Beantwoord

KPN Veilig

  • 16 February 2021
  • 7 reacties
  • 186 keer bekeken

Biedt KPN Veilig op mijn laptop voldoende antivirus bescherming ?

icon

Beste antwoord door Raymondt 16 February 2021, 17:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @maritino , als je een W10-laptop hebt is KPN veilig een mooie aanvulling op het standaard antivirusprogramma van MS.

 

Dag JanD,

dank voor je reactie.

Ik heb nog een W7. Die wordt niet meer ondersteund. Is dat erg?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @maritino ,

Gedrag is natuurlijk de beste bescherming. Niet als een kip zonder kop overal op klikken is het beste. Controleer eerst de link, is het de werkelijke site.

Antivirus programma’s kunnen een virus pas detecteren als er herkenning is, als je als eerste bent krijg je geen melding. Geen enkele leverancier van antivirus software geeft garanties.

KPN Veilig is een OEM uitvoering van F-secure

Om programma’s te vergelijken:

AV-TEST | Antivirus & Security Software & AntiMalware Reviews (av-test.org)

Of een kijkje nemen bij de consumentenbond.

Waar de laptop op draait speelt ook mee. Standaard Windows heeft windows defender een standaard anti-virus (Al heel wat beter dan in het verleden). Het leuke van KPN Velig is dat er een plug-in voor de meeste browsers is. Die plug-in geeft door middel van groene vinkjes aan of een site veilig is. Een leuke aanvulling voor iemand die alles in Google opzoekt.

Een Apple laptop heeft minder virussen, een anti-virus programma geeft daar extra vertraging.

Groet Bart

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @maritino ,

Ja, dat is erg. End of life producten zoals Windows 7 krijgen geen updates meer. Het is ook de vraag of er ondersteuning is voor antivirus programma's.

Groet Bart

 

Hallo @maritino KPN veilig werkt op een W7-platform inclusief Servicepack 1, als je dat servicepack niet hebt, gaat het niet lukken.

Om veiligheidsredenen zou ik W7 niet meer willen gebruiken, dat is hetzelfde als een bewaker bij de voordeur zetten en de achterdeur wagenwijd lopen laten.

 

 

 

Ik heb ook Panda Dome Essential antivirus bescherming. Is dat niet dubbelop. Mij is verzekerd dat met nog een onderhoudsabonnement het zeker moet lukken nog jaren met W7 te werken!? Vraag ik mij af.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @maritino ,

Goed dat je je vraag hier stelt. Ik kan alleen maar beamen dat het niet meer veilig is om met Windows 7 te blijven werken. Ik weet niet wie degene is geweest die je verzekerd heeft dat het nog jaren goed kan gaan, maar ik zou niet in dat advies meegaan.

Â