Beantwoord

KPN Veilig blokkeert Age of Empires

  • 22 November 2021
  • 21 reacties
  • 222 keer bekeken

Badge

Waar zit eigenlijk de firewall van kpn veilig, zie wel firewall van windows defender.

KPN veilig blokkeert Ages of Empires, maar kan nergens de firewall vinden van KPN Veilig.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 September 2022, 11:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Waar zit eigenlijk de firewall van kpn veilig, zie wel firewall van windows defender.

KPN veilig blokkeert Ages of Empires, maar kan nergens de firewall vinden van KPN Veilig.

Hallo @donkerh KPNVeilig is een uitgebreid anti-virusprogramma en dus géén firewall.

 

Hoi @donkerh . Welkom op het forum.

Ik denk dat de windows firewall de boel dwars zit. Wat voor melding krijg je? Heb je anders een screenshot?

Badge

Steam start wel op, maar het spel AOE start niet op. Wel als ik kpn veilig verwijder.

Is het een legitieme versie van AOE? Mocht het een spel zijn waar een crack bij zit kan het zijn dat KPN veilig die blokkeert. Op die manier start je game ook niet op. 

Badge

Nee, het echt een officiële versie, aangeschaft via Steam!

Kan het dan nog zijn dat KPN Veilig per ongeluk een bestand van de AOE installatie als onveilig bestempelt en die in quarantaine plaatst? Dit kun je checken in een van de menu's van KPN veilig. 

Badge

Inmiddels kan ik Ages of Empires III wel spelen, mits ik kpn veilig virusscanner helemaal uitzet voor bijvoorbeeld 4 uur. Maar eigenlijk vind ik het belachelijk dat het zo moet en de vraag is dan ook of je dan nog beschermd bent.

Badge

Ondanks dat de V zijn aangeklikt voor toestemming krijg ik nog steeds een foutmelding als ik kpn veilig aan laat staan.

 

Badge

 

Hoi @donkerh . Het moet toch mogelijk zijn om AOE te whitelisten in je KPN veilig applicatie? 

In KPN veilig zijn wel websites te whitelisten of wordt hier puur een applicatie bedoelt ?

 

Een applicatie.  Bij mijn weten zou dat ook moeten kunnen maar ik heb hier momenteel geen simulatie :-(

Hier kun je bestanden uitsluiten van scans en blokkeringen, bedoel je dit ?

Ja! Daar zou @donkerh  zijn .exe in moeten zetten. 

Badge

Ik speel het via Steam. Geen idee waar de *.exe zit ;)

Dus het spel wordt niet opgeslagen op uw PC , dan zult u tijdens het spel de complete url in uw webbrowser moeten kopieren en deze toevoegen in :

 

Steam stopt de exe’s vaak in de steamapps map

https://www.partitionwizard.com/partitionmanager/where-does-steam-install-games.html

 

 

Badge

Steam stopt de exe’s vaak in de steamapps map

https://www.partitionwizard.com/partitionmanager/where-does-steam-install-games.html

 

 

Het is gelukt Erwin. Bedankt voor uw hulp. Als bejaarde van 74 probeer je toch een beetje bij te blijven ;)

Dit is dus de oplossing voor KPN Veilig en Steamgebruikers!!!

Badge

HansaanZet ook bedankt! Daar moet je het pad van steam invullen. 

C: Programfiles (x86)\steam

👍👊

Super! Veel speelplezier.   (ik ben zelf bezig met de eerste AOE. Eerst maar eens de single player missies afmaken voordat ik zelf het net opga ;-) )

Voor de meelezers: Het is de bedoeling om de .exe van het spel te whitelisten in KPN Veilig.  Zie hieronder het screenshot van @HansaanZet :

Als het een steamgame betreft moet je de .exe zoeken de steamapps folder!