Beantwoord

Ik kan KPN veilig niet installeren.

• 8 juli 2017
  • 14 reacties
  • 636 keer bekeken

Zodra ik probeer in te loggen krijg ik de mededeling: "U moet cookies inschakelen in uw browser om gebruik te maken van deze service Vernieuw de pagina en meld u vervolgens opnieuw aan" Ik heb geen Cookies geblokkeerd voor KPN, lijkt me trouwens logisch. Maar wat ik ook probeer de website blijft dit zeggen. wat moet ik doen om wel KPN veilig te installeren??? Met vriendelijke groet, Ed Gunneweg
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 8 juli 2017, 13:51

Wat fijn dat het werkt. 😄 werkt nu alles na behoren? 🙂 Als KPN Veilig is geïnstalleerd, kun je gewoon weer Chrome gebruiken om te internetten. 🙂
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedemiddag @ed-gunneweg, Welke browser gebruik je? Heb je de "geschiedenis" en de "cookies" eens verwijderd? En heb je eventueel Adblocker aanstaan? Zet deze dan even uit. En probeer dan nog eens te installeren:

Direct Installeren met KPN ID

Hoop dat het lukt. 🙂
Hallo Dennis
Ik gebruik geen Ad-blokker, in de adresbalk staat wel een tekentje waar ik eventueel de cookie instellingen kan wijzigen. Er staat dat alle Cookies worden toegelaten. Ik gebruik Google Chrome en Windows 10 laatste versie. Je direct link geprobeerd, maar nog steeds wordt de site geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +18
Oké, dat is vervelend @ed-gunneweg, hmm, 🤔 zou je het eens in Microsoft Edge willen proberen? En dan de link selecteren in Chrome, en dan kopiëren (Ctrl+C) en dan plakken (Ctrl+V) in de adressenbalk van Microsoft Edge. Hoop dat dit lukt, werkt het dan wel?
Door je tip om Microsoft Edge te gebruiken is het ineens mogelijk om KPN-Veilig te installeren, echter dat heb ik gelijk in Microsoft Edge gedaan. Ik heb de link in jouw antwoord gelijktijdig gebruikt in Micros-Edge. zonder tussenkomst van Chrome. Chrome lijkt me enigszins tegendraads. Misschien beter om Edge te gaan gebruiken.
Dat probleem heb ik ook gehad. Ik kreeg als oplossing dat ik met een tool alles moest verwijderen.
Hierbij geef ik de link waarbij de tool kan downloaden.

https://www.f-secure.com/en/web/home_global/support-tools.

Na een herstart opnieuw proberen om KPN veilig te installeren. Meestal gaat dat wel goed.
Reputatie 7
Badge +18
Wat fijn dat het werkt. 😄 werkt nu alles na behoren? 🙂 Als KPN Veilig is geïnstalleerd, kun je gewoon weer Chrome gebruiken om te internetten. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Dat probleem heb ik ook gehad. Ik kreeg als oplossing dat ik met een tool alles moest verwijderen.
Hierbij geef ik de link waarbij de tool kan downloaden.

https://www.f-secure.com/en/web/home_global/support-tools.

Na een herstart opnieuw proberen om KPN veilig te installeren. Meestal gaat dat wel goed.
@ed-gunnewegheeft hem al geïnstalleerd. 😉
Ik kan met Chrome niet naar de beheer pagina van KPN veilig. Opnieuw het cookie probleem. Lijkt me dat ik Edge beter als mijn favoriete browser kan installeren.
Reputatie 7
Badge +18
Heb je Chrome wel naar de allernieuwste versie geüpdatet?
Ik heb Chrome gecontroleerd en heb de laatste versie.
Maar ik denkt dat ik toch maar verder met Edge.
Moet nog even afwachten of het stabiel is.
Het bleek niet mogelijk om in te loggen in KPN veilig met de browser Google chrome. Toen ik overschakelde naar Microsoft Edge lukte het wel in een keer. Nog eens geprobeerd met chrome, maar het bleef hetzelfde. Dus overgestapt naar Edge.
Reputatie 2
Het probleem bestond vorig jaar al toen KPN-veilig gratis werd voor 2 computers bij KPN Compleet.
Ik heb een laptop met windows10 en een desktop met ook windows10 en op beide werk ik met EDGE, het vreemde was dat ik op de laptop wel KPN veilig kon installeren maar op de desktop niet.
Heb toen via via een medewerker aan de lijn gehad en die heeft mij verder geholpen, hij adviseerde mij om vanuit EDGE naar IE11 om te schakelen en het dan opnieuw te doen wat zonder problemen lukte.
Heden kan ik nog steeds niet via EDGE vanuit KPN veilig naar de beheerpagina want na inloggen krijg ik dus de bovengenoemde melding om cookies in te schakelen, dus moet ik weer omschakelen naar IE11.
Het probleem ligt dus niet aan de browsers maar duidelijk ergens anders.

Han Lijster
Reputatie 7
Badge +18
Het probleem bestond vorig jaar al toen KPN-veilig gratis werd voor 2 computers bij KPN Compleet.
Ik heb een laptop met windows10 en een desktop met ook windows10 en op beide werk ik met EDGE, het vreemde was dat ik op de laptop wel KPN veilig kon installeren maar op de desktop niet.
Heb toen via via een medewerker aan de lijn gehad en die heeft mij verder geholpen, hij adviseerde mij om vanuit EDGE naar IE11 om te schakelen en het dan opnieuw te doen wat zonder problemen lukte.
Heden kan ik nog steeds niet via EDGE vanuit KPN veilig naar de beheerpagina want na inloggen krijg ik dus de bovengenoemde melding om cookies in te schakelen, dus moet ik weer omschakelen naar IE11.
Het probleem ligt dus niet aan de browsers maar duidelijk ergens anders.

Han Lijster
Beste @Singbird, heb je het eens met Google Chrome (Nieuwste versie) geprobeerd?
Reputatie 2
Dennis,

Heb ik niet gedaan want ik wil google chrome niet installeren, heb ik gewoon een hekel aan.
Daarbij vind ik eigenlijk dat als er door KPN iets wordt aangeboden ze ervoor moeten zorgen dat het met ALLE browsers werkt anders krijg ik het gevoel dat er iets anders achter zit. (koppelverkoop ?).
Wat ik al zei dat ik met de PC via IE11 moet werken en dat het op de laptop gewoon met EDGE werkt dat is toch wel wat vreemd, zeker als op beide de normale update van Windows8 naar 10 is gedaan zonder dat ik verder heb ingegrepen v.w.b. instellingen.

Han Lijster

Reageer