Vraag

kan kpn-veilig niet downloaden

• 16 januari 2018
  • 10 reacties
  • 1087 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 0 reacties
Ik wil kpn-veilig installeren op mijn nieuwe laptop maar ik kom alleen tot het scherm installeren op deze coputer en dan volgt downloaden als ik hierop klik verschijnt de volgende melding:
The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer_6k4ctw1g453kp_.exe was not found on this server.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom lui! Ik heb het getest en het lukt me om KPN Veilig te downloaden. Misschien dat er tijdelijk even onderhoud was. Heb je hier nog steeds last van? Kun je het dan eens testen met een andere browser?
The same happens to me. I have already tried to install KPN Veilig using first Google Chrome and later Edge but in both cases I've got the error: "The requested URL /SE/KPN/latest/installer/KPN-Network-Installer_15teppo2318x4_.exe was not found on this server"

I called KPN technical service and after looking at it with no explanation on what was going on they said it was not a problem of KPN and that I should call Microsoft!!!

I even called Microsoft and as expected they couldn't help me with a problem that is clearly under the responsibility of KPN.
lukt mij ook niet
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb zojuist kpn veilig nog gedownload zonder problemen. Ingelogd via https://veilig.kpn.com
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Jos, sorry voor de late reactie. Ik kan dit ook niet reproduceren, misschien was er een tijdelijke storing. Kun je het nog eens proberen?
Ik heb (10.9.18 / 23:30) precies hetzelfde probleem.

Wat mij opvalt is, dat ik ineens op een duitse site ben als ik bij MijnKPN op de link "Direkt installeren met KPN ID" klik.
Op de volgende site is alles in het groene bereik duits geschreven terwijl boven nog nederlands "KPN Veilig en Uitloggen" staat.
URL is https://veilig.kpn.com/?kpnloggedin=1&code=195e............profile%20openid&session_state.........

Reputatie 7
Badge +17
Hoi Marina. Heb je misschien ook explorer op de computer staan? Zou je ook nog kunnen proberen om de cookies op te schonen van de browser?
Ik merk wel vaker dat die link 'gek' doet. Hij is dan ook bij f-secure in beheer. Vaak is het met een uur later weer proberen opgelost. Als het probleem blijft wil dat dolgraag weten en zal ik de verantwoordelijken aan hun jasje trekken.
Hoi ik kreeg ook het bericht om KPN veilig te installeren ,nu kreeg ik de opdracht dat ik eerst mijn AVG gratis virus scanner moet verwijderen, is dit wel een goed idee ,en is de scanner die KPN aanbied nog safer ?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Eliane, het klopt dat de oude virusscanner eerst wordt verwijderd. Als er meerdere virusscanners tegelijk actief zijn zou de computer een stuk trager worden. Ik denk dat beide virusscanners prima zijn. De meeste grote virusscanners vinden vrijwel alle virussen. KPN veilig is onder de motorkap F-Secure Antivirus SAFE. Je kunt op internet diverse vergelijkingen en ranglijsten vinden van de beste virusscanner, zoals bijvoorbeeld deze: Comparison | AV-Comparatives. Het lastige aan dit soort vergelijkingen is dat het per dag kan verschillen. Op het moment van typen heeft F-Secure (dus KPN Veilig) een score van 100% in de "Real world protection test" en AVG 99,5%. Er zijn meer testen op die pagina om een goed beeld te schetsen.

Als je nu de betaalde versie van AVG gebruikt kun je geld besparen door de overstap te maken. Bij KPN krijg je twee gratis licenties.
Bedankt Joran, ik denk dat ik dan mijn AVG aanhoud omdat jij ook aangeeft dat die 99,5% veilig is
Bedankt voor je advies Gr Eliane

Reageer