Vraag

Gore verkooptrucs bij KPN

  • 17 June 2020
  • 1 reactie
  • 94 keer bekeken

Ongeveer een een half uur geleden ben ik door een van uw collega's gebeld. In eerste instantie ging het over mijn opgezegde mobiele contract en vervolgens over kortingen op mijn contract voor internet, TV, etc. Heel veel woorden en gebabbel met kortingen voor van alles. Aan het einde dan dat verhaal ging het over een nieuw contract dat na ongeveer na een half jaar zo'n € 83 zou kosten.

Met andere woorden: de desbetreffende mevrouw wilde mij via een grote hoeveelheid aardige woordjes te grazen nemen voor vele tientallen Euro's per jaar. Dit vind ik een hele gore wijze van de behandeling van klanten die er voor zorgen dat u en al uw collega's hun dagelijks brood kunnen verdienen. Daarom verzoek ik u de opdrachtgever van dergelijke gore spelletjes op staande voet te ontslaan. Om mijn ongenoegen kracht bij te zetten geef ik voorgaande door aan onder andere consumentenprogramma KASSA.

Pierre Smulders


1 reactie

Reputatie 6
Badge +11

Dag Pierre, 

De gang van zaken die je beschrijft is niet acceptabel. Mijn excuses dat niet alle zaken goed belicht zijn tijdens het gesprek en dat de kosten na de kortingsperiode als totale verrassing voor je kwamen.

Ik heb heel vaak zelf met klanten gebeld om een overstap naar een nieuw abonnement te bespreken, maar daar hoort een heel eerlijk verhaal bij met uitleg over de kosten na de tijdelijke kortingen. Ik zou geen abonnement kunnen verkopen zonder heel duidelijk te zijn over de precieze kosten die dit met zich meebrengt, zelfs als hier niet specifiek naar gevraagd wordt. Ik herken deze werkwijze dus niet bij mezelf en bij mijn collega's, maar het is helaas wel jouw ervaring. Hiervoor nogmaals mijn oprechte excuses. Aankaarten bij andere instanties of programma's staat je geheel vrij. Ik verwacht echter dat het hier echt gaat om een incident. Dit is niet de manier waarop wij zaken willen doen. Dat weet ik heel zeker.

Gelukkig is het wel altijd zo dat je een bevestiging van je bestelling ontvangt. Je ziet hier precies welke bedragen er horen bij wat er is aangevraagd. Annuleren is dan ook sowieso tot 14 dagen na de bestelling mogelijk (en soms tot 14 dagen na levering van het abonnement). Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik nog op zoek naar informatie en eventueel deze feedback terugkoppelen aan de collega waarmee je hebt gesproken. Mochten er nog andere zaken zijn die je nog mist in deze reactie, maar waar nog wel actie op ondernomen moet worden, geef dat dan ook gerust aan. 

Een hele fijne avond gewenst!

 

 

Reageer