Beantwoord

KPN Veilig blokkeert Outlook


Kpn veilig werkte jarenlang probleemloos op mijn computer totdat ik mijn abonnement van KPN upgrade naar alles in 1. Daarna werkte dit niet meer. De klantenservice van KPN gaf aan dat zij dit niet kon verhelpen en dat ik met een ICT'er van KPN moest bellen. Dat zou me dan éénmalig € 35,- kosten. De volgende medewerker kon mij wel helpen. Ik moest het er af gooien met een speciale de installer en opnieuw installeren. Lastig verhaal en absoluut niet klantvriendelijk. Maar toch gedaan en vervolgens werkte Outlook niet meer. KPN veilig voorkwam dat Outlook opstarte.

Volgens de klantenservice van KPN lag dit aan Microsoft en volgens de klantenservice van Microsoft ligt dit aan KPN. Lekker klantvriendelijk. Schiet ik als gebruiker dus niets mee op.

KPN veilig er af gegooid en Outlook werkt weer. Opnieuw KPN veilig er op gezet en Outlook werkt opnieuw niet meer.

Kan iemand mij vertellen waarom KPN veilig eerst probleemloos met Outlook kon samenwerken en later niet meer?

En waarom wordt ik als klant van KPN hiermee gestraft als in mijn abonnement ophoog?

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door jcwessels 26 december 2018, 10:39

Susan_ schreef:

@jcwessels, helaas nog geen concrete oplossing anders hadden we die gedeeld! Fsecure heeft bovenstaand bericht met wpmher gedeeld, hoe het precies werkt en dat je rekening moet houden met beveiliging en gebruiksvriendelijkheid.



Dag Susan,
Ik heb ondertussen niet stilgezeten en ben verder gaan zoeken. Ik kwam toen op en Fsecure website die de oplossing aanbiedt om toepassingen uit te sluiten. Dat heb ik gedaan en op dit moment werkt het in ieder geval voor Microsoft Outlook: al is bankprotectie actief, ik blijf verbonden met de Microsoft exchange server. De link naar de website is: https://help.f-secure.com/product.html?home/safe-windows/previous/en/allow_program_on_sys_control_blocklist_to_run-safe-windows-previous-en. De pagina zegt dat het voor een oudere versie van FSecure is, maar het lijkt te werken.
Jan

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Henri61, welkom op het forum! Spijtig dat Outlook bij jou niet werkt in combinatie met KPN Veilig 😞 Wat gebeurt er precies als je Outlook opstart? Krijg je een bepaalde foutmelding? 

Als je in KPN Veilig gaat naar 'Hulpmiddelen' en klikt op 'Rechten voor Applicaties' wat zie je daar precies staan? 

Justin_ schreef op 2 jun '16 om 13:30u

Hoi @Henri61, welkom op het forum! Spijtig dat Outlook bij jou niet werkt in combinatie met KPN Veilig Smiley Verdrietig Wat gebeurt er precies als je Outlook opstart? Krijg je een bepaalde foutmelding? 

Als je in KPN Veilig gaat naar 'Hulpmiddelen' en klikt op 'Rechten voor Applicaties' wat zie je daar precies staan? 

 

Justin,

Outlook bleef halverwege het opstarten hangen. Ik heb KPN veilig er nu afgegooid, omdat ik dagelijks moet emailen. Heb ook geen vertrouwen meer in KPN veilig.

Reputatie 7
Badge +22
Hoi @Henri61, wat gek dat KPN Veilig je Outlook zomaar blokkeert. Ik vermoed dat dit iets is dat je via 'rechten voor applicaties' in KPN Veilig kunt oplossen. Wellicht is het de moeite om KPN Veilig nog 1x te installeren en dit te controleren. Het zou toch fijn zijn om zowel Outlook als KPN Veilig te kunnen gebruiken :)

Justin_ schreef op 6 jun '16 om 15:00u

Hoi @Henri61, wat gek dat KPN Veilig je Outlook zomaar blokkeert. Ik vermoed dat dit iets is dat je via 'rechten voor applicaties' in KPN Veilig kunt oplossen. Wellicht is het de moeite om KPN Veilig nog 1x te installeren en dit te controleren. Het zou toch fijn zijn om zowel Outlook als KPN Veilig te kunnen gebruiken Smiley Vrolijk

 

Justin,

Ik ben dit vandaag KPN veilig aan het installeren. Het programma geeft nu al sinds vanmorgen 08.00 uur aan dat het algemene onderdelen aan het downloaden en upgraden is. Verder krijg ik de mededeling dat mijn abonnement aangepast is. Maar dit lijkt mij niet goed.

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , wat vervelend dat KPN Veilig zoveel problemen geeft bij jou. Reageer je op m'n privébericht? Dan zoek ik voor je uit of er wellicht in onze systemen iets niet goed gaat. 

Reputatie 1
Als KPN veilig actief is, synchroniseert Outlook niet meer.
Sluit je KPN veilig, synchroniseert hij wel.
In KPN veilig kan ik nergens instellingen / rechten voor applicaties vinden voor het toevoegen van o.a.. Outlook.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen wpmher, bedankt voor je bericht!

Als ik even snel in de simulatie kijk, zie ik 2 potentiële oplossingen hiervoor. Onder Status > Instellingen > Deepguard kan je kijken of het wijzigen van applicatierechten iets oplost. En anders via hulpmiddelen > rechten voor applicaties. Wil je controleren of dat heeft geholpen?

Verder kan je altijd proberen om KPN veilig te verwijderen en opnieuw te installeren of te controleren of je de laatste versie van Outlook hebt gedownload.
Reputatie 1
Susan,
Onder Status > Instellingen > Deepguard de verwijzingen verwijderd, geen resultaat.
Als je de RabobankApp opstart, verschijnt "bankiersbeveiliging ingeschakeld".
Start je dan Outlook op, krijg je de melding dat da er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.
Sluit je de bankiersbeveiliging, werkt alles weer.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag, dank voor je terugkoppeling!

Dat klopt inderdaad. Wanneer je een bankieren website of app opent, worden alle andere verbindingen geblokkeerd. Dat heet bankiersbeveiliging, en zorgt ervoor dat je extra veilig kan bankieren. Op de computer kan je deze optie uitschakelen, in het beginscherm bij Instellingen. Je kan er dan voor kiezen om dit uit te schakelen, of dat wanneer het ingeschakeld wordt de actieve verbinding niet uitgeschakeld wordt.

Als je op een telefoon níét de veilige browser gebruikt van KPN Veilig zou je deze melding niet moeten krijgen..

Wil je controleren of dit werkt?
Reputatie 1
Susan,
Vinkje aangezet bij "mijn actieve verbinding niet onderbreken".
Geen resultaat, Outlook blijft melden dat er "geen verbinding met de server" gemaakt kan worden.
Klik ik op einde bankiersbeveiliging, werkt alles weer.
Wat me nu ook opvalt, als ik einde bankiersbeveiliging heb geklikt en het beginscherm van bank site laat staan, ga vervolgens naar opnieuw aanmelden bij de bank, er geen "bankiersbeveiliging" melding meer komt.
Je zult dus de browser moeten afsluiten en vervolgens de banksite opnieuw ophalen alvorens gebruik te kunnen maken van bankiersbeveiliging.
Reputatie 7
Badge +19
Dan is het schuifje van bankiersbeveiliging daarin cruciaal. Het is nu wel duidelijk in ieder geval hoe jouw probleem veroorzaakt wordt en hoe je het kan omzeilen. Het opnieuw opstarten van de browser is trouwens voor de beveiliging en instellingen, F5 (refresh) is hierin niet voldoende.
Reputatie 1
Suzan,
Schuifje uit, geen probleem meer, alleen dan staat bankiersbeveiliging uit, en hier was het mij eigenlijk om te doen. Ja het is duidelijk hoe het probleem te omzeilen, maar volgens mij is dit geen oplossing.
Jammer dat je in F-Secure geen applicatie, b.v. Outlook, kunt toevoegen als zijnde veilig.
Reputatie 7
Badge +19
Klopt inderdaad, het is voor nu een work-around. Ik heb de vraag uitgezet bij onze KPN Veilig experts, en kom er zo snel mogelijk op terug!
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond @wpmher, dank voor je geduld!

Er is wat heen en weer gemaild met de KPN Veilig Experts.. We komen, na wat testen, op het volgende uit:
1. Indien er geen vinkje staat bij “mijn actieve verbindingen niet onderbreken” werkt de mail niet als je naar een banksite gaat en de bankierbeveiliging gestart wordt.
2. Indien er wel een vinkje staat bij “mijn actieve verbindingen niet onderbreken” en je start als eerste de mail op dan blijft de mail inkomend werken, uitgaand mailen is dan niet mogelijk. Dit is getest met een IMAP setting dus of het voor POP3 ook zo werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen.
3. Indien er wel een vinkje staat bij “mijn actieve verbindingen niet onderbreken” en je gaat als eerste naar een banksite en de bankierbeveiliging wordt gestart. Start je daarna de mail op dan zal deze niet werken.

Kan je controleren of in ieder geval situatie 2 bij jou ook werkt?
Reputatie 1
Susan,
Opnieuw opgestart, Outlook gestart, alles werkt.
Rabo gestart, Outlook werkt niet meer, zowel in als uitgaande mail.
herveille@planet.nl is aangemaakt met POP3 alle andere mailadressen, 5 stuks, met IMAP.
Bijgevoegd de foutmelding van POP3 en IMAP, de rest van de meldingen is hetzelfde.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen!

Het blijft dus nog steeds een probleem, dat is jammer. Je hebt wel echt het vinkje aangezet bij 'mijn actieve verbindingen niet onderbreken' voordat je allerlei andere programma's hebt geopend? Dat is namelijk echt van belang! Mocht dat zo zijn, zet ik het opnieuw door naar de specialisten.
Reputatie 1
Susan,
ja hoor, foto bijgevoegd.
Reputatie 7
Badge +19
Dankjewel. Ik heb een ticket aangemaakt, de specialisten gaan specifiek met dit geval aan de slag. Het kan zijn dat zij contact met jou opnemen om nog wat dingen te testen en/of uit te vragen!
Reputatie 1
Susan,
Thanx, ik hoor lees het wel.
Reputatie 7
Badge +19
@wpmher, heb je inmiddels al contact gehad met de technische dienst hierover?
Reputatie 1
Susan,
Yep, vandaag gebeld en de fsdiag doorgemaild.
Reputatie 7
Badge +19
Heel goed, is hier nog iets uitgekomen waardoor je deze problemen niet meer ervaart? Of een work-around?
Reputatie 1
Susan,
Vandaag wederom gebeld door een collega van jou.
Vanuit F-Secure werd er om een uitgebreider, volledig rapport gevraagd.
Dit gedraaid en opgestuurd.
Wordt serieus opgepakt en onderzocht.
Reputatie 7
Badge +19
Fijn om te horen! Dan laat ik het hier even bij, want zij zijn hier veel gespecialiseerder in. Mocht je nog andere vragen hebben, of uiteindelijk de oplossing, dan hoor ik het graag! 🙂
Reputatie 1
Susan,
Werd vandaag nog gebeld met het verzoek om een printscreen te sturen van het scherm als F-Secure openstaat.

Reageer