Beantwoord

Gepland scannen instellen met KPN Veilig

  • 16 June 2019
  • 12 reacties
  • 1253 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb KPN veilig geinstalleerd maar nu wil ik op instellingen gepland scannen instellen. Welke moet ik nu hebben a, b of c. Ik heb gekeken in help maar voor mij blijft dit onduidelijk. Kan ik bv ook een snelle scan gepland dagelijks, een uitgebreide scan gepland wekelijks uitvoeren. Hoe moet ik dit instellen? Wie kan me hierover meer vertellen?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 19 June 2019, 16:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi he63.

Welke optie je moet hebben mag je uiteraard zelf bepalen. Je kunt dit dagelijks laten doen op een tijdstip, zoals hierboven op je plaatje aangegeven. Je apparaat moet dan wel ingeschakeld zijn. Naar mijn mening is dit wel erg vaak, maar dat ben ik. Persoonlijk voer ik zelf een scan uit een keer in de zoveel tijd als het mij uitkomt zonder het in te plannen, in de praktijk als ik vermoed dat er iets aan de hand is en/of als mijn pc/laptop kuren vertoont of trager is.

Weet je zo voldoende of zoek je specifiek naar iets?
Reputatie 2
Badge
Dank voor u reactie. Ik heb hem even voor proef op dagelijks gezet en zelfs als ik alle vinkjes weglaat gaat hij nog op de gezette tijd scannen.
Ik heb op help gekeken en daar zegt men volgens mij dat je alle vinkjes weg kunt laten en dat werkt ook. Trouwens de uitleg op help vind ik erg onduidelijk (ligt misschien aan mij)
Ik wil gewoon iedere week bv. op donderdag een volledige geplande scan uit laten voeren ( de pc staat aan en ik werk op dat moment niet op de pc). Kunt u mij vertellen hoe de vinkjes dan moeten staan of is dit niet mogelijk? Inmiddels de helpdesk van KPN gebeld maar deze kunnen mij ook niet naar tevredenheid een duidelijk antwoord geven.😪
Reputatie 7
Badge +24
Ja, als ik het goed begrijp dien je dan wekelijks te selecteren en alleen donderdag aanvinken en een tijdstip instellen waarop de scan moet beginnen. Dat zou voldoende moeten zijn.
Reputatie 2
Badge
@Alex_p, Thx. Ga ik zo instellen👍🏽.
gr. Henk
Reputatie 7
Badge +24
@Alex_p, Thx. Ga ik zo instellen👍🏽.
gr. Henk


Top, laat ons weten hoe het afloopt.
Reputatie 2
Badge
Werk met W10 versie 1903.
Ga ik morgen doen. Ik ontdekte ook nog dat je het KPN veilig pictogram in de taakbalk kunt slepen. Je kunt hem ook bedienen.

Reputatie 2
Badge


Bij het plaatsen komen de plaatjes als bijlage en in de tekst en dat laatste is niet de bedoeling😢
Verder test uitgevoerd op tijd werkt alles goed maar op "pc gedurende een bepaalde tijd NIET actief" kan ik nog niet voor elkaar krijgen.
Reputatie 7
Badge +24
Dat is niet erg hoor. Bij niet actief kan Windows moeilijk doen als het niet goed ingesteld staat bij de energie instellingen. Niet in slaapmodus, of beeldscherm uitschakelen. Ik zou het houden op een bepaald tijdstip. 🙂
Reputatie 2
Badge
@Alex_P, Bedankt voor de hulp.

Offtopic: Hoe komt het toch als een bijlage in wil voegen het ook in de tekst komt te staan??
Reputatie 7
Badge +24
Dit kun je zelf verwijderen, zowel als bijlage als uit de tekst. Als je het niet in de bijlage wilt hebben schuif je het knopje naar links, zie hieronder. Als je het plaatje niet in je tekst wilt hebben klik je rechts naast het plaatje en dan op 'Backspace' op je toetsenbord.


Reputatie 2
Badge
Oke, begrepen. Opgelost.👍🏿

gr. Henk
Reputatie 7
Badge +24
💪🏻