Vraag

KPN Veilig - bepaalde websites werken niet goed meer

  • 9 February 2019
  • 3 reacties
  • 378 keer bekeken

Ik heb sinds kort KPN Veilig op mijn Laptop geinstalleerd. Het volgende doet zich nu voor waar ik bij andere beveiliging programma's geen last van heb gehad, namelijk;
bepaalde functies werken niet meer op bepaalde websites.
Voorbeeld: websites waar je via een kaart bepaalde locaties kan zoeken voor bijvoorbeeld hotel of restaurant werken niet bij ingeschakelde KPN Veilig. Hotels, restaurants worden niet op kaart weergegeven.
Scannen van foto's van mijn laptop via Google naar mijn TV werkt ook niet bij ingeschakelde KPN veilig.
Zelfs het inloggen naar deze forum site met behulp van KPN ID wordt geblokkeerd.
Heb van alles uitgeprobeerd, zoals toestemming geven voor bepaalde sites of uitzetten van de fire wall, maar niets helpt. Uitgezonder het uitzetten van KPN Veilig, want dan werken de websites wel weer gewoon.
Iemand enig idee waardoor deze blokkade komt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Fantastisch hè dat KPN Veilig.
Persoonlijk zie ik de meerwaarde van KPN Veilig echt niet, F-Secure (de engine achter KPN Veilig) komt maar middelmatig uit de testen en wordt t.a.v. het scannen op virussen zelfs door Windows Defender verslagen.
Ik gebruik zelf alleen het standaard geïnstalleerde Windows Defender en deze is tegenwoordig zo goed dat hij zich in de absolute top van virusscanners genesteld heeft.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Stampertje en wjb,

Ik heb KPN veilig niet geinstalleerd omdat ik uit het verleden weet dat dat alleen maar ellende geeft. Het verstoort andere virusscanners en blokkeert bijna alles wat je wilt bezoeken.
Mijn advies is KPN Veilg gewoon verwijderen. Daarna werkt alles weer goed.
Reputatie 7
Mijn advies is KPN Veilg gewoon verwijderen. Daarna werkt alles weer goed.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. 😉


Bron.