Beantwoord

Issue Avast AntiVirus: "netwerk.issue.SERVICE_VULN_INNER.title"

Toon eerste bericht

29 reacties

beste mensen ik ben nieuw hier, maar heb alle bovenstaande gelezen. Ook ik ben op zoek naar een oplossing voor een beveiligings issue die blijft oppoppen in mijn scherm.
Ik heb daarover met Kpn gebeld, maar die beweerde de issue niet te kennen. (lijkt me sterk na bovenstaande gelezen te hebben) en ze zeiden dat de expedia box, automatisch geupdate wordt, en dat zij dat niet handmatig konden.
De zelfde avond begon mijn tv te haperen.. elke keer zo'n draaiend rondje te zien en dan herhaalde het beeld de 20 sec die ik al gezien had...Toeval ? of was er iemand aan t resetten n.a.v mijn gesprek die middag.
hoe het ook zit, helaas kreeg ik de melding gewoon weer.
ik heb de v10 en volgens de klanten service bestaat t niet bij de V10.
Iemand een oplossing, want alleen de zin "false positive' stelt me toch niet zo gerust.
Ik werk op een MAC, en heb geen UPnP open staan...(maar ben wel een keer gehackt geweest en sindsdien erg voorzichtig) mvg m
owja moet ik natuurlijk wel een afbeelding mee sturen... thx
Reputatie 7
margje teeuwen schreef:

Iemand een oplossing, want alleen de zin "false positive' stelt me toch niet zo gerust.

Ik slaap er geen seconde minder door, aangezien ik weet dat het echt een "false positive" betreft.
Ookal ken je me niet, ik hoop dat je je, net als ik, geen zorgen meer maakt hierover, dat is namelijk echt niet nodig.
Hoi allemaal.

Ik kwam de betreffende melding ook tegen. En heb deze forum gevonden. Wellicht oude toppic alleen avast geeft mij die melding ook.
Vroeg mij toch een aantal dingen af:

1. Hoe kan je zien of die UPnP uit of aan staat?
  2. Betreft de Avast scan bij mensen die een gratis versie gebruiken of ook bij mensen die een betaalde versie gebruiken.
Bij punt 2 zou ik toch denken dat mensen dan overwegen een betaalde versie te gaan gebruiken. Als je op "alles oplossen" klikt ga je toch naar een gedeelte waar je kan beslissen een abonnement te nemen. Dus zou die melding wellicht eigenlijk een verkapte commerciële doelstelling hebben.
Op zich niets mis mee als dat het geval is, maar de manier waarop vind ik dan weer niet zo netjes.

Reageer