Beantwoord

KPN Veilig android

  • 10 April 2020
  • 13 reacties
  • 817 keer bekeken

Beste,

 

Ik wil veilig kunnen browsen op mijn samsung telefoon.

Kpn veilig zit er op maar, als Ik veilig browsen (google chrome) wil gebruiken zegt ie dat het niet standaard is.

En of ik het als standaard wil instellen. Ik druk dan op deze knop en dan is het mij niet duidelijk wat ik moet doen. Waar kan ik het standaard instellen.

Er zit wel nu een app op mijn telefoon van veilig browsen naar Google (groene wereldbol).

Is dat het? En wat doe ik met mijn andere standaard google apps?

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 April 2020, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Missie, welkom hier. 

Als ik je verhaal zo lees hoe je alleen maar Chrome als standaard browser op jouw telefoon in te stellen. In plaats van altijd de standaardbrowser van jouw toetel te gebruiken. Gaat dat zo lukken? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het gelukt is aangezien ik geen reactie meer van je heb ontvangen. 

Hi,

 

Excuus voor mijn late reactie.

In mijn instellingen vind ik google instellingen.

Daarna geen apps???

 

Groet

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt de Chrome app wel geïnstalleerd op jouw telefoon? 

zeker, die staat er standaard op.

Reputatie 7
Badge +20

En als je Chrome eens verwijderd en opnieuw installeert? En als dat niet lukt KPN Veilig verwijderen en opnieuw installeren? Of zou je anders nog eens een screenshot kunnen plaatsen van de melding? Misschien dat dan een lichtje bij mij gaat branden. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het gelukt is aangezien ik geen reactie meer van je heb ontvangen. 

wederom excuus…

Ik dacht dat ik de laatste was :-)

Via kpn veilig krijg ik nu het signaal de browser in te stellen als standaard , wat dus niet lukt…

Ik kom dan in mijn instellingen. Via de link op de KPN site probeer ik het uit te voeren.. alleen wat daar wordt  aangegeven vind ik niet terug op mijn telefoon...

 

Reputatie 7
Badge +20

Als ik het zo lees moet je de Veilige browser als standaard instellen op jouw telefoon. Dit doe je vermoedelijk in jouw instellingen > browser en dan iets van wijzigen. Want via de groene balk lukt het niet begrijp ik? En dan wijzigen en even toestel opnieuw opstarten. 

  1. Open de app Instellingen op je telefoon.
  2. Tik op Apps en meldingen. Standaard-apps.
  3. Tik op de standaardinstelling die je wilt wijzigen.
  4. Tik op de app die je standaard wilt gebruiken.

Ik bepaal niet de keuze die jij wil maken en ga niet beweren dat KPN veilig onzin is en niet voor mobiele telefoons nodig is. Het kan een meerwaarde hebben. Verder is een android telefoon met legale apps uit de playstore en normaal internetgebruik ook prima zonder extra beveiliging te doen. Ik ken echt niemand uit mijn omgeving die gezeur heeft gehad. Ik vind zelf de browser van KPN veilig lelijk qua ontwerp en minder prettig om mee te werken. Waarom? Ik weet niet, ze hebben veel overeenkomsten.

Met mijn eerder bericht kan je de browser van KPN veilig selecteren als standaard internetbrowser als jij dat prettiger vind. Ik wil de laatste zijn die je iets afraad en vervolgens heb jij gezeur met je mobiel. :)

Check!

Ik kan het toch weer veranderen???

Reputatie 7
Badge +20

Tuurlijk. Precies op dezelfde manier kan je ook weer een andere standaardbrowser kiezen.