Beantwoord

Geen melding meer van KPN Veilig dat ik beschermd ben

  • 4 April 2020
  • 6 reacties
  • 842 keer bekeken

eerst zag ik een balkje verschijnen met kpn veilig nu zie ik dat niet meer ben ik dan nog beschermd??

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid en topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 April 2020, 13:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @marianne1962 ,

Als je dat zeker wilt weten, log dan even in op KPN Veilig. Dan kun je de status controleren. 
 

Als je KPN Veilig hebt gedownload en de installatiestappen hebt voltooid, is je apparaat beveiligd. Als je KPN Veilig opent op je apparaat, zie je de status van de verschillende functionaliteiten. Groene meldingen zijn oké, oranje meldingen geven aan dat een functie is uitgeschakeld. Dit hoeft geen probleem te zijn als je er bewust voor hebt gekozen om deze functie (nog) niet te gebruiken. 

Op de KPN Veilig beheerpagina zie je soms een uitroepteken bij een apparaat dat je kort geleden hebt toegevoegd. Als je op het apparaat klikt, krijg je de melding "Dit apparaat wordt nog niet beschermd" Dit betekent in sommige gevallen dat je apparaat dat je zojuist hebt toegevoegd, wel degelijk beschermd is, maar dat de KPN Veilig beheerpagina nog niet volledig bijgewerkt is. Dit kun je oplossen door op [vernieuw] te klikken. Krijg je nog steeds de melding dat het apparaat nog niet wordt beschermd? Voltooi dan de installatiestappen van KPN Veilig op het apparaat om goed beveiligd te zijn.

Reputatie 7
Badge +28

@marianne1962 

Is de check gelukt? Ben je nog steeds beschermd? 

Reputatie 7

Hallo @marianne1962, welkom bij ons op het forum. Noordzee heeft je al op weg geholpen zo te zien, is het daarmee gelukt? We horen het graag van je.

nee er staat een vraagteken bij nog steeds en ik kan er niks aan veranderen

 

Reputatie 7

Waar zie je dat vraagteken precies @marianne1962? Is dat bij KPN Veilig, of ergens anders? Zou je dat kunnen specificeren? Als we weten waar je wat precies zit kunnen we makkelijker met je meedenken.

Hoi Marianne1962, 

Ik zie ook geen melding meer van KPN dat het veilig is als ik internetbankier.

Ik heb net met KPN gebeld: de eerste medewerkster liet me niet fatsoenlijk uitpraten en had het maar over mijn beveiliging op de telefoon, terwijl ik belde over laptop en Ipad. Ze  werd zelfs kwaad, omdat ik volgens haar zei dat ze te weinig kennis had.  Dat zei ik dus niet; ik wilde het alleen nog een keer uitleggen.  Na bijna 20 minuten opgehangen want deze medewerkster begreep dus echt niet waar ik het over had.

Opnieuw gebeld en deze medewerkster begreep wat ik bedoelde.  Ze gaf aan dat zolang alles groen was van KPN veilig dat het oké was. Ze wist ook niet waarom ik deze melding niet meer krijg bij het internetbankieren. Ik kan zelfs op andere sites werken terwijl internetbankieren openstaat en ontvang alle mails en dat kon voorheen niet.

 

Dus ja, mijn apparaten zijn beveiligd, maar of KPN veilig daadwerkelijk doet wat het moet doen blijft voor mij nog steeds een vraag.

 

Wie weet het antwoord?

 

Ik ben het zelf maar gaan uitzoeken en wat ik begrijp is, dat er een melding komt als het NIET veilig is. KPN heeft het dus omgekeerd.

Dit staat er: Krijg je nog steeds de melding dat het apparaat nog niet wordt beschermd? Voltooi dan de installatiestappen van KPN Veilig op het apparaat om goed beveiligd te zijn

 

Wie heeft hier ook mee te maken en weet raad?