Gebruikerstest Identity Theft Checker

  • 15 September 2021
  • 22 reacties
  • 726 keer bekeken
Gebruikerstest Identity Theft Checker
Reputatie 7
Badge +17

We willen je graag uitnodigen mee te doen aan deze gebruikerstest. Via deze gebruikerstest willen we je kennis laten maken met de Identity Theft Checker van F-secure. Daarbij zijn we natuurlijk erg benieuwd naar jouw feedback, want jouw mening helpt ons deze dienst te verbeteren. 

 

Waarom een Identity Theft Checker?

Helaas komen grote datalekken regelmatig voor, waardoor wachtwoorden en accountgegevens online komen te staan. Denk hier bijvoorbeeld aan datalekken van Twitter in 2020, Facebook in april 2021, LinkedIn in juli 2021, EasyJet in mei 2020, MyHerritage in juni 2018 en van de GGD eerder dit jaar.

Uit onderzoek van onze partner F-secure (leverancier van KPN Veilig) blijkt dat van circa 50% van de consumenten in Nederland gelekte gebruikersnamen, wachtwoorden, creditcardnummers en/of andere persoonlijke gegevens op het internet (dark) web rondgaan. Internetcriminelen verzamelen persoonsgegevens om ze door te verkopen of te gebruiken voor een accountovername.

In dit laatste geval spreken we van online identiteitsfraude: internetcriminelen gebruiken jouw persoonlijke informatie voor fraude door jouw online identiteit aan te nemen. Met jouw persoonlijke gegevens kunnen internetcriminelen ook toegang krijgen tot bijvoorbeeld jouw online accounts, computers en smartphones. Accountovernames kunnen leiden tot verlies van data en/of geld. Of criminelen bestellen hiermee goederen en/of diensten uit jouw naam.

Misschien heb je dit zelf ook wel eens meegemaakt of ken je iemand die dit heeft meegemaakt. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 34% van de Nederlands in het afgelopen jaar in aanraking is gekomen met een vorm van cybercriminaliteit. Dit komt vooral doordat 43% van de gebruikers hetzelfde en/of simpele wachtwoord(en) gebruikt voor meerdere accounts. Zo kunnen gelekte gegevens van bijvoorbeeld Facebook gebruikt worden om toegang te krijgen tot een andere dienst of webshop.

Datalekken kunnen we niet voorkomen, maar we kunnen je wel helpen jouw gegevens beter te beveiligen. F-secure biedt met de Identity Theft Checker de mogelijkheid om te controleren of jouw gegevens gelekt zijn op het internet. Zo weet jij wanneer je actie moet ondernemen.

 

Hoe werkt de Identity Theft Checker?

F-secure controleert aan de hand van jouw e-mailadres of jouw persoonlijke gegevens op het (dark) web staan. Voor online accounts wordt vaak jouw e-mailadres gevraagd, dus dit is makkelijk te controleren. Als blijkt dat jouw gegevens gelekt zijn, stuurt F-secure je per e-mail een datalekinformatie rapport toe. 

 

Gebruikerstest: wij hebben jouw hulp nodig

We willen natuurlijk graag weten wat jij van de Identity Theft Checker vindt. We nodigen je daarom uit om mee te doen aan deze gebruikerstest!

Wil je meedoen?

  • Laat een reactie achter in dit topic.
  • Vul je forumprofiel in met je naam en klantnummer.

Wij zorgen er dan voor dat je toegang krijgt tot het apart, besloten board waar je meer informatie krijgt over de Identity Theft Checker en je al jouw vragen en feedback kwijt kunt. Je krijgt van ons een like als je bent toegevoegd aan het board.

Heb je nu alvast vragen, stel ze vooral hieronder.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Ik doe graag mee aan deze test,want internet heeft ook een Darkside en wapen me er graag tegen..

Ben benieuwd :)

Hallo @Denise_ , ik meld me bij deze aan.

Reputatie 5
Badge +6

Hallo @Denise_ 

Ik sluit meook graag aan.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Denise_ ,

Ik doe ook graag mee.

Badge

Ben erg benieuwd naar de bevindingen, dus ja… ik doe mee!

Reputatie 5
Badge +4

Ik wil ook mee doen.

Reputatie 2
Badge

Ik wil ook mee doen

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Denise_ ,

Ik wil meedoen met de gebruikerstest.

Groet Bart

Reputatie 7
Badge +16

Ah tof! Ik doe mee ;) 

Reputatie 1

ik meld me graag aan

Reputatie 6
Badge +3

Ik hoor het graag als ik kan helpen!

Reputatie 5
Badge +6

Ik doe graag mee

Reputatie 7
Badge +11

Hoewel ik al verschillende tools gebruik om dergelijke zaken te testen ben ik hier wel benieuwd naar! Ik doe graag mee!

Reputatie 7
Badge +12

Checkcheck..

Reputatie 1

Ik doe graag mee

Reputatie 2

Sign me up!

Reputatie 1

Voor dit soort testen hou ik mijzelf altijd aanbevolen. Schrijf mij maar in aub!

Reputatie 4
Badge +5

Ik doe graag mee

Ook ik doe graag mee.

 

Geert

Reputatie 1

ik doe graag mee

Reputatie 7
Badge +17

Iedereen ontzettend bedankt voor jullie interesse en deelname. We zijn nog altijd op zoek naar gebruikers die de Identity Theft Checker willen proberen. Lijkt dit je leuk? Meld je dan snel aan!

Reputatie 6
Badge +7

@Denise_  ik wil dit wel testen