Beantwoord

Hoe : Uitzetten bankierbeveiliging

• 2 september 2017
  • 11 reacties
  • 1462 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Voor de meeste mensen zeer handige optie. Maar voor mij meer een vervelende functie, meer omdat de beveiliging zich niet afsluit na het bankieren, druk ik het voor het bankieren altijd al weg.

Helaas heb ik in het programma nergens de keuze om deze functie uit te kunnen zetten, is dit mogelijk via andere wegen?
icon

Beste antwoord door ChrisWissink 12 september 2017, 12:14

@Marcia_ Oeps, ik heb geen melding gehad dat er een reactie was op mijn topic. Even gemist dat er op gereageerd was. Helaas niet, in dat geval verschillen F-Secure en KPN Veilig op dat gebied, F-Secure heeft de optie zoals in beschreven, maar KPN veilig bezit die functie niet 😞. Dus heb KPN veilig maar verwijderd.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ha Chris, goede vraag! Op de website van f-secure heb ik informatie gevonden over het aanzetten van de bankierbeveiliging . Het uitzetten lijkt me dan op dezelfde manier gaan 😉, wil je eens kijken of dat lukt?
Reputatie 7
Badge +28
Heb je nog tijd gehad om het te testen, Chris? Ik ben best benieuwd of het gelukt is!
Reputatie 7
Badge +10
@Marcia_ Oeps, ik heb geen melding gehad dat er een reactie was op mijn topic. Even gemist dat er op gereageerd was. Helaas niet, in dat geval verschillen F-Secure en KPN Veilig op dat gebied, F-Secure heeft de optie zoals in beschreven, maar KPN veilig bezit die functie niet 😞. Dus heb KPN veilig maar verwijderd.
Reputatie 7
Badge +28
Oh wat gek! En wat balen dat het niet de oplossing was..Dan kan het blijkbaar niet uitgezet worden, niet heel handig maar we weten het nu wel in ieder geval.
Is er inmiddels al een oplossing voor?

de bankiersbeveiliging blokkeert ook mijn ssh verbindingen.

bram
Reputatie 7
Badge +10
@BrBrBr
Ja er is een oplossing! 🙂.
Bij instellingen is nu de optie gekomen om de bankierbeveiliging uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +28
Handig! Bedankt voor het beantwoorden van de vraag 🙂. Als je verdere vragen hebt, weet je ons te vinden Bram!
Met die genoemde schakeloptie heb ik de bankierbeveiliging inmiddels al meerdere malen uitgezet maar ook dan blijkt deze toch weer te werken.
Ik vermoed dat dit bij een update dit weer ongedaan wordt gemaakt.
Het is vooral onhandig als je iets betaald hebt via iDeal bv en je krijgt dan een e-ticket dat je wil uitprinten. Bij ons wordt dat door de beveiliging geblokkeerd met als gevolg dat de bestelling bijna verloren gaat en met veel kunst en vliegwerk behouden kan blijven. Vaak is de printer dan ook verder geblokkeerd.
Het lijkt op de ene computer anders te werken dan op de andere.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @Roborob
Dat is wel gek dat die zichzelf weer aanzet.. Zelf heb dit 3/4 weken geleden uitgezet en bij mij blijft deze ook uit staan.
Wanneer gebeurd dit precies? En heb je inderdaad de schakeloptie uitgezet en niet alleen dat vinkje? Zou je anders dat vinkje ook nog is willen proberen?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Roborob, welkom op het forum! Vervelend dat de Bankierbeveiliging niet gewoon uit blijft staan. Chris stelt al een paar goede vragen. 🙂 Zou je daar antwoord op kunnen geven? Dan helpen we je graag verder.
Ik had de beveiliging uitgezet door de balk naar beneden te trekken en dan op instellingen te klikken. Daar heb ik de groene knop rechtsboven op off gezet waardoor deze grijs werd.
Maar dat werkte niet zoals het zou moeten.
Ik heb nu de wijziging aangebracht in het (zelfde ) menu maar nu vanuit de statusbalk. Daar heb ik de groene knop weer op grijs gezet en nu lijkt het wel te werken.
Snappen doe ik het niet omdat het instellingen menu kennelijk twee identieke gezichten heeft met twee verschillende resultaten

Reageer