Is dit serieus ? of is het een babbeltruck

  • 11 November 2020
  • 13 reacties
  • 1350 keer bekeken

Mijn moeder van 80 meldde mij net dat er een colporteur van KPN aan de deur.

Is het serieus dat KPN NU … coronalockdown ….. colporteurs langs de deuren stuurt ???

of moeten we de politie bellen voor een babbeltruc die nu gaande is ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

KPN werkt niet op die manier. Dit waren dus slinkse figuren met andere bedoelingen. Hopelijk heeft je moeder de tegenwoordigheid gehad ze niet binnen te laten en er niet op in te gaan.

KPN werkt niet op die manier. Dit waren dus slinkse figuren met andere bedoelingen. Hopelijk heeft je moeder de tegenwoordigheid gehad ze niet binnen te laten en er niet op in te gaan.

Dank PeterG ik ga haar (ondanks niet binnen laten toch melding late maken bij politie. Ik heb al via facebook mensen gewaarschuwd in Schagen.

 

Reputatie 4
Badge +1

Wordt dit door iemand aangepakt. Want ik maak me er weer loeikwaad over. Mede omdat de reactie van KPN op dit forum nogal laconiek is. Kom op KPN doe hier iets aan.

 

Reputatie 7
Badge +10

KPN werkt niet op die manier. Dit waren dus slinkse figuren met andere bedoelingen. Hopelijk heeft je moeder de tegenwoordigheid gehad ze niet binnen te laten en er niet op in te gaan.


Ik vraag me oprecht af in hoeverre KPN niet op deze manier aan colportage doet, zeker gezien de huidige Covid-19 pandemie….al dan niet in opdracht van...

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Zeer verwonderde bewoner, welkom op het forum! Goed dat je dit navraagt.

In het algemeen maakt KPN af en toe gebruik van deze werkwijze. Voornamelijk dan in gebieden waar bijvoorbeeld nieuw glasvezel wordt aangelegd. In die gevallen doen we soms deurcampagnes. De mensen die dan voor ons langs de deur gaan zijn in KPN kleren gestoken en kunnen zich legitimeren.

Of we dit ook nog doen nu tijdens Corona durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je zou willen aangeven om welke plaats het gaat, dan kan ik dit navragen. 

Reputatie 1

Schagen Noord Holland. 11-11-2020.

Reputatie 7
Badge +10

Schagen is zeker een gebied waar glasvezel is/wordt aangelegd. En ja, KPN gaat deur aan deur met verkopers om klanten te werven, bij de adressen die door KPN Netwerk NL al gereed zijn gemeld.

 

Ik denk dus dat dit een legitiem bezoek was alhoewel ik niet weet of de verkopers zich netjes hebben gedragen.

Reputatie 1

Ik heb niet gehoord dat het niet correct was, maar op “sint maarten”in de schemer /donker langs deuren tijdens een partiele lockdown lijkt mij niet handig :P

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je reactie, Ward! Scheelt mij weer een extra navraag. Het ging in dit geval dan inderdaad om legitiem bezoek. Ik snap ook je insteek en geef die feedback door. Wel is het denk ik zeker mogelijk om een huis-aan-huis campagne te doen in deze tijden. Persoonlijk heb ik in de eerste week van deze semi-lockdown een goed doel aan de deur gehad. Dat was goed te doen met afstand houden. Deze personen hadden zelfs allemaal een kleedje (met handig logo) bij zich die ze, voor het aanbellen, neerlegden om ook zeker te zijn van de afstand. Wellicht is dat ook nog een idee voor onze mensen :)

Reputatie 1

IK lees wat je "zegt” maar ben het er niet mee eens, maar dat mag gelukkig in dit land. “jonge” gezonde mensen gaan langs deuren van mensen van 80 in dit geval, een hoog risico persoon. Jonge mensen kunnen het virus bij zich dragen en er amper wat van merken. en dan toch ondanks de afstand besmetten.  Die 1.5 meter is niet zo heilig helaas. En dat weet ik vanwege mijn werk.

maar heel erg dank voor je terugkoppeling, het had zorgelijker geweest als het wel een babbeltruc was.

Reputatie 7
Badge +30

Goede punten, Koko. Weet je wellicht ook of de persoon die aan de deur is geweest een mondkapje droeg? Want anders geef ik dat ook nog als feedback door. 

Reputatie 1

Geen mondkapje.

:) samen kunnen we het gezonder maken :)

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, dan heb ik het bij dezen doorgegeven.