummers waarvan de eerste 4 cijfers gelijk zijn aan mijn nummer. 

Het zou fijn zijn wanneer KPN een check doet of het meegestuurde nummer ook echt een aansluiting van KPN betreft, omdat het wel uit een nummerblok van KPN komt. Als dit mag natuurlijk, zullen wel regels voor zijn. 🤓

Reageer